• Aniiee

Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?

nyser skrev 2017-02-22 14:50:39 följande:

usch vad jag stor mig pa nar folk nyser flera ganger i rad, far ga ifran tills dom slutat. 1 eller 2 ggr inga problem!

Ursäkta. Kommer jag i kontakt med något jag är allergisk emot kan jag nysa 20-30 gånger på raken Tyvärr kan jag inte styra det, dock,
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Aniiee

Måste bara flika in ang hunddiskussionen: Granne i huset bredvid är en stereotyp sån där "bomberjacka och amstaff"-människa - på utsidan. Han är inte helt 100 (tror han är någon form av periodare, eller har någon form av psykisk sjukdom som kommer i skov), men den hunden, va! Och den kontakten och samarbetet som de har! Fantastiskt. Hunden håller säkert honom uppe rätt mycket.

Men, men, det jag tänkte var; den hunden.... är en liten mes. Jättefin och gulligt, och ungefär lika tuff som ett bortglömt, solkigt skosnöte. Min sheltie är farligare än den, trots att hon bara väger typ en tiondel och inte ens når den amstaffen till manken. Min samojed och amstaffen brottas ibland (helt på lek, aldrig varit att någon av dem "slår över") och tro fan att Lucky vinner. Sen ligger amstaffen där tills Lucky petar på henne och "ger ok".

Underbara jyckar. 

Liten annekdot bara =)

• Aniiee
    Anonym (arg) skrev 2017-03-04 12:01:13 följande:
    Men det var det jag sa i början februari. Och innan dess till min gamla chef innan den gick.

Det finns ingen möjlighet att lämna något jobb till den här chefen, då detta är min chefs chef som inte är operativ alls och vår e grupp i praktiken har varit chefslös redan i tre månader (även om vi är rätt självgående). Den nya kommer först om två veckor och vi har gemensamma kvartalsmål med en annan avdelning. Haltar vi, så missar dom också.

Jag tycker mycket om mina kollegor och vill inte svika dem men jag avskyr hur min arbetssituation har blivit och det är inget att skämta om.
    Fast att lämna jobb till chefen betyder inte att chefen ska göra jobbet, bara se att saker blir ogjorda pga situationen. När chefen börjar bli överhopad med jobb han ient kan och ingen annan hinner göra brukar det bli eld i baken att hitta någon som kan och hinner. 

Det är en viktig signal. Allt annat är att tiga och lida och chefen fortsätter sitta i sin bubbla och tror att allt går bra. Även om man klagar, för muntliga klagomål är så lätta att vifta bort. 100 mail/pappersluntor/slippar/vaddetnuär med ogjort jobb är mycket svårare. Visst tar det hus i helvete först ibland, innan poletten trillar ner, men ner kommer den.
Svar på tråden Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?