• Anonym (me)

spelmissbrukare

Snälla hjälp mig.

Min man är spelmissbrukare (bet365 mest) ja e medberoende. Min kurator gav mig igår styrkan att sätta stopp. Jag har spärrat svenska spel och de kontot ja kan på bet 365.

Han har vart skit jobbig idag och vi småtjafsar om dte konstant. 

Jag sa nyss, imorgon kommer lönen den ska va på mitt konto och jag sköter allt.  Inte en krona går åt spel nå mer. Han säger nej du får inte röra ett öre. Ja har redan pratat med hans syster o mamma och ja hotar med att ta de med hans pappa med för JAG PALLAR INTE MER. De måste få ett jävla slut han förstår inte hur mkt skada vi tar av det 

Kan ni bara ge mig lite pepp eller bra tips inför hur ja gör imorgon. jag kommer förmodligen spärra hans bank id idag på ipaden (han får ny mobil imorgon) och ja skulle nog kunna ordna så ja går in o gör en bank id på min mobil med hans kort o dosa. Så bara ja har koden o överför inatt och sen får han väl va arg på mimg. 

vad tycker ni? 

Jag har läst att jag borde ta kontroll o inte ge han pengar alls. ja e bara rädd att han skapar nytt konto o börjar spela igen vi HAR verkligen inte råd!! 

• Svar på tråden spelmissbrukare
  • Anonym (me)
    Tofflans skrev 2017-02-23 18:16:34 följande:

Men rädda dig själv och LÄMNA!

Jag kan inte lämna han vi har tre barn ihop. Jag vill ju hjälpa han. Hade ja inte brytt mig hade ja väl lämnat han. 
  • Anonym (Numera spelfri)

Stackare, vet vad du går igenom eftersom jag själv är en före detta spelmissbrukare. Du gör helt rätt i att inte ge din man några kontanter övh. Klipp sönder alla hans konto- och kreditkort så att han inte kan ta ut några pengar. 

Ta även kontakt med någon spelförening, de kan hjälpa både din man och dig.

www.ga-sverige.se/
    spelberoendegruppen.com/

• Anonym (ge dig inte)

Ge dig inte. Fixa bankidet låt han va arg. Gå inte in i några diskussioner. Gå inte på när han lugnat sig och försöker den vägen. Han behöver hjälp och innan han fått det ska han inte ha några pengar

• Anonym (Know the feeling)

Levt med en spelmissbrukare i över 15 år. Han eller vi levde dock gott på det av och till i många år. Hej medberoende! Men tillslut blev det ohållbart för psyket, ingen av oss mådde bra av det. Kontaktade hans familj som varit väl medveten om hans problem långt innan vi träffades, de har också varit medberoende imo. De hjälpte honom att betala skulder han dragit på sig i gengäld mot att han skulle spärra sina konton. Detta var deras ultimatum, inte mitt.

Han slutade i våras. Började jobba istället för livnära sig på spel. Trodde allt skulle bli bra. Nu snart ett år senare föraktar han mig mer än någonsin och skyller på mig att han måste jobba hårt istället för att dra in pengar på spel. Han skyller sin dåliga ekonomi på mig. Oavsett om jag tar fram varenda siffra och visar att han gick back mycket sista året så spelar det ingen roll. Jag har förstört hans liv. Vi kommer inte leva länge till ihop.

• Kebabben
    Anonym (me) skrev 2017-02-23 18:01:50 följande:

Kan ni bara ge mig lite pepp eller bra tips inför hur ja gör imorgon. jag kommer förmodligen spärra hans bank id idag på ipaden (han får ny mobil imorgon) och ja skulle nog kunna ordna så ja går in o gör en bank id på min mobil med hans kort o dosa. Så bara ja har koden o överför inatt och sen får han väl va arg på mimg. 

Var jävla försiktig med att göra detta. Spärra hans bank id, ja det kanske du kan göra. Det kan jag inte uttrycka mig om.

