Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?
Stör mig på de som:
Glömmer saker som ligger relativt nära i tiden bara för att de är måna om att följa olika trender. Samma människor som nästan föraktar nostalgi och tycker att man alltid måste vara med sin tid. Typ någon som bara lyssnar på musik på spotify och youtube och tycker att de som lyssnar på musik på en hederlig gammal stereoanläggning är "mossiga" och "ute". Eller folk som tycker man är efterbliven för att man inte har den nyaste smartphone-modellen. Själv gör jag en massa saker som av många skulle ses som "gammeldagsa" och "mossiga", men varför ska jag ha ont av det bara för deras syn på mig? Om de har ont av det är det väl snarare deras problem. Jag tycker helt enkelt att mycket var bättre förr (dock inte allt) och jag stannar gärna kvar vid beteenden och prylar som ger mig tillfredsställelse och tillför mig något.
Grannar som hetsar upp sig bara för att man spelar lite musik. Jag har en granne som spelar hög musik till långt in på natten när det är Fredag-Lördag. Men så fort jag spelar och han själv är nykter och stillsam så är det som att han blir stirrig och börjar vanka av och an däruppe, precis som att han retar sig på att jag spelar musik när han själv vill ha lugn och ro, men förväntar sig att han själv ska kunna få spela närhelst han känner för det, utan att jag får protestera.
Folk som låter andra behandla dem hur som helst utan att ge igen, för att de tror att "om man hämnas blir det bara värre" eller som lider av någon osund vända-andra-kinden-till-mentalitet. Vet inte varför, men eftersom jag själv lärt mig säga ifrån till folk den hårda vägen, så retar jag mig på folk inte lärt sig våga säga ifrån. Vad är det som är så svårt, liksom?