Inlägg från: bestofthebest |Visa alla inlägg
  • bestofthebest

Vad kan han ha tagit för något?

Se till att hjälpa kollegor som hamnar i sådant här och var inte fördömande. Det kan hända vem som helst.

• bestofthebest
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-23 14:37:35 följande:
    Inte för att det har med tråden att göra men nej-det kan inte hända vem som helst.
    Jo det kan det serru. Men du kan fortsätta vara i din dimma, men jag tänkte att du behövde upplysningen.

Vad har du tagit som inte inser detta? Behöver du hjälp?
  • bestofthebest
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-23 17:07:15 följande:
    Nu är det inte direkt jag som är tagen för drogtest utan han. Vad du däremot tar som har så dålig verklighetsuppfattning låter jag vara osagt.
    Låter som en ursäkt. Var det du som anmälde denne kanske?

Jag tar din patetiska comeback med ro. Sagt och gjort.
  • bestofthebest
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-23 20:57:01 följande:
    Alla anmälde såsom vi har skyldighet att göra. Hellre en kränkt missbrukare än döda patienter, eller patienter vara mediciner stulits och intagits av personalen. Fast det bryr man sig kanske inte om så länge patienterna inte är ens egna anhöriga? Det går liksom inte att ha personal med läkemedelsansvar som fumlar runt i sin egen dimma bara för att vissa tycker synd om dem.
    Visst har du en poäng, men.

Men det låter inte som ett trevligt arbetsklimat... människovärde och civilkurage, vad sjutton är det?

Själv anser jag inte att angiveri och hugga en kollega med problem i ryggen är den absolut första och bästa åtgärden.
    Nu är det oklart hur den anställdes situation såg ut från din redogörelse, men ponera att denne har barn t.ex. tycker du då att det är rätt att straffa ett barn för att upprätthålla ett regelverk? Det ska vara vård och rehabilitering i första hand, inte avsked.
  • bestofthebest
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-23 21:34:40 följande:
    Det är heller inte mitt jobb att ta hand om en kollega jag totalt saknar förtroende för. Hade han sökt hjälp när detta började och han förlorade kontrollen hade det varit en annan sak.
    Kan passa på att inflika att jag åsyftade att ni kollegor, som ett team kanske skulle försöka att peppa kollegan att söka hjälp och visa lite ryggrad och medmänsklighet... men det kanske bara är pat. som förtjänar skenet av att ni faktiskt bryr er. Beteendet mot kollegan verkar ju visa ungefär på vilken nivå den empatiska förmågan befinner sig på. :)
  • bestofthebest
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-23 21:47:46 följande:
    Vilket beteende mot kollegan? Har varken skrivit vare sig bu eller bä om det eftersom det är helt irrelevant för tråden. Du kanske missade att den inte hette "hur stöttar jag min missbrukande kollega?"
    Aj då. Nåväl. Då ska jag inte försöka upplysa dig vad som är trasigt i ditt huvud när du inte förstår något glasklart kring etik och moral som borde vara en prerequsite för var enda individ som jobbar med vård.

Ber om ursäkt. Glöm bort vad jag skrev, fortsätt vara ignorant för all del när det gör ditt liv så mycket "självuppoffrande", heh.
  • bestofthebest
    Anonym (Beror på) skrev 2017-02-24 11:20:41 följande:
    Du inser att det kan i vissa fall falla skuld på en kollega som INTE anmäler om någon är en fara för patienterna? Jag är helt för att hjälpa människor och ser inte ner på folk med missbruk - men det verkar inte TS heller göra. Det är jättesynd att kollegan hamnat i missbruk och låt oss hoppas att han får akvedat hjälp att ta sig ur detta. Men du och andra som kommenterar måste förstå att den hjälpen inte kan komma från ts (såvida de inte är vänner privat, där kan hon stötta honom isåfall). TS skyldighet är gentemot patienterna hon jobbar med, hon och hennes kollegor agerade helt riktigt i att . Om någon kommer till jobbet - ett jobb där man dessutom jobbar med att hjälpa/behandla människor - påverkad så har det redan gått rätt långt. Att säga åt personen att den inte kan göra så kommer knappast hjälpa, hen är inte dum i huvudet och förstår nog det själv, problemet är ju att hen inte kan låta bli. Och då måste man anmäla.

