Inlägg från: Anonym (Tvi vale) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvi vale)

Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?

Folk som har hundra koll på sina rättigheter men noll koll på sina skyldigheter.

Folk som förnekar den negativa utveckling Sverige hamnat i.

Folk som inte fattar att man ska parkera INOM parkeringsrutan så nästa bil också får plats.

Hundägare som lämnar hundskiten på trottoaren.

Föräldrar som tror att deras ungar är gulligast i heeeeeeeeeeeela världen för alla andra bara för att de tycker det.

Folk som säger hen när det är uppenbart vilket kön det handlar om.

Folk som tycker att deras ordval alltid är rätt och dissar andra ord som andra använder.

Tiggare i största allmänhet.

Nykterister som predikar renlevnad för oss som gillar att ta ett glas eller fler, mer eller mindre ofta/sällan men sköter våra liv klanderfritt.

Folk som inte tål ett ärligt svar på en fråga. Vill du inte veta min åsikt så fråga inte.

• Anonym (Tvi vale)
    Queennr1 skrev 2017-02-21 15:22:06 följande:

Folk som är blåsta.

(Som exempelvis inte fattar att det är skillnad på "nån annan" och skattefinansiering)

Just det, folk som är blåsta som inte fattar att "skattefinansierade" saker faktiskt betalas av skattebetalare, dvs de som bidrar till samhället till skillnad från de som utnyttjar det. (Med att utnyttja menar jag inte de som verkligen är i behov av det utan de som är lata och älskar att bli roffa åt sig så mycket de kan.)
  • Anonym (Tvi vale)
    Queennr1 skrev 2017-02-21 15:28:48 följande:
    ... Och kommunister och sossar är också skattebetalare. Alltså handlar det inte om "nån annan" utan om "vi"..
    Har inte påstått något annat.
    Dock är inte alla skattebetalare i samhället.

För t ex lata socialbidragstagare gäller det att "nån annan" betalar.
    (Bäst att skriva att jag inte ser ner på människor som tillfälligt måste leva på soc, dock ser jag ner på dem som gör det till sin försörjning utan att anstränga sig för att göra en förändring.)
  • Anonym (Tvi vale)
    Anonym (V) skrev 2017-02-21 15:33:27 följande:

Att folk så lättvindigt äter, olika farliga mediciner utan att kolla upp dom innan.

Intressant, vilken typ av mediciner syftar du på?
  • Anonym (Tvi vale)
    Queennr1 skrev 2017-02-21 15:43:25 följande:
    ... Och i den gruppen hittar vi betydligt fler sverigedemokrater än kommunister..
    Det är mycket möjligt, det har jag ingen aning om och det har ingen som helst betydelse. Same same but different.
  • Anonym (Tvi vale)
    Anonym (Blå) skrev 2017-02-21 15:49:17 följande:
    Jo men när man hör från folk att "min mormor har bara 5000 i pension och kan inte klara sig på det" samtidigt som samma idiit åker på senester varje år för 100 000:-, och tycker att samhället ska ge Mormor mer pengar, varför inte skita i semestern och ge mormor de 100 000:-. Problemet löst. 
    Så man är en idiot (antar jag att du menade) för att man njuter av sin semester för pengar man arbetat ihop? 
    Har man råd med en semester varje år för 100 000 spänn så har man nog betalat in jävligt mycket i skatt. Och dessa skattepengar borde fördelas vettigare, bl a så att mormor kan få ett bättre liv.
    Queennr1 skrev 2017-02-21 15:55:22 följande:
    För att mormor ska kunna lita på vårt skyddsnät istället för att vara hänvisad till allmosor.
    Här håller jag däremot med.
    Har man slitit ett helt liv så borde man ha råd att mer än enbart överlevnad som pensionär.
    Oavsett om man varit hemmafru.

Det finns annat att dra ner på än våra gamla.

• Anonym (Tvi vale)
    Anonym (Blå) skrev 2017-02-21 16:01:07 följande:
    Det skulle Mormor tänkt på när hon gick genom livet utan att jobba. Har man inte bidragit ska man inget ha, och ingen pensionär lever under existensminimum i Sverige och det går att leva på.
    Bara för att informera dig så var det vanligt förr att fruarna var hemma, på den tiden kunde man leva på en lön.
    Det är inte rättvist att de ska få lida för det på gamla dagar.
  • Anonym (Tvi vale)
    Anonym (dem) skrev 2017-02-21 16:12:19 följande:

Folk som inte kan skilja på DE och DEM

Och sett/sätt. Folk om skriver endå.  "Det ända jag ville..." BLÄ!
  • Anonym (Tvi vale)
    Anonym (Blå) skrev 2017-02-21 16:20:41 följande:
    Såklart man har betalt massor av skatt om man kan åka på 100 000:- semester, och jag håller delvis med, men om inte samhället gör sitt kan jag tycka att då är det upp till var och en att hjälpa sina nära och kära. Det gör jag. Och visst vll du snacka fördelningspolitik gärna för mig, nNär min Pappa var 75 fick han inte komma till smärtkliniken eftersom han inte gick att rehablitera, han skulle inte ut i arbetslivet igen. Däremot för invandrare gratis tandvård. Jävligt snett enlog mig.
    Håller med, det är rent åt helvete för att uttrycka sig milt.
    Invandringen har gått helt åt pipsvängen om du frågar mig och det som håller på att hända här i Sverige är bara början. Tyvärr.
  • Anonym (Tvi vale)
    Anonym (dem) skrev 2017-02-21 18:21:27 följande:
    Tihi, min man brukar vilja ha min ända, ibland är det det enda han vill :D
    Hehe, märker du det på hans sätt när han sett på dig?
Svar på tråden Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?