Inlägg från: Anonym (pp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pp)

Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?

Anonym (Tvi vale) skrev 2017-02-21 16:07:10 följande:
    Bara för att informera dig så var det vanligt förr att fruarna var hemma, på den tiden kunde man leva på en lön.
    Det är inte rättvist att de ska få lida för det på gamla dagar.
    Det kan man fortfarande, men då (i princip) med 70-tals levnadsstandard.
    Så, skippa fjällstugan, den nya Audin på avbetalning, de 4 mobilabbonemangen i familjen, den årliga Thailandsresan osv.., osv.. så funkar det att leva på en lön.
  • Anonym (pp)

Jag stör mig så inih*vete på personer som lever på bidrag eller sjukpension som lägger hela sin bittra tid på att sitta på sociala medier eller forum och klaga på flyktingar eller tiggare.

• Anonym (pp)
    Anonym (Blå) skrev 2017-02-21 16:52:11 följande:
    Eller, skaffa en bra utbildning, starta eget, jobba 90 timmar i veckan. Inga problem att leva på en lön. Fast det har jag gjort, nu är jag anställd jobbar 40 timmar i veckan och har mer pengar än jag behöver. 
    Hamnar i man i sitsen att man måste göra 90 timmars veckor för att få det att gå ihop så har man valt fel bransch eller kört i diket med sin affärsplan (jo, det är helt ok att jobba 90 timmar i veckan, men då med motsvarande ersättning).
    Ja, förutsatt att det inte rör sig om säsongsarbete där halva året är dött.
Svar på tråden Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?