Nej, det kanske inte är en "trevlig" arbetsmiljö där man blir anmäld och avstängd för att man kommer påverkad till jobbet. Men då får man låta bli att jobba på ett ställe där man jobbar med människor, för så ser reglerna ut där.
    Jag inser mycket.

Inser också att du mer eller mindre parafraserar mig, vilket jag väljer att tolka som att du håller med trots ditt inadekvata sätt att ställa motfrågor som redan är besvarade, vilket framgår av mitt svar.
    Det är lättare att ha överseende med att alla är dumma i huvudet.
  • bestofthebest
    Anonym (Beror på) skrev 2017-02-24 12:46:13 följande:
    Du kan välja att tolka det så om du vill, men då tolkar du fel. För nej, jag håller inte med dig.
    Precis vad jag gjorde. Tack för att du tror att det är du som tillåter mig att tro det jag vill.

Du håller med mig i mina ögon och sinne, och ingenting du skriver kommer ändra den saken.
    Du är helt maktlös inför mig eftersom jag är suverän.
  • bestofthebest
    Anonym (Beror på) skrev 2017-02-24 13:05:40 följande:
    Haha orkar verkligen inte. Ha det fint hörru! Tack och hej!
    Precis. Skönt. Då vann jag överlägset (igen). Gå och dunka sand i sandlådan din räka.
  • bestofthebest
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-24 17:29:56 följande:
    Intressant att du håller med eftersom jag inte nämnt något alls om hur "vi andra" betett oss mot kollegan. Uppenbarligen läser du in saker som inte står, ingen frågeställning som inte ens finns utan handlar om nåt helt annat.
    Försvarsställningen du intar nu talar sitt tydliga språk. Det verkar som du har en del neuroticism som du kanske inte själv är medveten om.
  • bestofthebest
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-24 17:47:26 följande:
    Inställningen kanske handlar mer om min syn på dig som inte kan svara på en vanlig fråga än kollegan själv?
    Jaså. Då får du nog sluta ta dig ton och se om det kan göra någon skillnad. Börja med att be om ursäkt för personangreppet.
  • bestofthebest
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-24 20:24:48 följande:
    Det är ju du som hittar på och påstår en massa osanningar, inte jag.
    Jaså. Peka gärna ut dessa så kan jag förtydliga igen om du hade svårt att förstå vad jag skrev första gången. Jag är långt ifrån omöjlig. Till skillnad från många drägg som huserar på internet.
  • bestofthebest
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-24 22:43:46 följande:
    Du får väl läsa dina inlägg själv om du är intresserad av en vidare diskussion. Personligen tycker jag inte du tillför tråden något mer än tjaffs och osanningar.
    Du vill alltså bara kackla lite mer? Okej.

Sluta skapa nonsenstrådar så hjälper du nog mer människor än du gör i ditt arbete med den egendomliga moral och etik du verkar besitta och predika.
  • bestofthebest
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-24 23:10:40 följande:
    Den moral du hittat på att jag har menar du? Eftersom jag håller mig till sakfrågan istället för att gullar om hur söt kollegan är och hur synd det är om honom?
    Du verkar som sagt omedveten om hur genomskinlig du är.
  • bestofthebest
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-25 03:34:40 följande:
    Du tycker det ja, å andra sidan har du ju inte skrivit ett ord sanning hittills heller.
    Okej. Vad bra, då vet jag att du inte har det också.
  • bestofthebest
    klyban skrev 2017-02-25 10:52:33 följande:

Utveckla den och det du citerade, du har liksom hittat på där.
    Har inte sagt att jag inte förstår nått i det inlägget, så varför far du med osanning för?

Jag sagt par saker innan, men du klarar inte av att svara någon, utan du går i försvarsställning direkt.

Det är för att människan i fråga har en läggning som gör det omöjligt för denne att förstå eller vilja förstå skulle jag tro. Ytterst tragiskt. Borde stänga av sådana från forat, de kommer aldrig utvecklas till något positivt.
Svar på tråden Vad kan han ha tagit för något?