Inlägg från: Anonym (Julie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Julie)

Vad kan han ha tagit för något?

smulpaj01 skrev 2017-02-24 17:51:18 följande:

Människan är inte kvar på din arbetsplats och enligt dig kommer han aldrig tillbaka, varför är du så nyfiken på vad han eventuellt har tagit? Vad spelar det för roll för Dig?

Varför tror du att han inte kommer tillbaka? Idag satsar man mycket på rehabilitering och det är svårt att bara sparka någon. Att det spelar roll är för att jag vill veta mer om symptomen och vad det kunnat vara eftersom det var en ganska "stor grej" som jag tänkt mycket på. Är det fel på något sätt att undra över något som påverkat en tycker du?
  • Anonym (Julie)
    Anonym (Jobbar) skrev 2017-02-24 18:01:12 följande:
    Jag har svarat på frågan "vad kan han ha tagit?" Och du valde att inte respondera på det. Det gör det inte till att jag inte svarat.
    Så vad mer har du tillfört tråden tycker du? Mer än en massa OT inlägg över saker du själv hittat på att jag skrivit?
  • Anonym (Julie)
    klyban skrev 2017-02-24 18:03:06 följande:
    Tror alla fattar att det inte är den vi pratar om.
    Utan saker du och några till egenhändigt fabricerat ihop att jag tycker och tänker bara för att jag valt att inte utveckla situationen mer så så ni inte fick något att gotta er i?
  • Anonym (Julie)
    klyban skrev 2017-02-24 18:21:18 följande:

Det finns inget att gotta sig i, varför inbillar du dig detta?
    Även detta du pratar om sker väldigt ofta inom vården.

Och aktiv livsfara har jag svårt att svälja, men icke tillförlitlig kan komma på tal.
    Sen handlar det helt om hur personen faktiskt arbetar, det kan mycket väl vara så att personen i fråga sköter sitt arbete utmärkt.
    Inte för det är en ursäkt till vara onykter på arbetet dock.

Du kan ju knappast uttala dig eftersom du inte ens vet vilken del av vården vi jobbar på, om det innefattar bilkörning i det tillståndet, ensam eller i grupp, läkare, vårdbiträde eller personlig assistans, sjuksköterska , missbruksvård osv. Personen var inte heller onykter utan drogpåverkad.
  • Anonym (Julie)
    bestofthebest skrev 2017-02-24 19:31:00 följande:
    Jaså. Då får du nog sluta ta dig ton och se om det kan göra någon skillnad. Börja med att be om ursäkt för personangreppet.
    Det är ju du som hittar på och påstår en massa osanningar, inte jag.
  • Anonym (Julie)
    klyban skrev 2017-02-24 19:10:59 följande:

Berusad är ett mer rätt uttryck.

Så klart jag kan uttala mig, varför inbilla du dig nåt sånt tokigt och att jag inte kan?
    I övrigt fick jag inga svar alls, så varför du citerade och "svarade" vet jag inte.

Klart du inte kan uttala dig med tanke på att du inte har en aning om vad jag/vi jobbar med. Berusad är i övrigt totalt fel ordval.
  • Anonym (Julie)
    Anonym (V) skrev 2017-02-24 19:55:49 följande:

Då säger jag igen! Kan han ha fått? Utskrivet ifrån läkaren? Någon tung medicin?

Missade kanske dig, det är möjligt. Å andra sidan finns det ju tillgång till det på jobbet med i stora mängder. Frågan är ju hur mycket utskriven medicin man måste ta för att bli så totalt påverkad och hur han i så fall fått tag i det. Lite lullig och flummig kan jag köpa, men personen var grovt påverkad.
  • Anonym (Julie)
    Anonym (V) skrev 2017-02-24 19:55:56 följande:

Då säger jag igen! Kan han ha fått? Utskrivet ifrån läkaren? Någon tung medicin?

I övrigt skulle opiater kunnat stämma in ganska bra.
  • Anonym (Julie)
    Anonym (Kollektivavtal) skrev 2017-02-24 20:35:58 följande:

Arbetsgivaren har i de flesta fall skyldighet till rehabilitering.

Japp, och tydligen finns det flera olika åtgärder man kan sätta in just för denna yrkeskategori (googlade).
  • Anonym (Julie)
    bestofthebest skrev 2017-02-24 20:32:10 följande:
    Jaså. Peka gärna ut dessa så kan jag förtydliga igen om du hade svårt att förstå vad jag skrev första gången. Jag är långt ifrån omöjlig. Till skillnad från många drägg som huserar på internet.
    Du får väl läsa dina inlägg själv om du är intresserad av en vidare diskussion. Personligen tycker jag inte du tillför tråden något mer än tjaffs och osanningar.
Svar på tråden Vad kan han ha tagit för något?