Tyda bilstol märkning
Någon som kan hjälpa mig att tyda datummärkningen på bilstolen.
Någon som kan hjälpa mig att tyda datummärkningen på bilstolen.
Kom visst med två bilder
Vilken tillverkare är det?
Det borde finnas en till cirkel som visar året.
Axkid
Köpte den ny i butik i mars 2013 men får inte ihop det med märkningen :)
Det borde finnas en till cirkel som visar året.
Jag hittade ingenting när jag googlade. Axkids engelska FAQ hänvisade bara till "klockorna", ingen hjälp med hur de ska tydas.
Men däremot hittade jag ett par källor som säger att man ska räkna åldern från när den togs i bruk. I andra hand inköpsdag och i tredje hand märkningen i plasten. Köper man en begagnad stol ska man titta på kvittot eller märkningen.
Månad 7 verkar den ju vara tillverkad i alla fall :) ser ingen årtalsmärkning
Jag hittade ingenting när jag googlade. Axkids engelska FAQ hänvisade bara till "klockorna", ingen hjälp med hur de ska tydas.
Men däremot hittade jag ett par källor som säger att man ska räkna åldern från när den togs i bruk. I andra hand inköpsdag och i tredje hand märkningen i plasten. Köper man en begagnad stol ska man titta på kvittot eller märkningen.
Den lappen säger ingenting. Det som ska finnas är en till klocka som visar året, har du kollat under bältet å så? Den brukar sitta intill månadsklockan...
Hej! Det ska finnas fyra cirklar och på de två nedre cirklarna ska det stå månad + år. På denna bild kan jag bara se månaden. Om du inte hittar detta vänligen maila in till admin@axkid.com med bild och modell så hjälper vi dig. Ha en fin dag :)
Hej! Det ska finnas fyra cirklar och på de två nedre cirklarna ska det stå månad + år. På denna bild kan jag bara se månaden. Om du inte hittar detta vänligen maila in till admin@axkid.com med bild och modell så hjälper vi dig. Ha en fin dag :)
Toppen!