Inlägg från: Anonym (Obi Wan Kenobi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)

Ni som kan tänkas rösta SD...

Anonym (Men) skrev 2017-02-23 13:34:00 följande:
    Och hur skulle sambeskattningen slå mot de som jobbar, och de som stannar hemma?
    Jag har inte läst förslaget, men sambeskattning bör rimligen innebära att den som stannar hemma delar intjänad pension med partnern som arbetar. Idag är pensionen helt individuell, dvs den som stannar hemma får urusel pension.

Dagens system har tagits fram av ideologiskt styrda personer/partier som vill tvinga ut kvinnor på arbetsmarknaden genom att på alla sätt bestraffa den som väljer att stanna hemma för att ta hand om sina barn.

Anonym (Men) skrev 2017-02-23 14:30:03 följande:
    Vi hade sambeskattning i Sverige en gång i tiden. Det kan va bra och det kan va dåligt, beroende på hur det utformas m.m.

Men jag har aldrig gått och längtat efter sambeskattning igen
    Enligt mig är det stora felet progressiviteten i skatteskalorna. Sambeskattning blir då dåligt för den som lever tillsammans med någon som tjänar väldigt mycket, eftersom det blir hög marginalskatt även på låga inkomster.

Progressiviteten ger inte speciellt mycket till statskassan, men den ställer till mycket elände. Den är helt och hållet införd pga att många har "ideologiska skygglappar".
    nihka skrev 2017-02-27 16:17:50 följande:
    M har ändrat kurs och tänker inleda ett samarbete med SD. Därför överger många väljare M. Däribland jag.

Det blir nog inte så mycket samarbete i den sortens frågor som står SD närmast,  men jag har nolltollerans mot SD och väntar inte in detaljerna kring samarbetet.
    M har klantat sig rejält. Först skrämmer de bort alla som tycker att flyktinginvandringen måste begränsas. Sedan skrämmer de bort de som tycker att det allra viktigaste är att inte samarbeta med SD. Det blir inte många kvar ...
    Anonym (Undrande) skrev 2018-01-28 18:10:54 följande:
    Du inser att det låter som du beskriver även sossarnas och moderaternas politik för dom vill också ha mer resurser till polis och försvar samt mindre invandring...
    Sossarnas och Moderaternas politik inför det senaste valet var att släppa in alla flyktingar som ville komma hit, och de försökte med diverse skrämselpropaganda mot SD som hade en annan politik i den frågan.
    Nu har det visat sig att det var SD's politik i flykting-frågan som låg närmast det som väljarna tyckte, så S och M har ändrat sin politik. Snacka om att vända kappan efter vinden. Det tar ett tag att bygga upp trovärdighet i en fråga.

Stefan Löfven har tydligt deklarerat att det inte finns någon gräns för hur många flyktingar Sverige kan ta emot. Hur mycket ska vi lita på det han säger nu?

Svar på tråden Ni som kan tänkas rösta SD...