Ni med partners som har ADHD. Hjälp!!
Jag älskar min kille så fruktansvärt mycket. Han har diagnosen adhd och vi har hängt ihop i 1,5 år nu.
Det är så mycket tjafs och bråk. Minsta lilla grej kan bli dygnslånga konflikter. Allt är givetvis mitt fel enlig honom och han kan säga så otroligt sårande saker.
Jag förstår inte. Han förstår inte. Allt är bara en jävla cirkus. Planen är att gå i parterapi med start imorgon.
Ni med erfarenhet: går det att hitta verktyg, så att man kan leva i lugn och ro med varandra?
Jag vill inget hellre än att det ska funka mellan oss, men just nu står jag helt handfallen. Vet inte hur jag ska bete mlg eller hur jag ska göra. Allt blir bara fel och han saknar totalt insikten om att det är hans diagnos som ställer till de flesta av våra problem.
Så nu sitter jag här, efter ett nytt utbrott från hans sida och greppar efter halmstrån. Har suttit och tittat rätt ut i mörkret i två timmar. Vet inte ens om han kommer att följa med imorgon på terapin.
PM:a gärna om ni har tips och råd. Väljer att inte vara anonym, då jag vill ha all hjälp jag bara kan få..
Tack på förhand.