• Joiids

BIM Mars 2017

Hej :)

Mitt första inlägg på sidan. Kul :)

Har BIM 16/3. Spännande!

Började med att jag den 27/2 skulle gå på toaletten och för första gången nånsin var det tydligt ägglossningssekret i trosan (försökt tidigare att hålla koll både med temp & sekret utan framgång). Blev smått förvånad, hade haft samlag sent kvällen innan.

Tänkte inte mer på det förrens 6-8 dagar efter ägglossning:

Har varit på resande fot 6-8/3 men reagerade på att jag under tågfärden fick i omgångar som tusen nålar över mitten av livmodern följt av ett ordentligt stick, aj!, som kändes soppas att jag skulle kunna hoppa upp från stolen. Lyssnade till musik, detta kom från ingenstans.

Tre dagar höll sticken på. (Har för mig att jag hade detta vid min förra graviditet, MA). För att sedan övergå till någon annan typ av värk över både höger & vänster äggstock.

Några dagar efter första sticket kände jag likadant igen, ett andra ordentligt stick mer på vänster sida ändock utan tusen nålar.

Reagerade även på att mitt urin den 6-8 luktade väldigt starkt, som en smäll i ansiktet (inte UVI).

Successivt har även andra fenomen uppkommit: ömma bröstvårtor, avsmak för cigaretter. Men det jag har blivit mest förvånad över är att jag inte har ömma bröst vilket jag annars alltid har innan mens.. Igår var mitt urin grumligt när jag tänkte göra ett graviditetstest, avstod.

I dagarna stod jag framför spegeln en morgon, tittade på mig själv & tyckte att jag såg annorlunda ut. Fått kommentaren igår att mina ögon ser klarare ut, jag ser annorlunda ut.

Har en inre känsla av att jag är gravid. Fick det så säkert i min magkänsla att det är en dotter eller tvillingar (en pojk, en flicka).

Skall bli intressant att se :) ändock så gick jag & partnern ifrån varandra för ett par dagar sen. Mycket tråkigt!

ha en bra dag.

• Joiids

Och dessa äckliga tjocka vita flytningarna som har legat som en klump två ggr i trosan.

För att variera mellan att känna mig plaskvåt mellan benen fastän det inte är något i trosan.

Kanske är vi kvinnor experter på att känna in & försöka hitta symtom.

Skrattar åt mig själv medans jag skriver detta ????

• Joiids

[quote=77495001][quote-nick]orzia1 skrev 2017-03-13 12:01:48 följande:[/quote-nick]

Välkommen hit. Min ena kompis drömde att jag ska få trillingar, sen har en annan som är lite synsk sagt jag ser minst tvillingar för dig framöver. Hon vet ej att vi vill ha fler barn.. Jag tar det hela med ett skratt även om jag går på ägglossningstabletter så risken för flera barn finns där

[/

Tack :)

Trillingar? Oj!

Ja det är det man får göra. Blir det en eller tre spelar inte så stor roll. Det blir ju ens liv oavsett <3. Ett medium sa till mig för länge sedan att jag skulle få tvillingar. Vore underbart :) är själv tvilling, min mamma är tvilling & min farmor var tvilling. Många tvillingar i släkten :)

Har ni barn sedan innan?

Ägglossningstabletter? Vad är det?

Längtar ihjäl mig till BIM.

• Joiids

[quote=77496608][quote-nick]orzia1 skrev 2017-03-13 20:09:57 följande:[/quote-nick]

Ha ha.. Jag nöjer mig med en men visst hoppas jag nog innerst inne på tvillingar, så jag slipper va gravid fler ggr. Har ett änglabarn, och en dotter som är 9 år (med en pappa) o nu med nya mannen en dotter som är 5 månader. Ägglossningtabletter är tabletter jag tar för att få ägglossning, då jag inte får det av mig själv

Har ni barn sen innan?

[/

De gånger jag har varit gravid har jag inte märkt det förrens vecka 11. Så jag har tyckt att det har varit behagligt. Sen är ju alla graviditeter unika.

Har dock ej gått en hel graviditet. Har tre änglabarn :)

Dom vakar säkerligen över oss. Beklagar! Men kul att du har två iallafall :) tvillingar är ju bara för söta.

Jaha okej då förstår jag. Aldrig hört om sådana tabletter innan.

Svar på tråden BIM Mars 2017