• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Hej!

Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

[quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • Mijjan
    Syndrom skrev 2017-02-25 09:18:55 följande:

Min son var beräknad till 14 december, föddes på nyårsafton. Tänk om vi varit så ytliga och struntat i att försöka den månaden, då hade världens goaste kille inte levt. Jag blir så provocerad av en sån inställning.

Är själv född i december och klarar mig utmärkt.

Vet inte om vi prickar in äl i början på mars för mannen är borta i början, men vi ger det ett försök. Jag blir inte gravid så lätt att jag bara kan välja månad. Och isf hade jag undvikt juli, när alla på BB är på semester.

Det var inte mening att provocera dig :( Personligen har jag alltid sett december som sämsta tänkbara månad men det finns ju för och nackdelar med alla månader när man tänker efter :) När vi skulle få ettan tog det sig direkt och nu när vi försökt i snart ett år så känns det inte lika viktigt men "inte-december-känslan" lever ändå kvar för mig. Dock nu när det närmar sig så velar jag för såklart ett en bebis är viktigare än den månad den är född i. <3 Men fick jag välja skulle jag välja mars-april. Dock har vi som sagt försökt ett tag och månaden känns allt mindre viktig 
  • Firago
    Pmc85 skrev 2017-02-25 09:12:32 följande:

Är det fler som använder app för att följa cykeln och lägga in olika saker under månadens gång? Isåfall vilken? :)

Jag använder Flo, tycker den är bra :)
  • Pmc85
    Mncp skrev 2017-02-25 11:29:03 följande:

Precis vad jag tänkte med, så kanske man kan få lite koll iaf.

Enligt appen hade jag ägglossning den 20 feb men jag tror snarare att det va 22-23 om jag lyssnar på min kropp så va ju inte helt galet.

När jag fått in nästa mens kanske den räknar om igen och stämmer bättre, vem vet. (sen hade det varit toppen om det inte blev en till mens såklart =P)

Ja det verkar va rätt nära i dagarna då ju :)

Ska testa o se!

Exakt! Hoppas den inte kommer ;)
  • HoppasPåEnTill
    Pmc85 skrev 2017-02-25 09:12:32 följande:

Är det fler som använder app för att följa cykeln och lägga in olika saker under månadens gång? Isåfall vilken? :)

Jag använder Natural cycles, fertility friend och ovagraph (tcoyf).
  • Milou3

Hur mår ni tjejer som har BIM runt 7-9 mars?

Är troligtvis på äl+2 bara och mår fint.

Men haft ganska mycket molvärk och hugg från vänstra äggstocken i dag som gjorde att jag blev tvungen att testa ett äl-test igen men visade på negativt. Dock ganska starkt men inte som det superstarka jag fick för 3-4 dagar sedan.

Börjar ju noja att kroppen inte kunde släppa ett ägg då och försöker nu igen liksom. Fastän molvärken verkligen känns är det ju inte alls samma styrka som i torsdags då jag gick som en ostbåge under 3 timmar.

• Lisa91

Hejhej!

En fråga.. slutade som sagt med p-piller förra månaden , mån-ons kom de ytterst lite mens men nu sen i torsdags så har de kommit som vanligt och är fortfarande samma. Nått tips på vilken dag man ska räkna ifrån? Tänkt att jag ska köra med ÄL stickor nästa gång för att få ordning på de. Använder p tracker men svårt att veta från vilket datum jag ska skriva in mensen..

• Milou3
    Lisa91 skrev 2017-02-25 15:53:48 följande:

Hejhej!

En fråga.. slutade som sagt med p-piller förra månaden , mån-ons kom de ytterst lite mens men nu sen i torsdags så har de kommit som vanligt och är fortfarande samma. Nått tips på vilken dag man ska räkna ifrån? Tänkt att jag ska köra med ÄL stickor nästa gång för att få ordning på de. Använder p tracker men svårt att veta från vilket datum jag ska skriva in mensen..

Jag skulle räkna måndagen som första dag ändå. Börja testa så fort mensen är slut. Synd å missa äl för att din app räknar ut ett cirkadatum :)
  • FrökenE1985
    Milou3 skrev 2017-02-25 15:50:14 följande:

Men haft ganska mycket molvärk och hugg från vänstra äggstocken i dag som gjorde att jag blev tvungen att testa ett äl-test igen men visade på negativt. Dock ganska starkt men inte som det superstarka jag fick för 3-4 dagar sedan.

Börjar ju noja att kroppen inte kunde släppa ett ägg då och försöker nu igen liksom. Fastän molvärken verkligen känns är det ju inte alls samma styrka som i torsdags då jag gick som en ostbåge under 3 timmar.

Skulle kunnat vara jag som skrev det där. Tog också nytt äl-test för säkerhets skull men lika svagt som igår. (Jag får i princip aldrig helt blankt). Illamående och huvudvärk men det brukar jag få när progesteronet ökar. Molandet tror jag är gulkroppen (som producerar progesteronet) och äggledarna som arbetar med att rulla ner ägget till livmodern.
  • Firago
    Milou3 skrev 2017-02-25 15:50:14 följande:

Har BIM 9/3 och är bara på ÄL+1. Mår fint jag med men jag hade en skum molvärk igår under ägglossningen som jag inte brukar ha. Brukar inte ens känna av när jag har ägglossning.
Svar på tråden BIM Mars 2017