• oONinniOo

BIM Mars 2017

Ulrika34 skrev 2017-03-21 16:24:49 följande:
    Bim om 5 dagar! Ser man något eller inbillar jag mig?
    Jag ser definitivt något och vågar mig på ett grattis! Glad

Själv tänkte jag försöka hålla mig tills på fredag med nästa test, när jag är på ÄL+12. Men det kommer säkert bli så att jag tar ett imorgon.. Med sonen fick jag ju plus på ÄL+10 och idag är jag på ÄL+9 (ev +8). Har inga direkta symptom såsom ömma bröst eller liknande. Jag har bara den där säkra känslan av att vara gravid, precis som med sonen. Sen moler och drar det i nedre delen av magen/över livmodern & äggstockarna, typ som växtvärk i början av en graviditet. Återstår att se om det är önsketänkande eller om känslan stämmer. Glad
  • oONinniOo
    Viktoria82 skrev 2017-03-22 06:52:07 följande:
    Godmorgon alla snälla!

Kan jag nu vara gravid??? Eller e detta ett spökstreck? :/

Idag ÄL+13

Jag är så nervös så jag knappt kan skriva...
    Plus utan tvekan! Grattis! Glad
  • oONinniOo

Självklart kunde jag inte hålla mig från att ta ett test imorse på ÄL+10, i hopp om att plussa på samma dag som med sonen. Toknegativt. Cool Ändå kan jag inte låta bli att vrida och vända på det i hopp om att se något. Knäpp man är ibland!

• oONinniOo

Fick upp hoppet lite mer om att plussa, när jag såg att jag räknat fel på när jag plussade med sonen. Hade för mig att det var på ÄL+10, men det var ÄL+11. Kommer dock hålla mig ändå till ÄL+13, dvs på lördag, eftersom jag vill kunna ta det lugnt och hinna smälta ett ev besked, och inte behöva stressa iväg till jobbet direkt. Så det är bara hålla tummarna att det blir ett plus i helgen. Annars gör vi nog uppehåll i april faktiskt! Blir det plus i april så är det visserligen bf typ 3-4 januari, men gossen kom 16 dagar innan bf och risken finns ju att även syskon kommer tidigare..

• oONinniOo
    Ulrika34 skrev 2017-03-23 08:26:17 följande:

vad roligt!!! Stort grattis

Grattis!!
  • oONinniOo
    Lisay78 skrev 2017-03-23 23:38:31 följande:

Hej alla! Plussade svagt igår på bim -2, idag köpte jag ett digitalt och det blev positivt! Så glad, missfall för två månader sedan så det är skönt att det gick på andra försöket att bli gravid igen..

Estor skrev 2017-03-24 07:29:26 följande:
    Inga symtom, tempen har hoppas upp och ner (är förkyld) tog ett test bara för att jag ska ut ikväll o vill3 va säker på att de inte va något.. Men så fel.. bim-3.
    Stort grattis till er båda! Glad

• oONinniOo

Nu ni, behöver jag era ögon, för jag har stirrat på de här så mina ögon går i kors. Jag kunde ju såklart inte hålla mig tills imorgon, utan tog ett test i morse (eller två rättare sagt), just för att den där känslan av att vara gravid är så stark. Först såg jag inget på det ena och lade det ifrån mig, men på PE kunde jag ana något inom tiden. Kikade då på stickan och kan se något väldigt väldigt svagt på den med. Blir ett nytt imorgon bitti, så får vi se om det är starkare eller inte.. Dåliga bilder kanske, det syns marginellt bättre i verkligheten!

Babyplans

PE

• oONinniOo
    Ulrika34 skrev 2017-03-24 12:47:54 följande:

Visst ser jag något, starkare på den undre *spännande*

Då är det inte bara mina ögon som ser det! Hoppas verkligen på starkare imorgon. Har dock börjat få lite lite ljusbruna flytningar, men förhoppningsvis blir det inge mer än så..
  • oONinniOo
    Ulrika34 skrev 2017-03-24 19:31:12 följande:
    Jag fick en ljusbrun flytning för 4-5 dagar sedan och trodde det va kört men icke, min yngsta är 5 år nu men jag lovar att det är som jag aldrig slutat vara gravid för huga vad jag mår och dejavu känslan infann sig direkt, Hur mår du? Har du några symptom? Jag har fått alla klassiska symptom, järnsmak, grym molkänsla i livmodern och enorm trötthet blandat med en gnutta sjösjuka
    Skönt att höra att det inte behöver vara kört. Jag har så gott som inga symptom alls, mest lite öm i ena bröstet och sen molvärk som har kommit och gått i ett par dagar. Dvs precis som när jag väntade sonen, för då hade jag inga symptom såhär tidigt heller.
  • oONinniOo

Fortfarande svagt svagt plus, som är svårt att fånga på bild tack vare vår knäppa lampa i badrummet. Men det går att se ett svagt plus både inom tiden och efter. Dock har det kommit lite blod. Än så länge bara lite och det gör inte ont. Har å andra sidan inte ont när jag har vanlig mens heller.. Bara vänta och se med andra ord om det blir ett mer tydligare plus om ett par dagar, eller om det försvinner..

Som sagt, asdålig kvalitet på bilderna..

• oONinniOo
    Skrutt 83 skrev 2017-03-25 08:49:57 följande:

Håller tummarna för dig men har tyvärr fått sådär på cb flera gånger när andra test varit negativa, de har en tendens att ge såna Spökstreck. :(

Har fått svagt på PE också, som visade negativt tidigare i veckan. Och svagt svagt på en sticka. Men sen får vi se, kan ju vara att det stöts bort. Återstår att se om et par dagar.
  • oONinniOo

Brösten har börjat ömma mycket mer helt plötsligt, men nu har det börjat blöda mer och det ser ut som en vanlig mens. Bara 12 dagars lutealfas denna gången med, men åtminstone en normallång cykel. Aja, bara nya tag igen då antar jag..

Svar på tråden BIM Mars 2017