• o0lenao0

Tyda bilstol märkning

Någon som kan hjälpa mig att tyda datummärkningen på bilstolen.

• Svar på tråden Tyda bilstol märkning
  • Kerubmamman

Vilken tillverkare är det? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (C)

Det borde finnas en till cirkel som visar året.

• o0lenao0

Axkid

Köpte den ny i butik i mars 2013 men får inte ihop det med märkningen :)

• o0lenao0
    Anonym (C) skrev 2017-02-22 21:31:42 följande:

Det borde finnas en till cirkel som visar året.

Det var bara de två cirklarna
  • Kerubmamman

Jag hittade ingenting när jag googlade. Axkids engelska FAQ hänvisade bara till "klockorna", ingen hjälp med hur de ska tydas. 

Men däremot hittade jag ett par källor som säger att man ska räkna åldern från när den togs i bruk. I andra hand inköpsdag och i tredje hand märkningen i plasten. Köper man en begagnad stol ska man titta på kvittot eller märkningen. 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • o0lenao0
    Kerubmamman skrev 2017-02-23 00:20:03 följande:

Jag hittade ingenting när jag googlade. Axkids engelska FAQ hänvisade bara till "klockorna", ingen hjälp med hur de ska tydas. 

Men däremot hittade jag ett par källor som säger att man ska räkna åldern från när den togs i bruk. I andra hand inköpsdag och i tredje hand märkningen i plasten. Köper man en begagnad stol ska man titta på kvittot eller märkningen. 

Nä det var därför som jag också blev fundersam med året. Men denna klisterlapp fanns med
  • Anonym (C)

Den lappen säger ingenting. Det som ska finnas är en till klocka som visar året, har du kollat under bältet å så? Den brukar sitta intill månadsklockan...

• Linda på Axkid

Hej! Det ska finnas fyra cirklar och på de två nedre cirklarna ska det stå månad + år. På denna bild kan jag bara se månaden. Om du inte hittar detta vänligen maila in till admin@axkid.com med bild och modell så hjälper vi dig. Ha en fin dag :)

• o0lenao0
    Linda på Axkid skrev 2017-02-23 08:58:24 följande:

Hej! Det ska finnas fyra cirklar och på de två nedre cirklarna ska det stå månad + år. På denna bild kan jag bara se månaden. Om du inte hittar detta vänligen maila in till admin@axkid.com med bild och modell så hjälper vi dig. Ha en fin dag :)

Toppen!! Tack. Hittade inga andra cirklar men ska kolla en gång till annars mailat jag.
Svar på tråden Tyda bilstol märkning