• Stardust

BIM Mars 2017

Jag hoppar in här med! Bim den 20/3 (tror jag). Har ätit primolut nor pga en cysta och har hört att den kan rubba cykeln. Denna cysta kan göra det svårare att bli gravid. Detta blir vårt 7e försök med vårat första gemensamma barn. Jag har en dotter sen innan som är 3år.

• Stardust

Jag fick en ljusrosa flytning precis. Jag har inte BIM förän om 8 dagar. Erfarenheter någon? Kan det vara nidblödning? Jag har en cysta som kan strulat lite med mensen också men 8 dagar innan är ju så många dagar?

• Stardust
    Mimipig skrev 2017-03-12 20:25:18 följande:

Jag fick en rosa flytning, nidblödning, när jag var gravid med sonen.

Hur många dagar hade du till bim? Det kom en färgad flytning men den har slutat nu. Har dock molvärk. Var det något du kände av?
  • Stardust
    Ulrika34 skrev 2017-03-12 20:12:29 följande:

Så fick jag under förra månaden, 10 dagar före bim började det komma rosa flytningar, har upplevt en nidblödning när jag väntade mitt 3:e barn men förra månaden var en ren bluff och båg, hade småblödningar ända fram till min mens startade på utsatt datum, fatta ingenting

Åh vad tråkigt jag har inte några större förhoppningar då cystan förmodligen ställer till det. Har du kollat med gyn vad det kan bero på?
  • Stardust
    Freya18 skrev 2017-03-13 15:44:10 följande:

Neeej :( Fan då.. En hel vecka är mycket. Tror du det kan bero på Cystan?

Jag är nästan helt säker på att det är cystan. Känner av den ganska ofta också. Hoppas på en operation nu!!
  • Stardust
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-13 19:12:40 följande:

Va?? Neeej kan det inte vara en rejäl nidis? ??

Det var ju det man hade hoppats på men jag har haft sådan mensvärk idag också. Så det är nog mens
  • Stardust
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-13 19:41:01 följande:

Men mensvärk kan man ju som sagt ha ändå

Blöder du mycket?

Nej inte så mycket än men det är rött och brunt. Ska inte nidblödning vara åt det ljusare hållet? Och blöder man mycket vid nid?
  • Stardust
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-13 20:18:49 följande:

Nidis kan variera i både mängd och färg

Det låter ju förhoppningsfullt men vågar verkligen inte hoppas för mycket. Har du haft nidblödning?
  • Stardust
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-13 20:31:55 följande:

Hade med andra barnet Det var som blod i en dag som bara försvann direkt.

Okej men inte med första? Jag hade ingen med dottern. Hur lång tid efter blödningen plussade du? Var det färskt blod i din?
  • Stardust
    typ89 skrev 2017-03-13 19:23:15 följande:

[quote=77495732][quote-nick]Stardust skrev 2017-03-13 15:34:41 följande:[/quote-nick]Nu kom mensen 7 dagar för tidigt.. Lycka till ni andra!![/quote ]

Såg att du har en cysta, är det en vanlig eller en endometrios cysta? Blev lite nyfiken bara för du skrev att den påverkar cykeln. Du behöver inte svara om det känns för privat:)

Det är en vanlig! Men har kontakt med gyn och om denna mensen skulle krångla skulle vi eventuellt operera bort den. Dem sa iaf att det är den som rubbar min cykel.
Svar på tråden BIM Mars 2017