• Gravid77a

BIM Mars 2017

Var gravid men fick ett tidigt missfall. Nu känns det som att jag är gravid igen. Tror vi lyckades träffa första ägglossningen efter missfallet. Men är nog för tidigt att testa än. Vet ju inte när jag skulle ha mens denna gången. 7 dagar sedan oskyddat samlag dagen efter vaknade jag med känslan av ÄL. Har nu växtvärk i livmodern, vaknar tidigare på morgonen (gjorde jag sist också) flytningar och idag ett lätt illamående, hungrig och börjar känna lukter tydligare. Gravidceller skengravid? Får se om några dagar????????

• Gravid77a

Var gravid men fick ett tidigt missfall. Nu känns det som att jag är gravid igen. Tror vi lyckades träffa första ägglossningen efter missfallet. Men är nog för tidigt att testa än. Vet ju inte när jag skulle ha mens denna gången. 7 dagar sedan oskyddat samlag dagen efter vaknade jag med känslan av ÄL. Har nu växtvärk i livmodern, vaknar tidigare på morgonen (gjorde jag sist också) flytningar och idag ett lätt illamående, hungrig och börjar känna lukter tydligare. Gravidceller skengravid? Får se om några dagar????????

• Gravid77a

Hej. Här verkar alla ha stenkoll på sin ÄL och allt runt omkring. Själv har jag noll koll. Särskilt denna gång då håg fick missfall i slutet av feb. Är inte ens säker på att jag haft ÄL ännu. Förra graviditeten var inte planerad. Men fick MF kort efter att vi +:at. Lite mer än 2v efter hade vi oskyddat samlag (16/3) samma dag går jag upp till BM på jobbet och gör ett grav test för att kolla om kroppen ställt om sig fr grav till icke grav. Det hade den. Dagen efter vaknar jag med känslan av att ha ÄL. Är det möjligt att ha ÄL då dnart eftet MF? Hittar bar info om att det tagit betydlogt längte tid. Men jag känner mig gravid. "Mensvärk" lätt illamående, frasig å lite uppsvälld o magen, flytningar, sugen på brustabletter/Samarien, vaknar tidigt på morgonen (gjorde jag veckan innan BIM sist å fick för mig att det var pga grav). Känner dofter tydligt. Vad tror ni? är jag gravid eller bara skrngravid? Sist var jag nog ganska säker på att jag var gravid 1-2 dag innan BIM. Får ganska tydliga symptom. Tror jag hade växtvärk från den 8/2 då redan och +:ade då 23/2.

Eftersom jag inte vet när BIM är denna gång så blir det ju så svårt att veta när jag ska testa. Men räknar att jag ska ha mens i slutet av mars OM jag har haft ÄL.

• Gravid77a
    LinaJ87 skrev 2017-03-24 22:22:20 följande:

Är i ungefär samma sits. Fick ett tidigt missfall, i vecka 6 den 23 februari. VUL den första mars visade en helt tom livmoder. Började tempa i början av mars och testade med älstickor som inte gav något utslag (9 mars till 22 mars). Dock satte NC it is måndags att min äl skulle varit i fredags (17 mars). Så nu väljer jag att utgå från det. Räknar med BIM den 29 mars och helt ärligt blir jag lika glad för mens som för ett plus. Så länge jag får koll igen. Känner mig rätt maktlös och liten när jag inte ens har koll på min egen cykel. Hoppas vi båda får lite koll snart!

Ja jag kommer nog bli lite besviken om mensen kommer men men precis som du så blir jag också glad om mensen kommer så man har koll igen. Vi (jag och min partner) har ju inte planerat att skaffa barn nu egentligen men när det nu blev så så kändes det ändå bra. Och nu hoppas jag allt på en ny graviditet. Vi är inga ungdomar längre så vill vi ha barn får vi inte vänta för länge. Jag var också i v6 när jag fick MF började blöda den 24/2. Lycka till med +:et nu eller nästa gång :)
  • Gravid77a
    Freya18 skrev 2017-03-25 01:22:02 följande:

Jag beklagar missfallet.. Har själv varit där. <3

Och visst är det möjligt att få ägglossning fort efter. Jag fick det exakt 2 veckor efter första blödningsdagen. Håller tummarna att det går vägen för er! :)

Tack. Vaknade för en stund sedan och mensvärken/växtvärken är mer påtaglig idag. Nu hoppas jag det är växtvärk. Är det det och allt går som det ska denna gången får vi den finaste julklappen i dec. <3
  • Gravid77a
    LinaJ87 skrev 2017-03-25 06:11:57 följande:

För mig och sambon tog det sig på första försöket. Har varit livrädd för att inte kunna bli gravid, men nu vet vi iaf att det funkar så långt.

Har du/ni barn sedan tidigare?

