• Lite frågor

    Vad fan är det för fel på folk på Blocket?

    Har försökt sälja en barnvagn på Blocket nu i 2 veckor, många intresserade, men seriöst det har hänt mig tre gånger nu att köpare är intresserade och säger de ska ha vagnen, kommer imorgon, och sen slutar de bara svara och dyker inte upp. Jag blir så trött. Det värsta var en tjej som skulle ha vagnen och kommer hem till oss, sitter på gatan i bilen och vill att jag ska komma ut med vagnen. Jag säger då att jag är ensam hemma med två barn och inte kan komma ut. Vi hade inte kommit överens om innan att jag skulle det. Nähe men hon kan inte heller komma in. Då klär jag snabbt som fan på mina barn och säger att jag kommer om fem minuter. Nej men då kan hon inte vänta utan åker så jag står som en idiot på gatan med mina barn. Sen svarar hon inte när jag frågar om hon fortfarande ska ha vagnen... folk vet seriöst inte hur man beter sig!

  • Svar på tråden Vad fan är det för fel på folk på Blocket?
  • viseversa

    Säg att du inte kommer hålla den för någon. Det är först till kvarn som gäller. Men ja jag har varit med om många konstiga människor.

    Vi sålde en trasig träningsmaskin. Vi skrev tydligt att den var trasig men att det nog gick att laga för den händige. Vi sålde den för 300:- ny hade den kostat 3000:-. Den ringde massa människor. Flera frågade om vi kunde köra hem den till dom utan betalning. Samt att vi då skulle bära ner den för 3 trappor(ingen hiss) sa såklart nej. Vi har inte ens någon bil. Men hade vi haft det hade vi aldrig fraktat den gratis. Någon ville ha den gratis men ville ändå att sambon skulle hjälpa till att bära. Kom efter ett tag två män som både betalade det vi ville ha samt bar ner den själva.

    Sålde en overall från pop. Använd kanske 3gr då jag råkat köpa för liten så hon växte ur den snabbt. Så den var i nyskick. Ville bara ha den såld så satte 300:- på den. Kom en man och skulle köpa. När han skulle betala sa han att han tyvärr bara hade 100:- men undrade om det var okej ändå? Nej som fan. Så jävla fult. Har han inte 300:- är det inte mitt problem då får han åka hem utan.

    Sålde en barnvagn för annonspriset(30 för att jag hatade den. Den var dessutom sönder så ena sittdelen bara kunde ha viloläge inställt. Den ville folk också ha helt gratis trots att 30:- är i stort sett gratis.

    Sålde en bärsele som ny kostar 1500:- jag ville ha 800:- för den då den var i stort sett ny. Ringde en kvinna och sa att hon betalar 400:- för den och det ska jag ta. När jag sa nej sa hon... "Men alla andra säljer dom för högst 500:-" köp en av dom då sa jag och la på luren. Fick den sålt dagen efter för 800:- som jag ville ha.

  • Alexi

    Folk utgår verkligen från att de gör säkjaren en tjänst som tar deras grejor gratis. Typ. Folk fattar inte att vissa saker kanske man bara vill bli av med snabbt, annat får ligga tills man får rätt pris för det.

  • HippHipp

    Haha, jag håller med om allt ovanstående. Det mesta har nog hänt mig- så galet. Jag lade ut en vas för 50. En tjej undrade om jag kunde komma hem till henne med den. Hon bodde på Södermalm, jag i Vaxholm (4 mil)..... hahahahaha.

  • ostpaj

    Skulle också köpa en barnvagn för en månad sen. Tjejen svarade snabbt att den fanns kvar. Jag ville verkligen ha den för den var billig och hon bor 10 minuter ifrån mig. Så när vi kommit överens om att jag ska köpa den slutade hon svara på sms så jag visste inte när och var jag kunde hämta den? Aja. Behåll skiten. Köpte en annan.

  • viseversa
    HippHipp skrev 2017-02-24 07:50:46 följande:

    Haha, jag håller med om allt ovanstående. Det mesta har nog hänt mig- så galet. Jag lade ut en vas för 50. En tjej undrade om jag kunde komma hem till henne med den. Hon bodde på Södermalm, jag i Vaxholm (4 mil)..... hahahahaha.


    Haha vad sa hon när du sa nej?! Tycker det är lite kul att människor är så fräcka/korkade. Vad tror dom liksom?
  • Treansresa

    Jobbiga köpare och säljare är hemsk! Om man är intresserad av en sak och har kontakt med säljaren, allt är grönt sedan försvinner dom bara?! Man vill ju inte vara en idiot och skicka massa sms heller. Bättre o svara/skriva att man ångrat sig.

  • Stårschan

    Mycket av det ni beskriver är ju väldigt respektlöst och utan hyfs, men det här med att säljaren hjälper till att bära ut grejerna har jag alltid sett som självklart, både när jag varit köpare och säljare, och ingen annan har reagerat heller. Under förutsättning förstås att man inte har problem med kroppen som gör att man inte kan bära. Jag skulle tycka att det kändes väldigt märkligt om jag kom och skulle köpa t.ex. bord och stolar av någon, och så stod säljaren bara med armarna i kors medan jag bar ut möblerna. Det skulle ju ta tre gånger så lång tid, till att börja med.

  • viseversa

    Just det. Sålde en kronan vagn(den nya modellen) dock med endast 16" hjulen då vi använde 12" tum hjulen på vår kronan sulky just då.

    Det var jag noga med att skriva också. Att ENDAST 16" hjulen följer med. Vill man ha 12" också får man köpa det själv på kronans hemsida.

    Men ÄNDÅ frågade typ alla som ringde om dom inte kunde få 12" hjulen också. Så dom tyckte alltså jag skulle plocka bort hjulen från en vagn jag använde dagligen och var beroende av och ge dom hjulen.

    Sa att är det så viktigt med 12" hjulen får dom köpa en annan kronan vagn för vi använde dom.

    Folk blev otrevliga och sa att "men 12" hör ju till vagnen" ja men nu använder jag dom och jag har också skrivit i annonsen vad som gäller.

  • viseversa
    Stårschan skrev 2017-02-24 08:10:16 följande:

    Mycket av det ni beskriver är ju väldigt respektlöst och utan hyfs, men det här med att säljaren hjälper till att bära ut grejerna har jag alltid sett som självklart, både när jag varit köpare och säljare, och ingen annan har reagerat heller. Under förutsättning förstås att man inte har problem med kroppen som gör att man inte kan bära. Jag skulle tycka att det kändes väldigt märkligt om jag kom och skulle köpa t.ex. bord och stolar av någon, och så stod säljaren bara med armarna i kors medan jag bar ut möblerna. Det skulle ju ta tre gånger så lång tid, till att börja med.


    Vi hjälper inte till att bära saker som är väldigt tunga. Som denna träningsmaskin. Det var dessutom 3 trappor utan hiss. Så varför skulle vi? Den var i stort sett gratis liksom. Och jävligt tung. Vi sa från start att ha med bärhjälp för den är TUNG. Att bära ut 2 stolar är inte samma sak som att bära ner något som väger väldigt mycket.
  • Jill 79

    Visst är det drygt med sådana människor. Jag pallar inte att sälja på blocket av den anledningen.

    Använder bara olika säljgrupper på Facebookdär allt känns lite seriösare.

Svar på tråden Vad fan är det för fel på folk på Blocket?