• hoppetossa86

    Förändrade rörelser

    Hej alla,
    Vi lullar snart in i vecka 32. Oj herregud jag kan inte fatta att det börjar närma siG!

    Dock har jag en fråga, bebis har den sista tiden mest rört sig där inne, Sprkar då o då men inte så mycket o det förstår jag såklart för nu är den större. Men senaste dagen har sprlkarna inte varit 1 spark utan snarare : spark - spark - spark 

    Alltså flera gånger i följ, o jag kan inte svära på att det är sparkar.

    Är det fler som upplevt samma? 

  • Svar på tråden Förändrade rörelser
  • micjos

    Min rör sig mest och trycket men ungefär lika mycket eller mer varje dag. Börjar ju bli trångt! Är du orolig rung in till förlossningen och be dem kolla så allt är ok!

  • Anotherone

    Jag är i v 31 nu och tycker också att rörelsemönstret är ändrat. Dels känns det hårdare, jag kan nästan hoppa till när det kommer en välriktad kick mot kissblåsan eller bara rakt inåt liksom.
    Och sen stora böljande rörelser när hela bebisen vänder runt och så.

    Det är inga söta små "puffar" längre utan ganska stort och hårt känns det som.

    //Från hon som undrar hur bebis ska ha utrymme att växa på sig typ 2kg till de kommande nio veckorna...

  • Liinaahoo

    Hej!

    Vi fick åka på tillväxtultraljud i förrgår av olika anledningar, bland annat att jag känt minskade och ändrade rörelser. Pojken var perfekt, men varför jag inte kände sparkar som tidigare var pga att han låg med huvudet nedåt och ryggen utåt!

    Så han sparkar inåt och det jag känner blir alltså typ rumpan som kommer, dessutom har jag moderkakan i framvägg så jag känner betydligt mer om jag ligger på sidan.

    Men barnmorskan sa iallafall att chansen att han byter ställning är väldigt liten och att endel bebisar lägger sig i födelseläge redan vid vecka 26-27, jag är förövrigt i v31+5.

    Sen så växer ju bebis mycket nu och sover därför mer än tidigare, men man ska endå känna bebis flera gånger dagligen. Fast mer tumlande och mindre sparkar nu när dom börjar bli så stor!

Svar på tråden Förändrade rörelser