Inlägg från: Anonym (Undrande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrande)

Ni som kan tänkas rösta SD...

SD har onekligen gått framåt och till mångt och mycket pga sin invandringspolitik. Därför undrar jag hur mycket ni bryr er om andra sakfrågor. Är det ok att dom exvis gärna hänger med moderater och deras fanatiska vinsttänk? För mig är det naturligare att dom är ett arbetarparti och det är verkligen inte M. Är det ok att SD verkar ha väldigt lite fokus på miljöfrågor? Är det ok att dom höjer skatter? Är det ok att dom minskar kostnader inom nåt annat område än just invandring? Är det ok att folk i partitoppen gör bort sig? Tänker på Eneroth i detta fall.

Jag kan själv tänka mig att rösta på dom men jag funderar till vilket pris och vill höra hur ni andra resonerar.

Obs! Ni som ändå aldrig kan tänka er rösta på dom... Era tankar får ta utrymme i nån annan tråd.

• Svar på tråden Ni som kan tänkas rösta SD...
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Yes!) skrev 2017-02-23 07:33:30 följande:

Jag har röstat på SD de två senaste valen och kommer rösta på dem igen 2018.

Jag är även medlem i partiet.

Jag uppskattar det mesta i partiprogrammet.

Vilka delar är det du inte uppskattar? Själv är jag inte positiv till obegränsade vinster i välfärden och skulle personligen vilja se fler raka besked på fler områden än bara invandringen.
  • Anonym (Undrande)
    Farfallos skrev 2017-02-23 07:24:32 följande:

Är det OK att SD har en större andel dömda förbrytare i sin riksdagsgrupp än vad andelen kriminella är bland invandrare?

Du kan tänka dig rösta på SD annars eller?
  • Anonym (Undrande)
    Farfallos skrev 2017-02-23 08:48:44 följande:
    Eftersom du frågar, så: Nej

...men jag önskade inte diskutera det, utan bara respektfullt nyttja min yttrandefrihet och göra ett tillägg till din inledande lista av tänkbara svagheter med SD.
    Om jag velat ha tillägg till min lista av alla som ändå inte kan tänkas rösta SD hade jag bett om det. Du hör inte hemma i denna tråd. Denna tråd tillhör potentiella SD-väljare som vill ha en vettig diskussion. 
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Men) skrev 2017-02-23 10:07:29 följande:

Det som mest avhåller mig från SD är de misstänkta rysslandskopplingarna..

Är dom omfattande?
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Men) skrev 2017-02-23 10:05:19 följande:
    Fortfarande begås väldigt få mord i Sverige på 100 000 invånare. Det ska man komma ihåg. De skjutningar som kriminella gangsters begår innebär stora risker för utomstående, men det är ändå väldigt liten risk att man ska bli mördad av en kriminell invandrare om man själv är skötsam!

Vad gäller våldtäkter så begås de flesta våldtäkter i hemmiljö eller liknande, och gärningsmannen är nästan alltid en närstående på något vis. (Vid flera av de mest medialt uppmärksammade överfallsvåldtäkterna och grova sexualbrott som begåtts så har förövaren varit SVENSK dessutom.) Finnar och norrmän ska vi dock se upp med för de begår en hel del våldtäkter i Sverige. Finns statistik!

De allra flesta invandrare begår inte våldtäkt, mord eller rån. Det är gissningsvis en väldigt liten klick bland invandrare som står för typ 95% av alla brott begångna av invandrare. Många av brotten som begås drabbar dessutom nästan uteslutande andra invandrare också.

Jag arbetade på en högstadieskola i ett utsatt område och på skolan hade väl ungefär 80% av eleverna utländsk bakgrund. Typ 97% av eleverna var mycket skötsamma. Sen hade vi de där tre procenten som man visste ganska snabbt skulle hamna i grov brottslighet redan i tonåren. Det är dock IG av samhället att inte kunna göra nåt åt det på ett mycket tidigt stadium men här är den svenska skolan en del av problemet..

Invandrarkvinnor begår också betydligt färre brott än svenska män så det blir en intressant diskussion om invandrare och brottslighet!!

Så för mig sticker det verkligen i ögonen när SD har en massa kriminella i partiet. Åkesons totala slapphet och nonchalans inför detta retar mig ordentligt.. Det är dessutom en skam att en företrädare för ett av Sveriges största partier, självutnämnd sverigevän som han dessutom är, inte tagit tag i totala idioter som Söder och bröderna Ekeroth. Sånt får mig att välja bort SD. Kan man få en ny partiledare som har renare mjöl i påsen och mer integritet så kanske.. Jag är nämligen också trött på all invandring och alla problem det ställt till med (nej våldtäkt och mord är inte de stora bekymren).
    Nu är det fakta att invandrare är överrepresenterade vid grova brott. Och tar vi då bort dom kvinnliga invandrarna som är underrepresenterade så kommer vi fram till att dom manliga invandrarna är ännu mer överrepresenterade än vad statistiken ger där både kvinnor och män räknas. Och självklart är majoriteten av invandrarna laglydiga, men det innebär inte att man kan blunda för det reella problemet.

Jag tycker inte heller om kriminella i partitoppen och bröderna Ekeroth verkar vara på väg ut. Jag har dock upplevt att SD faktiskt agerar rätt fort vad gäller att göra sig av med felaktigt folk. Intressant att du tycker motsatsen. Dom har ju även problemet med att hitta kompetent folk som dom kan fylla alla stolar med eftersom dom växt så explosionsartat på senare år och det är typ tabu att visa att man är SD:are offentligt.  Sen är det onekligen pinsamt att Åkesons egen svärmor kan ta ut lön utan att göra sitt jobb, men det är ju inte hans fel utan det regelverk som andra bestämt.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Men) skrev 2017-02-23 10:34:11 följande:
    Oklart.... (SD vill ju bland annat inte redovisa var man får pengar ifrån). Men kopplingar till Ryssnland finns, och har funnits. Och SD kallar sig Sverigevänner?

