Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?
Folk som är blåsta.
(Som exempelvis inte fattar att det är skillnad på "nån annan" och skattefinansiering)
Folk som är blåsta.
(Som exempelvis inte fattar att det är skillnad på "nån annan" och skattefinansiering)
Just det, folk som är blåsta som inte fattar att "skattefinansierade" saker faktiskt betalas av skattebetalare, dvs de som bidrar till samhället till skillnad från de som utnyttjar det. (Med att utnyttja menar jag inte de som verkligen är i behov av det utan de som är lata och älskar att bli roffa åt sig så mycket de kan.)
Har inte påstått något annat.
Dock är inte alla skattebetalare i samhället.
För t ex lata socialbidragstagare gäller det att "nån annan" betalar.
(Bäst att skriva att jag inte ser ner på människor som tillfälligt måste leva på soc, dock ser jag ner på dem som gör det till sin försörjning utan att anstränga sig för att göra en förändring.)
Jo men när man hör från folk att "min mormor har bara 5000 i pension och kan inte klara sig på det" samtidigt som samma idiit åker på senester varje år för 100 000:-, och tycker att samhället ska ge Mormor mer pengar, varför inte skita i semestern och ge mormor de 100 000:-. Problemet löst.
Det skulle Mormor tänkt på när hon gick genom livet utan att jobba. Har man inte bidragit ska man inget ha, och ingen pensionär lever under existensminimum i Sverige och det går att leva på.
Och nolltaxeraren hittar vi antingen bland klientelet på soc eller hos de rika.. Så en 100.000 kronors resenären behöver inte nödvändigtvis ha betalt massa skatt..
Jag stör mig på folk som köper billiga märkeskopior för att det är så billigt.
Folk som inte unnar sig att gå till frisören.
Jag stör mig väldigt på snåla och giriga människor helt enkelt.
Jag stör mig på folk som solar för att bli bruna, tycker personligen inte alls det är snyggt, ett ljusare fejs ser yngre och fräschare ut.
Näe, satsa på felfri hy i stället!