• royce

BIM Mars 2017

Hej! Hoppar in i denna tråd. Vill inte ens tänka på vilket försök i ordningen det är, men första barnet är det vi kämpar för :)
    BIM beräknat 17 mars, lite osäker på ÄL då tempen o ÄLtesten visade lite olika förra cykeln. Ska dock försöka med varannan-dag-metoden den här gången o försöka att inte fokusera så mycket på ÄL :)
    Lycka till alla! <3

• royce

Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3

Estor, 29, Karlstad, 4 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 15-16/2, bim 2-3/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3.

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3.

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3

• royce

Vi tänkte så när vi började försöka, att det skulle vara kul att få ett barn under våren - försommaren nångång. Men med tiden så har vi fått inse att det inte var så lätt som vi trodde att bli gravida. Nu, 2 år senare, tar vi alla chanser vi kan få! :D skulle vara världens lyckligaste fastän barnet föds på julafton :)
    Men - alla måste ju få göra som man själv vill! En del kan och vill planera, så varför inte göra det? Hade vi kunnat så hade vi gjort det :)

• royce

Halloj tjejer! Är det någon här som har koll på hur flytningar/sekret ska vara kring ÄL? Jag har läst att en del känner på tappen och kollar på flytningarna för att ha koll på ÄL. Men...vad kollar och känner man efter egentligen? :D
    Jag kollade idag på fingret och då var det ganska tjockt o vitt (möjligen en antydan till rosa i det?) och tappen kändes mjuk och "öppen" (kan man ens känna om den är öppen?? Det kändes som ett liten grop eller hål typ).
    Är på dag 10 idag.
    Hoppas jag inte går på för mkt nu, känner att den här bebisverkstaden har släppt på en hel del "sociala spärrar" angående flytningar, mens osv. :D

• royce

Okej, tack för svar! @provence1 och @skrutt83 Glad
    Då vet jag bättre vad jag väntar på. 

• royce
    Munter skrev 2017-03-02 11:16:10 följande:
    Just det, jag bor i Dalarna. 

Sen satt jag och funderade lite. Jag har hört att man inte ska ha sex varje dag. Utan snarare varannan. Någon som vet om det stämmer?
    Det jag har hört och läst är att sex varannan dag ökar chanserna för graviditet jättemycket! Att ha sex varje dag gör ingen skada (förutsatt att allt är som det ska med mannens spermieproduktion) men det är inte säkert att det hjälper heller.
  • royce

Idag satte FF ut att jag haft ÄL 3/3 men NC har inte gjort det än. ÄL-testet var starkt igår 6/3, men inte positivt, och jag hade jättemkt ÄLvärk.
    Förra månaden menade tempen också att jag haft ÄL flera dagar innan testen visade.
    Förvirrande! Får se vad dagens ÄLtest säger om några timmar...

• royce
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-07 08:07:08 följande:
    Jobbigt när kroppen säger annat än tempen.. jag har väl haft tur där. Hade rejäl molvärk och väldigt ont dagen efter NC och ff har satt ut äl. Hade molvärk dagarna före oxkså OCH rejält med älflytningar. Älflytningar bara försvann exakt dagen efter den oerhörda smärtan.

Så jag tror enligt min kropp att äl skedde dagen efter vad NC och ff tror.

Men det är ju en världslig sak
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
    Skönt att det bara diffar en dag! För mig blir det typ 4-5 dagar.
    För mig var det tvärtom, den här gången iaf. Jag hade rikligt med ÄLflytningar dagen innan ÄLvärken satte igång, och bara en dag. Jag får se vad ÄLtestet säger idag, missade att ta ett den 4/3 men testen 3/3, 5/3 och 6/3 var negativa iaf.
  • royce

Alltså, ÄL-tester och jag går inte riktigt ihop verkar det som. :/
    Har haft ÄL-känningar igår på CD18 och idag på CD19.
    ÄL-flytningar på CD17.
    Testerna har ännu inte blivit positiva men det var nästan positivt igår på CD18 vid lunch men svagare igen på kvällen.

Tempen är på väg upp igen efter en liten dipp.
    FF har satt ut att jag haft ÄL på CD15 men det litar jag inte på.
    NC har inte satt ut ÄL än.

Vad tror ni? Har jag haft ÄL? Eller ska jag ha?
    Stickorna i mitten är båda CD18, den första kring lunch och den andra på kvällen.
    I verkligheten var första stickan på CD18 närmare kontrollinjen är den ser ut att vara nu när den fått torka en dag.

• royce
    Skrutt 83 skrev 2017-03-07 13:16:51 följande:
    Äl-testen är knepiga ibland. Mina har varit starka i nästan en veckas tid men idag blev teststrecket starkare än kontrollstrecket så det är positivt först idag.. testade du runt dag 13 och 15 för om FF satt ut äl dag 15 så kan du ju annars missat stegringen?
    ja, jag har testat alla dagar utom 16 som jag missade. Men innan CD17 så har alla testerna varit i princip osynliga på stickan. läste just att testerna "bara" är 96% tillförlitliga också, se det kanske inte är helt omöjligt att man tillhör den delen som de inte fungerar tillförlitligt för helt enkelt.
Svar på tråden BIM Mars 2017