• Aniiee

Avsäga sig sitt svenska uppehållstillstånd

Fast vad spelar det för roll? Det är ju bara att låta bli att utnyttja uppehållstillståndet om man inte vill det.....

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Aniiee
    gagaga skrev 2017-02-23 23:11:04 följande:
    För mig spelar mycket roll.
    Varför ska jag befinna mig en enda dag i ett register eller ett system som fortfarande belastar mig med saker och ting med inte ger mig några rättigheter i gengeld ( är utskriven och bor inte i Sverige ) ändå fortsätter den svenska karullesellen med konstiga räkningar , inkomst skatt , prenumerationer på konstig skit men jag får noll tillbaka - zero av Sverige.
    Om du inte bor i sverige, varför har du då inte sagt upp det du har i Sverige?

Du betalat ingen skatt om du inte jobbar och bor i Sverige, du har inga räkningar om du inte nyttjar något, prenumerationer har du själv startat och får själv avsluta - du kan inte bara flytta och tro att att saker händer automagiskt.

Nej, här är det du som felar och du som får skylla dig själv om du inte lyfter på arslet och gör något.
  • Aniiee
    gagaga skrev 2017-02-24 00:00:53 följande:
    Jo jag har ju sagt upp allting men nu senast var det ett uteblivet läkarbesök skickat på min gamla adress på 200 kr som gåt vidare till inkasso.De hade alltså inte uppdaterat adressen i sina datorer.Så varje år eller vartannat år kommer det nån skit till min gamla adress som går vidare till inkasso eller Kronofogden.Man har ju inte tillgång till dessa register heller från utlandet speciellt så man känner sig verkligen som att fuckin Gestapo är ute efter en.
    Nu har jag flyttat till en ny adress i mitt nya hemland och aldrig i livet att jag meddelar de den nya adressen för de har tom skickat brev till min utländska adress med hot om inkasso och civilrättsliga åtgärder.Riktiga puckon alltså , helt jävla blåsta i huvudet är vad de är.
    Då är du förmodligen inte utskriven från Sverige (vilket man kan vara trots att man har uppehållstillstånd, alltså). Varför har du inte meddelat FL och folkbokföringen om det?
Svar på tråden Avsäga sig sitt svenska uppehållstillstånd