Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?

- Folk som skriver kryptiska saker på facebook för att fiska sympati men inte skriver vad det gäller. Till exempel "Falska vänner är det värsta som finns. Trodde att jag hade hittat människor som jag kunde lita på, men det visade sig att jag hade fel" eller "Läkaren igen imorgon.... får hålla tummarna....". Sedan när folk skriver och undrar vad det är som har hänt så får de inga svar. Extra hemskt är det när folk checkar in på akuten och inte skriver vad det gäller. Det är ju bara för att få uppmärksamhet.

- Folk som alltid utgår från sig själv i allt. "Jag gillar inte homosexuella för jag kan inte tänka mig att kyssa någon av samma kön", "Jag förstår inte folk som inte skaffar barn, jag skulle aldrig välja bort mina barn" eller "Jag förstår inte veganer, kött är det bästa som finns!". 

- Folk som röker på busshållplatser, lekplatser, utanför butiker och inomhus.

- Folk som fokuserar mer på sättet man skriver än på innehållet i det man skriver. Jag är svensklärare och förstår vikten av språkriktighet, men jag tycker att det begränsar människor från att uttrycka sig om vi alltid ska rätta allas språk. Man måste få uttrycka sin åsikt utan att vara supersäker på språket.

- Folk som skaffar partner och glömmer sina vänner. 

Svar på tråden Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?