• tomten12

BIM Mars 2017

typ89 skrev 2017-03-09 13:51:04 följande:
    Får du aldrig helt positiva äl tester? Bara frågar för mina blir inte det verkar det som..cd 20 och börjar få mensvärk istället men fortfarande inget positivt test.
    Mina blev inte heller positiva.. Men stickorna är knepiga.. Tar ett tag att lära sig att hantera dem som jag har förstått det. Prova fösta gången denna månad.. och jag får svaga streck  hela tiden.. sedan lite olika starka men aldrig positigt.

Hade ÄL typ den 28/2.. testade i ca en vecka runtikring men de stegrades aldrig. Dock har jag tagit på morgonen och det kanske är fel. Däremot, hade jag smärtor i äggstockstrakten, kände mig svullen och tung i samma område och det " mer än kändes" när vi hade sex runt de dagarna ( var nästan smärtsamt). ENligt mig solklara tecken på ägglossninge. Efter 2 dgr, d v s 28/2 så lossnade det på kvällen ( ägglossnings är visst vanligast mellan 16-19 som jag läst).. Så enligt mig hade jag ägglossning ändå..

Däremot hade vi " bara " sex dagen innan detta, så vi får hoppas att det räckte.
  • tomten12
    typ89 skrev 2017-03-09 13:51:04 följande:
    Får du aldrig helt positiva äl tester? Bara frågar för mina blir inte det verkar det som..cd 20 och börjar få mensvärk istället men fortfarande inget positivt test.
    Mina blev inte heller positiva.. Men stickorna är knepiga.. Tar ett tag att lära sig att hantera dem som jag har förstått det. Prova fösta gången denna månad.. och jag får svaga streck  hela tiden.. sedan lite olika starka men aldrig positigt.

Hade ÄL typ den 28/2.. testade i ca en vecka runtikring men de stegrades aldrig. Dock har jag tagit på morgonen och det kanske är fel. Däremot, hade jag smärtor i äggstockstrakten, kände mig svullen och tung i samma område och det " mer än kändes" när vi hade sex runt de dagarna ( var nästan smärtsamt). ENligt mig solklara tecken på ägglossninge. Efter 2 dgr, d v s 28/2 så lossnade det på kvällen ( ägglossnings är visst vanligast mellan 16-19 som jag läst).. Så enligt mig hade jag ägglossning ändå..

Däremot hade vi " bara " sex dagen innan detta, så vi får hoppas att det räckte.
  • tomten12
    typ89 skrev 2017-03-09 14:16:45 följande:
    Sant man ska nog lita mer på sina tecken från kroppen.

Tror att äl har varit för fick mensvärk och lite pms idag. Spermierna lever ju i flera dagar så det kan absolut räcka. Dom ska va där och vänta på sitt ägg:)
    Sant. Känns dock lite hopplöst efter några försök. De andra gångerna har det tagit sig på första försöket ( 2 barn, ett MA nov 2016) men kroppen kanske inte riktigt är redo efter MA i v 12.. Ja, ja. Det som lever får se. 
  • tomten12
    typ89 skrev 2017-03-09 15:08:21 följande:
    var det nyligen du hade ditt ma? Det kanske tar lite tid för kroppen att komma iordning då...

Ja känns som man går och väntar hela tiden och inte vågar hoppas på för mycket .

Jag fick precis rosa blödningar så det verkar bli precis som förra cykeln...undra om man kan ha äl ens på 20 dagar cykel...
    Det konstaterades i slutet på november 2016 så det är ju inte jättelänge sedan. Men jag trodde på ngt sätt att det skulle ta sig direkt igen.. men så blev det inte. Men, men, skam dem som ger sig.

Har du haft 20 dgr flera cykler? Det låter lite i kortaste laget men vad vet jag...

Håller tummarna för att det är en nidis
  • tomten12
    Mimipig skrev 2017-03-10 14:06:34 följande:

Hur resonerar ni kring alkohol mellan ÄL och BIM? Håller ni igen eller lever som vanligt?

