Hur stressad är du på jobbet?
Hur stressad är du generellt på ditt nuvarande jobb på en skala från 1-10 där 1 är så ostressad att du har långtråkigt på jobbet och 10 är så stressad att du behöver sjukskriva dig från jobbet? Och vad är ditt yrke?
Hur stressad är du generellt på ditt nuvarande jobb på en skala från 1-10 där 1 är så ostressad att du har långtråkigt på jobbet och 10 är så stressad att du behöver sjukskriva dig från jobbet? Och vad är ditt yrke?
Jag är nog 8 ungefär och jobbar som förskollärare.
Går i perioder. Ibland kan man slösurfa halva dagarna och ibland har man inte tid ens med lunch.
Jag blir stressad på jobbet om det är tråkigt eller långtråkigt. Känner då hur ångesten kommer krypande.
Lite i perioder. Nu trivs jag väldigt bra på mitt jobb så även de dagar jag är sjukt stressad och typ vill lägga mig i fosterställning på golvet en liten stund så är det inte en 10:a, men kanske 7-8. Aldrig mindre än 4-5 skulle jag säga. Går dock oftast hem med en känsla av att vara nöjd med det jag åstadkommit under dagen och det är skönt. Jag känner mig också behövd och viktig när jag har ganska mycket att göra, även om det rinner över och blir lite för mycket vissa dagar.
Jag blir stressad på jobbet om det är tråkigt eller långtråkigt. Känner då hur ångesten kommer krypande.
Vid hög arbetsbelastning (vilket det varit konstant de senaste åren) så säger jag 4, trivs bra med högt tempo. Vid den sorts stress som kommer när man tvingas fatta tunga beslut som man kanske inte som privatperson står bakom så är det nog en 9a. Sjukar mig inte men kan ligga sömnlös / vakna vid tre och inte kunna somna om av ångest och obehag.
Jobbar på FK men söker nytt, myndighetsutövning är inte min grej helt enkelt!