Hur stressad är du på jobbet?
Hur stressad är du generellt på ditt nuvarande jobb på en skala från 1-10 där 1 är så ostressad att du har långtråkigt på jobbet och 10 är så stressad att du behöver sjukskriva dig från jobbet? Och vad är ditt yrke?
Hur stressad är du generellt på ditt nuvarande jobb på en skala från 1-10 där 1 är så ostressad att du har långtråkigt på jobbet och 10 är så stressad att du behöver sjukskriva dig från jobbet? Och vad är ditt yrke?
Jag är nog 8 ungefär och jobbar som förskollärare.
Går i perioder. Ibland kan man slösurfa halva dagarna och ibland har man inte tid ens med lunch.
Jag blir stressad på jobbet om det är tråkigt eller långtråkigt. Känner då hur ångesten kommer krypande.
Lite i perioder. Nu trivs jag väldigt bra på mitt jobb så även de dagar jag är sjukt stressad och typ vill lägga mig i fosterställning på golvet en liten stund så är det inte en 10:a, men kanske 7-8. Aldrig mindre än 4-5 skulle jag säga. Går dock oftast hem med en känsla av att vara nöjd med det jag åstadkommit under dagen och det är skönt. Jag känner mig också behövd och viktig när jag har ganska mycket att göra, även om det rinner över och blir lite för mycket vissa dagar.
Jag blir stressad på jobbet om det är tråkigt eller långtråkigt. Känner då hur ångesten kommer krypande.
Vid hög arbetsbelastning (vilket det varit konstant de senaste åren) så säger jag 4, trivs bra med högt tempo. Vid den sorts stress som kommer när man tvingas fatta tunga beslut som man kanske inte som privatperson står bakom så är det nog en 9a. Sjukar mig inte men kan ligga sömnlös / vakna vid tre och inte kunna somna om av ångest och obehag.
Jobbar på FK men söker nytt, myndighetsutövning är inte min grej helt enkelt!
6-7a skulle jag säga. Vi har oerhört mycket att göra och jag har flera kolleger som ligger närmare en 10:a men jag tar på mig skygglapparna och fokuserar bara på det som ligger framför mig för stunden. Jag gillar att jobba mycket och stressar inte upp mig över det som blir ogjort. Kontorsjobb- ingen dör om vissa uppgifter får vänta.
Håller med andra i tråden att tristress över för lite jobb är betydligt värre än stress över mycket jobb. Jag triggas av att ha mycket att göra. Dagarna går väldigt fort.
Jobbar som sjuksköterska på en akutmottagning. Ibland (dock mycket sällan) kan det vara en 1:a, då dör jag tråkhetsdöden. Gillar när det är mycket men gränsen är hårfin för "roligt nu vi får jobba på lite" till "nu har jag ingen koll alls!!" Ligger väl kanske på 6 då tror jag.
Ibland är det perioder när det är väldigt intensivt och mycket att höra utan nåt pass där vi har lite mindre. Då är det fruktansvärt och absolut en 8-9, nästan 10 alltså.
Jag tycker att det är jobbigt att dagarna och veckorna går så fort! Jag ser inte att jag kommer kunna komma ikapp det som jag ligger efter med tom maj månad. Vi har haft problem med sjukskrivningar i arbetsgruppen sedan ett år tillbaka ungefär.. Sedan kommer sommaren och då blir än mindre gjort. Men, jobbet är utvecklande och varierande. Däremot har jag daglig huvudvärk, tinnitus och hjärtat i halsgropen. Jobbar som sjukgymnast inom äldreomsorgen.
Har lite problem med minnet också... glömde skriva ca 6-9 på ett ungefär.