jag är såå less
Jag är så less på denna graviditet. Vill helst bara ligga hemma och gråta om dagarna för jag är så less. Är en dålig mamma...en dålig fru, dåliga arbetskamrat...
Jag är helt slutkörd och i morse när barnet spillde ut juice fulla golvet kände jag nästan att det svartnade framför ögon och funderade länge hur jag skulle palla att torka upp det från golvet...Det är ju bara att hämta vatten och skura men det bara satte stopp i mig.
Har massa leksaker på golvet som jag behöver plocka upp, kläder som ska sorteras och in i maskinen...men jag orkar inte!
Jag har kronisk smärta sen förr, trötthet och foglossningar tillsammans med detta hjälper INTE! Jag jobbar bara halvtid och är föräldraledig resten för jag pallar inte jobba heltid, egentligen inte ens halvtid...jag har inte ngt fysiskt jobb, man sitter på röven och samtalar med kunder, vilket kan vara psykiskt påfrestande men inte mer än så.
Problemet är ju att jag måste gå totalt 7 km per dag för att få mig till förskola/jobb då jag inte har körtkort. Så fort jag kommer hem gråter jag för det känns som att kroppen ska falla isär. Min man gör mkt här hemma, han dammsugar, lagar middag, diskar bort, nattar barn osv osv.
Men jag orkar ingenting och bara gnäller och klagar på hur ont jag har och hur trött jag är...bebis kommer om en månad och hur ska jag orka med en förlossning och sen en bebis också? Känner mig så maktlös...
Har sökt psykologhjälp tidigare pga stress och kronisk smärta men han tyckte inte att sjukskrivning var ngn lösning, utan tom att jag skulle jobba heltid? Min chef tyckte det lät absurt så hon sa att jag kunde ta halvtid föräldraledighet i af och fixade en schysst deal så jag skulle slippa förlora så mkt pengar.
Nu vågar jag inte kontakta vården numera för jag är rädd att de tror att jag bara vill vara ledig....men känner att jag orkar snart inte längre jag kommer att kollapsa.
Vet inte vad jag ville med detta inlägg, kanske fler som förstår vad jag går igenom och vad jag skulle kunna göra för att må bättre :(