Anonym (Blå) skrev 2017-02-21 16:24:44 följande:
Om de glider omkring i Italienska kostymer förmodar jag att det också betalar skatt. Det gör jag på mina icke produktiva affärer, och det gagnar samhället. Och vill du inte låta dessa fondförvaltare ta han om dina pengar, så slipper du. Bra med egna val,
Nu hade du nog mer otur än vanligt...
För frågan var ju huruvida den gamla fattigpensionären hade gjort någon nytta eller ej. Mot det ställde jag fondförvaltare som till 85% (sett över längre tid) gör ett sämre jobb än slumpen. Flertalet mormödrar har nog bidragit i högre grad än så (kanske 5000%, men det är svårt att mäta) jämfört med slumpen när det kommer till barnuppfostran och markservice.
Mot detta anför du sedan att du och dina gelikar betalar en massa skatt, och att det gagnar samhället. Det är svårt att i ord beskriva med vilken träffsäkerhet du bevisade din tillhörighet i det uttalandet, för med det fondförvaltarintellektet så är det ju lätt att i efterhand göra mormor till en fantastiskt nyttig medborgare - Vi gör bara med mormor som vi gör med fondförvaltarna, och ger henne snuskigt mycket pengar även om hon inte gör någon reell nytta. Hon blir ju ändå nyttig om hon får betala mer skatt.
Är du möjligen medlem i TFF?