Inlägg från: Starlights |Visa alla inlägg
  • Starlights

BIM Mars 2017

Hej gänget, jag hoppar in här från februaritråden.

Men vet inte om jag kommer vara lika aktiv här.. Känner liksom att jag blir lite "obsessed" av att se alla bilder på äl-stickor och test, prat om plus osv.. Kommer nog vara lite avvaktande fram till äl i alla fall. Vill inte tänka för mycket på det efterlängtade plusset, annars blir jag så besviken när det inte händer.

Har i alla fall äl kring 5 mars, bim ungefär 17-18 mars. 

Återkommer lite närmare.

• Starlights

ändrade och la in så att det blev sorterat efter BIM-datum, lättare att följa då :)

Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3

Estor, 29, Karlstad, 4 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 15-16/2, bim 2-3/3 

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3.

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3

• Starlights

Alltså hur tänker ni kring det här med decemberbarn?

Läste tidigare att det var nån som skulle hoppa över nästa månad för att de inte ville föda just kring jul/nyår. Helt ärligt så skulle det väl inte kännas jättekul att få barn på julafton eller typ sista december..

Men jag har bara en äggledare kvar, så vet inte om det känns värt att pausa en månad och då riskera att missa en ägglossning får "rätt sida".. Har redan försökt ett bra tag och vill ju egentligen inte vänta längre. :/ 

• Starlights
    Provence1 skrev 2017-02-28 10:02:43 följande:

Har ni några gravidsymptom än?

Jag har lite molvärk o stick o hugg men det kan det ju vara ändå o ägget har väl inte ens fäst än:/

det kan va inbillning men vill så gärna tro på ett mirakel den här gången

Är väl många här i tråden som inte ens haft äl än..

Lycka till!!
  • Starlights

Ska börja med äl test i morgon. Har alltid testat på eftermiddagen förut, typ då jag kommit hem från jobbet.. Har för mig att man inte ska ta morgonurin när man gör äl-tester?? När på dygnet testar ni?

• Starlights

Åh herregud är så himla kissnödig, har hållt mig från att gå på toa hela dagen för att man ska hem och ta det där jäkla äl-testet efter jobbet. xD

• Starlights

Beräknad ägglossning senast på söndag, borde inte ägglossningstesten ge positivt utslag snart då? Använder clearblues digitala. :/

• Starlights
    Ulrika34 skrev 2017-03-03 20:35:37 följande:

Har du några andra symptom vid ägglossning? Värk? Jag ska själv börja använda cb digitala on några dagar,

Njää, känner inte äl annars. Har en väldigt "snäll kropp", aldrig mensvärk eller pms eller liknande. Känner ikt Eva så mycket förändringar då det inte finns sp mycket "symtom" att reagera på. Så känner att jag måste lita på äl-testen.. men om det inte visar positivt i morgon så antar jag att jag har äl senare än vanligt. Men då är nåt fel för så pass lång cykel brukar jag inte ha. Även om jag skulle ha äl på söndag så skulle den vara nån dag länge än vanligt. :/
  • Starlights

känner INTE AV*

Skulle det stå

• Starlights

På vilken cykeldag brukar ni ha äl? Och hur lång menscykel har ni?

Svar på tråden BIM Mars 2017