Så tidigt i graviditeten händer det ingenting.. Embryot och du delar inte blod så det kan inte skada den lille. Jag har bestämt mig för att jag kan inte anpassa mitt liv efter " tänk om jag är gravid" för då kan man itne göra några planer och inte göra ngt skoj alls. Bättre att försöka leva som vanligt enligt mig.
  • tomten12
    Charlizee skrev 2017-03-13 09:12:26 följande:
    Skulle precis skriva och fråga hur det går för min Borago-kompanjon

Jag är på äl +6/7 och har haft vita lotion flytningar sen ett par dagar... hoppas det är ett gott tecken!! Eftersom vi missade ÄL-dagen är jag inställd på april tråden

När tänkte du börja testa??
    Har undersökt mina flytningar senaste månaderna, coh just en vecka efter ÄL har jag alltid vita rikliga lotionflytningar.. Men efter någon dag så brukar de avta till i stort sett noll. Om de inte avtar kan det säkert vara ett gravtecken, men för mig att de rikliga " gravflytningarna" inte börjat förrän senare i graviditeten...
  • tomten12
    Freya18 skrev 2017-03-13 10:49:34 följande:

Dagens ämne: Flytningar!

Några av er upplever lotionflytningar och jag märkte samma sak igår! Helt kritvitt och rinner inte.

Nu har jag googlat och läst olika forum inom detta ämne. Onekligen så är det ett graviditetstecken för många. :)

Lite jobbigt att jag inte kan minnas om jag brukar ha så här efter ägglossning i normala fall.. När jag blev gravid i december så minns jag att jag var väldigt torr. Kommer inte ihåg om jag hade lotionflytningar, men torrheten fortsatte i många veckor. Nu får man hoppas på att det är ett gott tecken!

Jag har som sagt alltid så strax efter mens och ca en vecka före BIM. Första månaden jag försökte hålla koll på flytningarna blev jag helt överlycklig och de vita rikliga flytningarna och trodde jag var gravid, men icke sa nicke. Sedan har jag haft så mellan varje ÄL coh BIM. Men för mig så har de som sagt ändrat karaktär när jag närmar mig BIM när jag inte varit gravid.
  • tomten12
    Lillatjejen1992 skrev 2017-03-14 09:18:59 följande:

Äl+7 och här har alla mina "innan mens" symptom dykt upp trots allt. Brösten är ömma ut mot armhålorna, humöret och haft mensvärk till och från under natten. Varför blir man så besviken trots att man varit berädd på att det troligtvis inte är något?

Det är ju exakt samma som gravsymptom så ge inte upp hoppet än. 

Jag ska ha mens idag eller imorgon ,men har inte tecken på mens, fast det har inte alla månader heller.. Vissa har jag massa värk, andra typ ingen. Hade dock massa tydligen tecken på ÄL för 14 dgar ( massa värk, flytningar, ont vid sex och svullen) och hade sex en dag innan, så möjligheten att det tagit sig finns ju, även om jag har NOLL symptom.
  • tomten12
    becca90 skrev 2017-03-14 10:50:28 följande:
    Jobbigt!! Men jah har ju gått över mensen med 8 dagar nu
    Har du några symptom då?
  • tomten12
    becca90 skrev 2017-03-14 11:54:05 följande:
    Får hoppas att det är lika gör mig men så läser man om hur vissa plussar äl +7
    Ja, brukar också tänka på det. Men jag vet inte ens om jag hade velat veta så tidigt.. Tänk på allt som kan hända. De flesta missfallen sker ju ändå innan man ens borde veta att man är gravid..Så att glädjas åt ett plus som sedan försvinner är inget jag önskar..

Man blir ju inte MER gravid för att man testar tidigt... däremot blir ju väntan längre.. Jag försöker testa så sent som möljigt.. för då har man ju " tjänat in " några dagar av graviditeten utan att veta om det
Svar på tråden BIM Mars 2017