Inlägg från: Viktoria82 |Visa alla inlägg
  • Viktoria82

BIM Mars 2017

Hej!

Hoppar gärna med i tråden! ????

Hade mens 21.2 och ÄL 8-9.3

Detta är vårt första försök efter en riktig mens. Mina bröst är sjuka men så har de även annars varit efter ÄL och det river till i magen men även det är vanligt för mig mellan ÄL o mens...så det är nästintill omöjligt att veta om jag den här gången lyckats bli gravid...

BIM ca.21.3 (lite oregelbundet...)

• Viktoria82

Hej igen! Ni är alla så aktiva så hinner knappt med! :) Fint att höra att vi e så många som går och överanalyserar våra kroppar/symptom! :D Själv har jag vaknat 5 i morse o kunde inte somna om pga att mina bröst ömmar märkbart mindre! Argh! Hoppades på att det denna gång inte skulle vara ömma pga ÄL utan graviditet...ännu finns det hopp men känns olustigt när symptom avtar...

Min cykel e som sagt lite oregelbunden ännu men BIM borde vara 21-23.3 så läääänge dit...

Roligt att läsa att ngn plussat iaf :)

• Viktoria82
    tomten12 skrev 2017-03-16 08:20:45 följande:

Detta är väl inget spökstreck? Inte mixtrat ngt med bilden.. den är au naturel

Grattis! Syns nog tydligt! ???? Min läkare sa tidigare att syns det ens ett riktigt svagt streck så är det positivt ????????
  • Viktoria82
    tomten12 skrev 2017-03-16 08:20:45 följande:

Detta är väl inget spökstreck? Inte mixtrat ngt med bilden.. den är au naturel

Sorry...alla frågetecken skall vara smileys...är lite amatör här...
  • Viktoria82
    ungafruahlberg skrev 2017-03-16 00:02:53 följande:

börjar känna mig lite smått korkad, som om typ besattheten av att bli gravid tagit över, tankade på shell förut och bara spontant köpte ett test från RFSU... man ska kunna testa 10 dagar efter befruktning eller BIM-4... jag är på ÄL+7 (BIM-8) eller nu efter midnatt är det väl tekniskt sett ÄL+8 och BIM-7, men summan av kardemumman är att jag köpte testet och det var såklart negativt för det är alldeles för tidigt att testa, men jag förstår inte varför jag ens slösar pengar?! blir så trött på mig själv, knappt så jag vågar fråga om någon annan känner igen sig för jag börjar känna mig så knäpp

Du är nog inte den enda! Det är det ENDA jag tänker på!! ÄL+7 idag och tog i morse mitt första test...solklart negativt förstås...men känningarna i brösten har ändrat igen...trodde ömheten försvann men det sitter kvar o värken sitter nu i hela bröstet, inte vara i bröstvårtan och huden som vid ägglossning. Igår kväll när jag vände mig i sängen drog det till så i ena bröstet så skulle ha kunna börja gråta...samtidigt som det gör en glad och förhoppningsfull!! :)

Jag känner varje dag värk eller känningar i tjejmagen men det gör jag ofta mellan ÄL o mens. Så känns som om jag inte riktigt kan lita på det.

Men jo, som du sa...man blir så trött på sig själv! :D
  • Viktoria82

ÄL+9 idag och sooolklart negativt test. Argh! Brösten ömmar ännu och små känningar i magen ibland, speciellt om jag sträcker på mig... Inatt vid 5-tiden mådde jag illa, men det gick över när jag drack en Actimel :D

Blir inte klok på mig själv! Känns som man sku framkalla symptom på flit...

Tänker testa varannan dag till BIM som är 21-23.3

Hoppas era test också snart visar plus :)

• Viktoria82

Är det någon av er som redan har barn från tidigare eller som nu plussat som kännt att ni känns grundare inuti vid sex? Jag och min sambo hade sex igår kväll och det var 4 dagar sedan sist och jag tyckte det nästan gjorde ont i vissa ställningar för att jag blivit grundare...? Kändes som han "slog i bottnet" hela tiden. Usch så svårt att beskriva... Kan det stämma? Kan det vara ett tecken på graviditet? Har ju även mina ömma bröst men inga andra tecken...