Ja vi har båda barn sedan tidigare. Han har fyra och jag har två. Dock är de stora (vuxna) hans är 20, 18, 16 och 10. Mina är 18 (19 i dec) och 12. Jag var också rädd att inte kunna bli gravid innan jag fick mitt första. Hade ätit p-piller o flera år så det tog sig inte direkt. Tror det tog fem månader. Min mamma har endometrios och min moster är barnlös så jag var jätte rädd att jag inte skulle kunna få barn. Men med andra tog jag mig jätte lätt och nu i sist hade jag lite dålig koll och räknade antagligen fel på dagarna vi körde "hela vägen" en gång och jag blev gravid. Om någon dag får vi veta om historien upprepar sig.

Skönt att veta att man kan bli gravid när man har känt en oro för att inte kunna. Hoppas ni snart är gravida igen<3
  • Gravid77a
    LinaJ87 skrev 2017-03-25 07:49:05 följande:

Håller tummarna för fina julklappar i år för oss båda <3

Ja jag också. Bästa tänkbara julklappen<3
  • Gravid77a
    FridaB92 skrev 2017-03-25 11:06:43 följande:

Tog ett CB digital imorse och fick "inte gravid" på bim alt bim + 2. Har fått lite känningar i magen att mensen är på gång :(

Lycka till ni som fortfarande är kvar och grattis till er som har plussat.

Hoppar över till Apriltråden nu :)

Bättre lycka i april.
  • Gravid77a

Fy vad jobbigt det är att inte veta och vänta på att kunna testa. Särskilt när man inte vet om man ens har haft ÄL (efter MF) Tog ett tidigt test i morse men det var Meg. Om jag hade ÄL när jag tror så är det ju för tidigt att testa än. Tror att det i så fall ska vara BIM i slutet av mars. Magen är stor (blir det jätte snabbt vid grav) men kan ju vara uppsvullen av annan anledning. Inbillar mig också att brösten är större och lite tyngre idag och kanske börjar de ömma liiiite om jag känner efter ordentligt ;) . Har också mått lite lite illa i två dagar samt att jag har haft molvärk i magen idag som kändes mer än tidigare dagar. Jag vill veta NU !! ;)

• Gravid77a
    Milou3 skrev 2017-03-25 20:27:24 följande:

Hur långt efter äl är du då?

Jag vet inte men den 17/2 vaknade jag med lite ont i magen och kom på att jag varit lite lätt irriterad och nere den 15:de samt sugen på något gott så jag blandade nog till lite grädde och O'boy pulver i brist på annat ;) samt att jag även var mer sugen på sex några dagar. Det brukar vara ett säkert tecken på ÄL ;) . Detta kom jag på när jag vaknade på fredagen och då hade vi haft oskyddat ett dygn innan. Den dagen var jag upp till BM på jobbet och kollade om det fortfarande blev positivt men det blev det inte så jag vet bara att kroppen ställt om sig från grav till icke grav i alla fall efter missfallet.

Så egentligen kan jag inte kolla dörren i slutet av veckan egentligen:/
  • Gravid77a

Funderar på att hoppa över i april tråden. Ingen mens och inget +????. Är väl som hunden skendräktig????.

På morgonen känner jag mig inte gravid men fram åt sena middagen börjar symptomen. På kvällarna mår jag lite illa hela tiden och magen blir stor mm mm. Blir tokig på detta vill veta säkert mu????

• Gravid77a
    orzia1 skrev 2017-03-29 11:45:00 följande:

Känner igen mig, skendräktig ha ha.. Sen analyserar man varje symptom.. Jag funderar också på att hoppa över i april tråden. Gör det nog imorgon om den inte kommit. Känns inte som vi är så många kvar i denna tråd som kämpar

Nej tycker jag har sett en hel del som hoppar över till april tråden. Å jag skulle kanske inte vara i någon tråd alls eftersom jag inte har en aning om när BIM är eller . M jag ens haft ÄL efter missfallet. Men sedan är det lite roligt följa andra och dela förväntningarna. Känner mig gravid ena stunden och helt gravid vissa stunder. Svullen mage, hungrig (vrålhungrig) var annan timme, kissignödig, molvärk, humörsvängningar, illamående och uppfattar dofter. Om jag inte är gravid hoppas jag att jag går mens snart. Det längtar man ju aldrig till annars men nu vill jag veta. Helst med ett + .
  • Gravid77a
    orzia1 skrev 2017-03-29 15:31:59 följande:

Ja det är lurigt efter missfall. Då tycker jag kroppen är lite som den själv vill. Hoppas du tillhör de som är extra fertila ef mf och blir gravida direkt.

Jag börjar tvivla på att jag är gravid. Men så jäkla jobbigt att inte veta säkert. Det är säkert hormonerna som spökar i kroppen efter mf:(
  • Gravid77a

Grattis alla som fick + i mars. Nu går jag till april tråden utan större förhoppningar om ett plus.

Svar på tråden BIM Mars 2017