lottaliten skrev 2017-02-26 07:40:23 följande:
Hade du också ont i magen efter spolningen några dagar?
Okej, så i fredags var jag och lämnade blodprov. Det som återstår nu är ett prov som skall tas ca 1 vecka efter ägglossning, och den helgen är nästa helg! Förut var jag alltid ivrig inför ägglossningen, men nu känns det mer som luften nått ur lite! När är er "försöka" period denna månad?
Jaa, så vitt jag vet. Jag lider av fruktansvärda menssmärtor, men de ser inte tecken på endometrios. Men det betyder ju ändå att det är någon sorts obalans. Sedan fick jag även blodpropp i lungan av mina p-piller för 10 år sedan, så är väldigt hormonkänslig - och en kommande (hoppas hoppas) graviditet kommer betyda bloduttunnande medicin hela igenom, men det är det värt :) Min cykel är regelbunden, ca 32 dagar.
Själv då? Har ni barn sedan innan?
Oja, fick också ont/som mensvärk i två dagar vilket kändes konstigt att ha när det inte kom någon mens liksom :) har även fått känslan av att jag är mer våti underlivet men kanske är för att det börjar dra ihop sig för ägglossning också att sekretet blir annat.
Jag har ägglossning nu i veckan, runt torsdag, och jag känner att de positiva besked vi hittills fått i kombination med spolningen gjort mig peppad inför kommande försök, som att jag fått en injektion av energi.
Vi har ännu inga barn så detta blir första :)
Jag har också regelbunden mens och ägglossning, älskar runt dag 14-15 och sen kommer mensen två veckor efter så ca 28-29 dagar.
Läskigt med propp i lungan men tur det finns medicinering. Min mamma fick också proppar i lungorna förra året, och där konstaterades det också att p-piller var en av orsakerna till det. Jag åt p-piller till för fyra år sedan så när mamma fick sina proppar blev ju lättad över att jag redan slutat med dem och kommer inte äta p-piller någon mer gång i livet.
Hur gamla är ni? :) har ni barn?