• Viktoria82
    Snultan skrev 2017-03-19 09:32:55 följande:

De kan göra ont vissa perioder av cykeln på mig men de har med livmodertappen att göra gissar jag, dvs när jag inte vart gravid. Inte upplevt att de skulle blivit värre sedan jag fick barn eller när jag va gravid.

Okej :) Det här har aldrig hänt mig tidigare. Kanske kanske det ändå sku kunna betyda ngt... man hoppas ju...
  • Viktoria82
    Snultan skrev 2017-03-19 12:10:18 följande:

Kan de ju såklart, håller tummarna när har du bim?

BIM på tisdag räknat från mensen men räknar jag från ÄL så är det ungefär torsdag/fredag! ÄL var lite senare än jag tänkt från början. Idag har brösten varit galet ömma!!

Kommer att ta ett test imorgon! Och varje dag till mensen kommer...om den kommer...
  • Viktoria82
    Snultan skrev 2017-03-19 21:10:17 följande:

Ska oxå testa imorn. Haft två negativa hittils men är bara på äl+ 10 (testade +7 å +9) hoppas på bättre tur imorgon.

Håller tummarna för dig mee :)

Exakt samma här! :D två negativa bakom! Imorgon ÄL+11! Man hoppas ju...men försöker att inte hoppas för mycket!

Lycka till!! :)
  • Viktoria82
    Snultan skrev 2017-03-20 05:44:03 följande:

Nä nu känns det kört :/ ...... hade en gnutta hopp igår för mådde så konstigt, men nu är den borta. Så jag inväntar mensen.

Tokneg test idag på äl+ 11

God morgon!

Precis samma här! Tydligt negativt! Besviken... tänker att kanske det bara är bäst att räkna med april...man tycker ju att ett tidigt grav.test skulle visa ngt på ÄL+11...? Eller?

Mina bröst ömmar mycket och det kommer bli väldigt jobbigt ifall de ska ömma så här mycket varje månad mellan ÄL o mens...
  • Viktoria82

Så fint att höra att vi e flera som är lite halvknäppa av allt testas och väntas osv :D

Mitt senaste test i morse på ÄL+11 var klart negativt! Och blir så trött på att känna efter hela tiden...om brösten ännu är ömma...om det drar i magen...om jag mår illa...om det smakar metall i munnen osv osv osv det tar ju aldrig slut! Men det tröstar att höra att vi är många lika galna :D

Imorgon blir det inget test för vi sover på stugan o packade inga test med! Men på onsdag gäller det igen ifall mensen inte kommit!

• Viktoria82

Godmorgon alla snälla!

Kan jag nu vara gravid??? Eller e detta ett spökstreck? :/

Idag ÄL+13

Jag är så nervös så jag knappt kan skriva...
  • Viktoria82
    yallayalla skrev 2017-03-22 07:07:56 följande:

Solklart PLUSS :D Grattis vad kul!!! Måste bara fråga, har du testat innan detta? Isf när efter äl?

Tack!!

Ja jag har testat ÄL +7 +9 +11 och alla var kritvita, alltså solklart negativa!

I vilket skede är du?
  • Viktoria82
    Snultan skrev 2017-03-22 11:11:32 följande:

Och där kom mensen :/ kände de på mig.. men nästan skönt för nu vet jag.

Känns som jag behöver börja med krämer o tabletter o allt va de finns för att göra cykeln mer regelbunden? Vad rekommenderar ni?

Sen uttag av kopparspiral och början på bebisverkstad har jag haft 32, 25, 25, 28. Å dessförinnan har den diffat allt mellan 27-39. Inte helt reko alltså.

Äl har jag ju dock testat positivt för cd 15 nu två cyklar. Men jag vet inte. Känns svårt detta..

Kanske borde ta tag i vikten oxå, väger ca 10 kg mer nu än vad jag gjorde när jag blev gravid förra gången då på första försöket. Det kanske påverkar, inte så att jag har fetma men ändå.

Hoppar på 5e försöket nu men känner mig väldigt tveksam till bebis i jul faktiskt...

Lycka till ni som är kvar! <3

Nej, äsch!! Hade hoppats på plus för dig!! :(
Svar på tråden BIM Mars 2017