• Munter

BIM Mars 2017

Jag hoppar in här med.
    Försöker få 1:a barnet. Har ÄL 11/3 och BIM 25/3.
    Jag använder mig av Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced. Är nu på CD 10. Började testa igen igår efter mens och den visade redan igår på "hög". Förra cykeln visade den hög hela tiden med kom aldrig upp i "max".

Någon annan som har provat Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced? 
    Jag hoppas att det går upp till "max" denna månaden iaf!

• Munter
    Munter skrev 2017-03-02 10:13:25 följande:

Jag hoppar in här med.
    Försöker få 1:a barnet. Har ÄL 11/3 och BIM 25/3.
    Jag använder mig av Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced. Är nu på CD 10. Började testa igen igår efter mens och den visade redan igår på "hög". Förra cykeln visade den hög hela tiden med kom aldrig upp i "max".

Någon annan som har provat Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced? 
    Jag hoppas att det går upp till "max" denna månaden iaf!

Just det, jag bor i Dalarna. 

Sen satt jag och funderade lite. Jag har hört att man inte ska ha sex varje dag. Utan snarare varannan. Någon som vet om det stämmer?
  • Munter
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-02 12:32:45 följande:
    Jag har den. Förra månaden hade jag hög i över 10 dagar. Kan kika hur många det var.
    Denna cykeln har den bett om test i över 20 dagar men 2 var i alla fall max. Fattar inte varför den fortsatte be om test. Den ville ha idag också men jag struntade i det.
    Jag kanske inte hade någon ÄL förra månaden. Ska bli intressant å se hur den kommer visa nu denna månaden.
    Förra månaden började den med 2 dagar låg, sen 17 dagar hög och sen en dag låg. Efter den sista dagen så testade jag inte nå mer, och en vecka efter det kom mensen. 
  • Munter
    royce skrev 2017-03-02 15:32:51 följande:
    Det jag har hört och läst är att sex varannan dag ökar chanserna för graviditet jättemycket! Att ha sex varje dag gör ingen skada (förutsatt att allt är som det ska med mannens spermieproduktion) men det är inte säkert att det hjälper heller.
    Får försöka att hålla oss till varannan dag då. Jag har bara så svårt att låta bli sambon. :P
    Tack för infon! :D
  • Munter
    Snultan skrev 2017-03-05 13:34:10 följande:
    Cd 12, ingen äl i sikte ännu. Enligt app (periodtracker) har jag äl cd 14, förra månaden cd 16. Spännande att se när de blir å hoppas inte jag missar den, tog ut spiralen i november och testade äl först förra månaden, plus att min cykel är grymt oregelbunden men nu de senaste två har vart 25. Nu tänker jag mer att jag ska få koll på den här jäkla kroppen mer än att bli på smällen, de är bara en himla bonus i så fall smile2.gif

Fler som inväntar äl?
    Jag inväntar också ÄL. Enligt Period Tracker (som jag använt länge) har jag ÄL den 11/3. Har hittills aldrig känt av något speciellt vid ÄL men mensen brukar alltid komma på dagen som appen visar. Är idag på CD 13. 
    Jag använder mig även av CB Fertilitetsmonitor Advanced och skaffade mig Natural Cycles igår så jag ska börja tempa mer noga nu.
    Natural Cycles vill att jag ska göra ett ÄL-test på tisdag så vi får se vad det visar då.

Tycker att det är sjukt spännande att kunna följa kroppens funktioner såhär. Men mest av allt vill jag ha ett plus i slutet på denna månaden. Har BIM den 25/3.
  • Munter
    Snultan skrev 2017-03-05 22:06:14 följande:
    Åh spännande! Visst är det! Även om de är sjukt visset att inte få de där plusset så känner man ändå lite hopp vid ny cykel för att man får följa allt igen. Än så länge åtminstone. Hur länge har ni försökt?
    Vi har försökt i ett år ungefär. Men jag har aldrig haft några direkta symptom vid ägglossning så det var nu vid nyår som jag började med äl-tester. Börjar kännas som att jag inte har nån ägglossning när det aldrig visar plus. Men precis som du skriver så känner jag ändå hopp inför denna månadens cykel.
    Vi ska få börja på utredning i april om inget händer denna månaden. Känns som att det är lika bra att kolla upp så allt står rätt till. 

Hur länge har ni försökt?
  • Munter
    Ulrika34 skrev 2017-03-06 08:27:02 följande:
    Har du en cykel på 31 dagar? har BIm dagen efter dig och ÄL den 12 nu....
    Använder du dig av några slags ÄL-stickot? jag känner av min ägglossning ganska tydligt men för att vara riktigt säker på att det är det jag känner så har jag köpt CB- digital denna månad för att bekräfta misstankarna...
    Enligt Period tracker som jag använt i 2 år nu så har jag en genomsnittlig cykel på 32 dagar.
    Jag använder Clearblues Fertilitetsmonitor och Natural Cycles. Har även stickor från RFSU som jag testat med nån gång.
    Jag känner aldrig av min äl, tror jag inte iaf.
    Hur länge har ni försökt? 
  • Munter
    Ulrika34 skrev 2017-03-06 17:57:03 följande:
    Vi är inne på månad 4 nu så 4:e försöket, jag har ju barn sen innan men dom fick jag i min 20 års ålder, betydligt svårare nu när jag är 34 ????
    Jag har inga barn sen innan. Fyller 32 i år. Jag verkligen hoppas hoppas hoppas det blir bebis denna månaden!
    För oss båda såklart. Eller rättare sagt för oss alla här i denna tråden! :D
  • Munter
    Snultan skrev 2017-03-06 18:54:08 följande:
    Vad skönt att ni ändå kommit till att få göra en utredning snart. Måste stilla en hel del oro. Hoppas såklart ni hinner få plus innan!

Det blir fjärde försöket. Har ett barn sedan tidigare som blev till på första försöket så lite naiv var man ju inför denna gång...
    Ja, det ska bli skönt. Men det känns så himla på riktigt på nå vis.. Kan ju inte låta bli att tänka "nu kommer det äntligen bli på riktigt". På TOK för höga förhoppningar. Men det är så svårt att låta bli. :)

Jäklar! Då lyckades ni tajma in det rätt bra den gången då. När har du BIM? Fått för mig att vi låg rätt lika? (Jag har BIM 25/3)
  • Munter

Har aldrig fått någon som helst antydan till något sträck förut. Jag hoppas innerligt att detta är en början till äl. ÄNTLIGEN!
Svar på tråden BIM Mars 2017