P-piller farligt?
Jag slutade med p-piller för ca ett halvår sedan. Anledningen till att jag slutade var dels att jag och min dåvarande kille gjorde slut, men jag hade tänkt ett tag även innan dess att sluta med pillerna. Jag ville sluta då man började höra väldigt mycket negativt om p-piller och jag därför bestämde mig för att göra lite mer "forskning" kring pillerna. Tidigare hade jag bara fortsatt att gå och få dem utskrivna och inte tänka så mycket mer på vad jag egentligen stoppade i mig. När man då läser om att det ger ökad chans till blodpropp, bröstcancer, man går upp i vikt, kan få mindre sexlust osv så låter ju inte pillerna så lockande... Jag personligen upplever dock inte att jag har märkt såå stor skillnad på mig själv med jämfört med utan pillerna. En positiv sak med att inte äta pillerna är att jag känner mig "renare" kroppsligt. Jag har gått ner i vikt, ca 5 kg, bara genom att sluta på pillerna. Jag har mer sexlust nu samt att mitt underliv mår bättre. Fördelarna med att äta p-pillerna är däremot hyn. Min hy var så himla mycket bättre med p-pillerna än vad de är nu utan, just nu har jag fått små finnar t.om. på ryggen.. Ja ni hör ju, inte så trevligt.
Jag funderar därför på att kanske börja med p-piller igen, pga. hyn alltså. Har hört att pillret yasmin ska vara bra för just hyn, men har å andra sidan också hört mycket negativt om det pillret, att det ska vara farligt osv. Så vad säger ni tjejer egentligen, är p-piller så farligt som många får det att låta som? Vilket p-piller äter du och hur har det påverkat dig, positivt versus negativt? De som har erfarenhet av just yasmin får gärna skriva vad de tycker om pillret också!