När säkerhetspolisen utreder en av SD högt uppsatt sekreterare i riksdagen för kontakter med utländsk säkerhetstjänst (fallet Egor Putilov) då är det allvarligt, ..jävligt allvarligt! När Carl Meurling VD för det svenska bolaget Rise Capital* med kopplingar till Ryssland under flera år försöker påverka partiets politik, då är det allvarligt. Det är ett hot mot demokratin. Ett betydligt större hot än nån bil som brunnit i Akalla!

SD samarbetar väl i alla fall informellt med andra extremhögerpartier i Europa. Partier som är direkt finansierade av Kreml.

(Andra exempel på kopplingar: Gustav Kasselstrand fick väl exempelvis ett konsultuppdrag åt ett ryskt jordbruksföretag verksamt i Sverige. Han är visserligen utesluten ur SD men vi Sverigevänner måste se upp med partiet. SD är ett potentiellt hot mot nationens säkerhet.)

*Den ur SD uteslutne Hahne ska även på något vis ha haft kontakter med bolagets ledning misstänks det.

Kort sagt ingen rök utan eld och kopplingar verkar finnas..
    Jag tror ex.vis inte moderaterna heller vill redovisa var dom får sina pengar ifrån så det tror jag inte är något ovanligt. Bolag/Människor sponsrar med pengar till partier som dom gillar av det ena eller andra anledningen och hoppas självklart att politiken sen ska gynna dom på nåt sätt om det går bra för partiet.

Du får naturligtvis ha vilka misstankar du vill men jag har mycket svårt att tro att SD vill vara Putin-lakejer. Dom har väl börjat verka för medlemskap i Nato vilket går helt emot det.

Vilka andra extremhögerpartier som finansieras av Kreml samarbetar SD informellt med?
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Kvinnofrågor) skrev 2017-02-23 12:13:44 följande:

SD lyfter kvinnofrågor som att abort inte ska användas som preventivmedel, som att mammor ska kunna få vårdnadsbidrag om de stannar hemma och tar ansvar för barn och hem, som att kvinnor inte ska behöva frukta att bli våldtagna eller taffsade på och som att kvinnlighet inte är något man måste gömma undan.

SD behövs om vi inte ska få ett samhälle där kvinnor försöker bli som män och män som kvinnor.

Jag måste erkänna att såna här frågor faktiskt skulle kunna vara en deal breaker för mig. Självklart ska kvinnor kunna göra abort. Sen är det så klart en fråga från vilken vecka som är lämplig.

Vårdnadsbidrag är helt värdelöst ur feministisk synvinkel och en riktig kvinnofälla. Gör även att kvinnor som invandrat från kulturer där stor familj är mer regel än undantag inte behöver komma ut i arbetslivet och integreras. Dom blir låsta hemmavid och beroende av sina män. 

Men "Snö" som påpekar dessa saker hör inte hemma i tråden heller eftersom hon inte alls verkar kunna tänka sig att rösta på dom.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Kvinnofrågor) skrev 2017-02-23 12:51:12 följande:
    Anonym (Men) skrev 2017-02-23 12:41:20 följande:
    FYI så är abort inte ett preventivmedel. Det hörs på namnet!

Hur jag sen som rättskaffens medborgare som betalar skatt och har gjort lumpen lever mitt jävla liv till vardags,, och om jag som man beter mig manligt eller kvinnligt till sättet har ingen överbetalda jävla riksdagspolitiker med att göra!!!!!

SD vill ha en sänkt abortgräns till 12 veckor. De vill också införa vårdnadsbidrag för mammor som skjöter hem och barn. Det tycker jag är att ta ställning för kvinnans rätt mot ett samhälle som försöker få kvinnor att bli som män eller som henor.
    Så du är ok med att gå hemma för ett par tusen kronor i månaden, tjäna in noll till pension och helt sköta markservicen för dina barn och din respektive som du är totalt ekonomiskt beroende av? Om jag föreslår till min man att han ska gå hemma under dessa premisser så skulle han skratta ihjäl sig.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Kvinnofrågor) skrev 2017-02-23 13:09:08 följande:
    SD:s kvinnosyn är det som mest skiljer partiet från övriga partier.

Det kan tyckas som att ett parti så dominerat av män som SD är inte kan vara ett kvinnoparti.

Inget kan vara mer fel. SD ser vad som behövs för kvinnor bättre än kvinnor som sliter ut sig i en fåfäng jakt på karriär eller bara inkomst för att hålla familjen på fötter ekonomiskt.

Det är också mot den bakgrunden man ska se SD:s förslag om sambeskattning. Det skulle innebära att man ser familjen som den minsta ekonomiska enheten, inte individen. Det och vårdnadsbidrag skulle också innebära första steget tillbaka till ett sunt förhållande mellan män och kvinnor där alla har samma värde men där uppgifterna är fördelade efter biologisk fallenhet.
    Vadå biologisk fallenhet? Nu får man riktiga grottmänniskovibbar... Ja, kvinnor föder barn, män är fysiskt starkare, men hur tänkte du sen....? Män är predisponerade att tjäna mer pengar och få uppassning hemma?
Svar på tråden Ni som kan tänkas rösta SD...