• Morgonkaffe

    Tillåta 13 årig dotter röka

    Nu vet vi att detta är inte helt rätt, men vi låter våran 13-åriga dotter får röka hemma.

    Vi tycker det är lika bra att hon får göra det öppet ist. för i smyg. 
    Är det fler som låter sina barn röka öppet hemma, i skolan, på stan etc.?

    Hur går era tankar om frågan?

  • Svar på tråden Tillåta 13 årig dotter röka
  • syntharen

    Du måste skämta!!! Nej det är inte okej, barn under 18 år inte köpa cigaretter och därmed inte röka heller. Att ni som föräldrar låter henne göra nåt som är så livsfarligt är galet! Låter ni henne dricka en flaska vin också om hon vill det?! Sätt gränser för i helvete!!!

  • Jill 79

    Absolut inte. Låter som mon kompis mamma när vi var små. Hon lät henne röka hasch hemma för hon tyckte det var bättre att hon gjorde det hemma än provade på det ute.

    Hjärndött resonemang. Se till att hon inte gör det alls. Hos mina föräldrar var det nolltolerans och även om jag rökte en period och drack lite ibland så blev det ju inte så ofta då jag inte ville göra de besvikna.

  • Anonym (what?!)

    Då uppmuntrar du ju beteendet?! Här hade det blivit utegångsförbud, inga fickpengar + att jag skulle se till att varenda butik i närheten inte sålde till barnet

  • Alexi

    Herregud och där var tävlingen för årets sämsta förälder avgjord... Läs på, gör om, gör rätt!

  • Stårschan

    Inte rätt på en fläck. Hon får ju inte ens köpa cigg förrän om fem år! Köper ni ut åt henne också, för att liksom hjälpa henne fram till lungcancern?

    Jag är rökare då och då själv, men det här var bland det dummaste jag har läst! När nu samhället gör så mycket för att hjälpa ungdomar att INTE hamna i nikotinträsket genom att förbjuda och skuldbelägga, så ska väl inte ni som föräldrar  dra ner henne!

  • sextiotalist
    Stårschan skrev 2017-02-23 08:44:51 följande:

    Inte rätt på en fläck. Hon får ju inte ens köpa cigg förrän om fem år! Köper ni ut åt henne också, för att liksom hjälpa henne fram till lungcancern?

    Jag är rökare då och då själv, men det här var bland det dummaste jag har läst! När nu samhället gör så mycket för att hjälpa ungdomar att INTE hamna i nikotinträsket genom att förbjuda och skuldbelägga, så ska väl inte ni som föräldrar  dra ner henne!


    Jag är också rökare och jag tycker också det är vansinnigt.
  • Anonym (Vad)

    Hon är ju ett barn!Hade inte godkänd detta!Köp inga cigg till henne!Eller köper hon själv?Får barn röka i Sverige?

Svar på tråden Tillåta 13 årig dotter röka