• vildros86

BF oktober några fler nära/naturliga föräldrar?

Jag fick nyligen veta att jag är gravid med vårt första barn, efter mer än ett och ett halvt års försök! Glad Den 17e oktober har jag BF.

Jag undrar om det finns fler som väntar barn i oktober och som också är intresserade av "naturligt" och nära föräldraskap. Jag skulle gärna ha en tråd (eller ännu hellre helt hemlig facebookgrupp) för oss som tänker ungefär lika.

Jag vill t ex föda vaginalt utan bedövning, sen avnavling (inte klampa eller klippa navelsträngen förrän den är helt slapp), amma fritt och länge, samsova (och inte använda fmm eller liknande), använda bärsjal/ergonomisk sele, använda tygblöjor och ECa, använda babytecken, låta barnet äta själv enligt BLW när det är dags att introducera mat, erbjuda mitt barn alla färger och leksaker oavsett kön osv. Finns det fler här inne med liknande tänk?

• Svar på tråden BF oktober några fler nära/naturliga föräldrar?
  • Carambolan

PMa mig din mailadress så kan jag lägga till dig i en hemlig fb-grupp som heter "Nära gravid". Den riktar sig inte till någon speciell BF-månad utan samlar alla möjliga gravida. En spin off-grupp från den öppna "nära föräldraskap".

Svar på tråden BF oktober några fler nära/naturliga föräldrar?