• Mysan93

Ovanligt pigg

Hej allihopa!

Jag har en liten fundering sådär på morgonkvisten

Det är som så att jag är gravid i v. 4+6 idag 23/2 och jag har nog aldrig varit piggare!

Jag har fått en rethosta på posten som håller mig vaken om nätterna men trots de är jag pigg på morgonen, dagen och kvällen och jag känner mig mycket lugnare, gladare och allmänt positiv till livet.

Har en massa strul på jobbet med att kollegor slutar, blir personalbrist, mer jobb för oss andra osv trots allt de - nä jag är varken stressad eller orolig.. Jag är glad.

Och detta är jätte ovanligt för mig för jag har (utredning ja) på adhd, är en mycket stressad människa i grund och botten och har alltid varit otroligt trött, har kunnat sova när och hur som helat.

Men efter att plusset dök upp på Stickan och för varje dag som går blir jag gladare, piggare och mindre stressad !

Känns som jag går på Happy piller, inga symtom förutom att jag bara känner mig skit tjock, hehe

Ah de trycker ner humöret lite kanske, men promenader ska de bli :)

Finns de någon annan här med liknande känslor?

Någon som kanske vill följas i graviditeten?

Eller är jag ens gravid? Haha har gjort fleeeeeera tester så de vore väl fan annars :P

Ska träffa banrnmoska om några veckor så jag ställer frågor här så länge, bara fått fina svar innan så förväntar mig bara goa svar nu också!

Kram på er :)

• Svar på tråden Ovanligt pigg
  • Carambolan

Kul att du mår så bra! Hoppas att det håller i sig, graviditetssymptom har en tendens att vara som en bergochdalbana genom graviditeten :) Njut så länge det varar.

• Let it Rain

Det var samma sak för mig i början av graviditeten, och jag har samma diagnos. Sen blev jag tröttare.

• Let it Rain

Och just det, glömde ju skriva att jag hade en väldigt bra graviditet och att humöret var stabilare än nånsin.

• Mysan93

Skönt att jag inte är ensam :) ibland känns de inte riktigt som det faktiskt kommer skapas en människa i mig, låter så otroligt och för bra för att vara sant helt enkelt :D

Men att få vara i ett lyckligt förhållande, gifta sig, köpa bostad och skapa familj - Det är allt jag drömt om :)

• Mysan93

Har fått ljusrosa flytningar nu, är i v.6 snart 7 och det gör lite ont när jag bär över 3kg, de liksom stramar åt som att magen blir för kort och samma när jag hostar eller nyser..

Mår illa till och från men inget mer än som vanligt (har magakatarr sen många år bak)

Men är de liksom normalt så tidigt?

Blir så sjukt rädd att något är fel :( ska på ultraljud om några veckor men tycker mig inte läsa att någon fått ljusa flytningar tidigt som inte visade mer än ah de kom lite rosa i trosan thats it :O

Svar på tråden Ovanligt pigg