Med att använda hans kort och hans bank-dosa, för att göra ett bank id kopplat till hans konto på din egen mobil? Det är rent och klart olagligt. Att använda hans kort eller dosa till vad som helst utan hans medgivande är olagligt. 

Jag vet inte specifikt under vilken lag detta är olagligt. Urkundsförfalskning?
  • Anonym (fdfd)

Älskar hur lätt vissa gapar , lämna när det går dåligt men sätter mer än gärna sprätt på pengarna när det går bra.Dessa själviska as brukAR OFTAST DÖ ENSAMMA , ELÄNDIGA OCH BORTGLÖMDA AV ALLA.All ära åt TS som inte vill lämna utan försöer lösa problemet istället.Börja med att skapa någon typ av tekniskt problem de första två - tre dagarna . spärra kortet , spärra bank ID-et , spärra bankdosa.Dessa tre steg borde hålla honom i schack några dagar eftersom han inte kommer åt pengarna , bankerna är ju oftast kontantlösa nuförtiden , så han kan inte spela kontant på svenska spel heller.Lycka till.

Vet inte om du syftar på mig!

Isof vill jag förtydliga. Jag vill inte lämna honom, men han tål mig inte längre för att han inte spelar. Han vill lämna mig. Jag bryr mig inte ett skit om han har mycket pengar eller skulder, vill bara att han ska nå bra. Jag tycker mycket mer om honom nu när han inte spelar och får sina utbrott. Anledningen att jag ville att han skulle sluta var för att han lämnade mig självmordsbrev varje gång han förlorat 100-tusentals kronor på spel. Han bad mig om hjälp gång på gång, bad mig kontakta hans familj. Och nu anklagar han mig. Jag älskar honom mer idag än någonsin.

• Anonym (me)
    Anonym (Know the feeling) skrev 2017-02-23 20:45:59 följande:

Isof vill jag förtydliga. Jag vill inte lämna honom, men han tål mig inte längre för att han inte spelar. Han vill lämna mig. Jag bryr mig inte ett skit om han har mycket pengar eller skulder, vill bara att han ska nå bra. Jag tycker mycket mer om honom nu när han inte spelar och får sina utbrott. Anledningen att jag ville att han skulle sluta var för att han lämnade mig självmordsbrev varje gång han förlorat 100-tusentals kronor på spel. Han bad mig om hjälp gång på gång, bad mig kontakta hans familj. Och nu anklagar han mig. Jag älskar honom mer idag än någonsin.

Lider med dig men ja tror denna person ovan tänkte på kommentaren längee upp "rädda dig o lämna honom" usch stackare verkligen har inge bra tips men många styrkekramar <3
  • Anonym (fdfd)
    Anonym (Know the feeling) skrev 2017-02-23 20:45:59 följande:

Nej , det var inte dig jag menade.Du har ju gjort det rätta och försökt reparera relationen / hans spelmissbruk.
    Anonym (fdfd) skrev 2017-02-23 20:51:46 följande:

Nej , det var inte dig jag menade.Du har ju gjort det rätta och försökt reparera relationen / hans spelmissbruk.

Ok! Ber om ursäkt! Tar lät åt mig när jag dagligen får höra att jag förstört hans liv. Önskar ibland att jag bara lät det fortgå. Ekonomin är ändå på botten och innan han slutade avgudade han mig.
  • Anonym (Vill?)

Men har han ingen egen insikt o vilja att sluta spela? Isåfall blir det ju att slåss mot väderkvarnarna, en evig kamp. Prata du med hans pappa, om han nu har större respekt för honom.

Finns också hjälp att få mot spelberoende, ifall du kan få dit honom. Men vill han inte öht blir det ju svårt, som sagt.

• Anonym (Realist)

Vad är det för spel?
    Turspel?
    Poker?
    Vadslagning?

Kan man inte gå plus när man satsar lite pengar (som man har råd med) så går man inte heller plus om man satsar mycket.
    I poker är det ännu värre att satsa för högt eftersom man då möter skickligare spelare, dvs sannolikheten för förlust är större.

Svar på tråden spelmissbrukare