Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?
Folk som tycker samhället ska betala allt, typiskt kommunister/sossar som inte vill ta eget ansvar. "Någon annan ska betala". "Låt det rika svinen betala".
Folk som tycker samhället ska betala allt, typiskt kommunister/sossar som inte vill ta eget ansvar. "Någon annan ska betala". "Låt det rika svinen betala".
Jag stör mig på folk utan barn/behov som ställer sig på familjeparkeringarna utanför stormarknader. Lata jävlar.
Folk som inte delar på föräldraledigheten för att dom "inte har råd" eller "han kan inte vara ledig för han är egen företagare". Nä då har ni inte råd att skaffa barn heller! Och det är för helvete alltid bara pappan som måste jobba. I nästan alla dessa fall jag sett så handlar det om en kvinna som tjatar sig till en unge av en man som helst vill vänta några år.
Skaffa inte barn med män som är ointresserade av att vara med sitt barn.
Skaffa inte barn ni inte har råd med.
Förstå att era usla val kommer påverka hela er relation och ert barns uppväxt. Dessa barn kommer lära sig att mammor är hemma med barn och pappor jobbar och fortsätta på samma spår som vuxna.
Jag stör mig på folk som parkerar på familjeparkeringen utanför stormarknader trots att det är en skylt med barnvagn framför platserna. Stör mig ännu mer på folk som tycker att "jag + min fru = familj och kan stå där". Väldigt underligt att de ens har fått körkort om de inte ens kan läsa av en skylt.... Fy fan för er.
Stör mig även på folk som gnäller att de inte har råd med julklappar, presenter, ordentliga kläder till barnen osv när de själva röker/snusar och dricker massa energidricka eller Cola eller whatever..fy fan för er också!
Att internet förbrukar 2% av världens elproduktion och släpper ut lika mycket skit som flyget. 2020 beräknas internet konsumera 7% av världens elproduktion och vid 2050 all världens elproduktion ( om det fortsätter som idag, samma tillväxt och samma teknologi).
Det som stör mig är att vi fokuserar på biltrafik och flyg. Inget av detta har samma exponentiellt tillväxt som internet.
Exponentiell tillväxt innebär att först ser man inte förändringen, när man väl ser förändringen går det så fort att man inte hinner reagera.
Ödslar inte tid med att störa mig på andra. Försöker bli ännu bättre än jag redan är istället.
Man får vänja sig vid att andra är otillräckliga det ger mer utrymme att vara så mycket bättre själv.
Jag stör mig något oerhört på den (tydligen) vedertagna åsikten att det finns djurägare som inte behöver ta ansvar för vad deras djur gör.
Min granne (en mycket snäll och rar farbror) hade en kväll missat att låsa grinden till sin kaninbur ordentligt. Detta fick till följd att hans tre kaniner den natten mumsade i sig en tredje grannes salladsplantor.
Det blev ett j##la liv och hela grannskapet gick ihop för att skälla ut ägaren. Det gjordes också en anmälan till kommunen och farbrorn fick betala böter.
Han var alltså ansvarig för vad hans djur ställt till, fullkomligt logiskt.
Det jag finner totalt ologiskt är att andra djurägare kommer undan detta ansvar. Alla hushåll i vårt kvarter (utom vi och farbrorn) har mellan 1-3 katter var. Dessa springer omkring och gräver i våra odlingar, uträttar sina behov i sandlådan, även den på lekplatsen. De går upp på vår altan och hårar ner dynorna så att vår allergiska dotter sedan inte kan sitta där.
En av katterna är det visst något fel på för den bajsar på hårda ytor som plattorna mellan grinden och huset, inte så fräscht...
Nu kommer säkert någon med invändningen att det är naturligt för katter att röra sig fritt och att något annat vore att i stort sett plåga de små liven. Men vad jag vet finns det väl inte särskilt många djur vars normaltillstånd är att vara inomhus, bundna eller i bur. Rätta mig gärna om jag har fel.
Man brukar också ha åsikten att det är upp till oss som inte äger katt att skydda vår egendom på mer eller mindre kostsamma vis, annars får vi skylla oss själva att grannskapets fria husdjur förstör.
Jag kan gå med på det men då ska det gälla alla djur. Till exempel kunde väl granne nr 3 (se ovan) hägnat in sin salladsodling så hade den aldrig blivit uppäten.
Regler ska gälla alla!