• Rally12

Hur kan jag flytta med mitt barn? Vi har aldrig bott ihop.

Hej!

Hur kan jag lösa detta? Jag har aldrig bott ihop med barnets pappa. Har tagit allt ansvar sen han bebis.Vi har delad vårdnad. Han är där varann helg. Vi bor inte i samma stad. Nu har jag fått jobb i en annan stad,.har en socialt påfrestande situation här.. Har även träffat en kille jag vill bo tillsammans med. Barnets pappa har aldrig visat intresse av att ha barnet på lov eller annat. Nu när jag planerar flytta . Sätter han stopp. Tänker inte acceptera det. Jag vill självklart de ska ha en relation. Är beredd på att betala reser så de ändå träffas ofta. Barnet vill bo med mig. Vill flytta . Det är 100 mil bort.

Vad ska jag Göra ? villa chanser har jag om det går till familjerätten?

• Svar på tråden Hur kan jag flytta med mitt barn? Vi har aldrig bott ihop.
  • Anonym (Ne)

Jag kommer aldrig förstå hur man kan va så självisk..

• Anonym (J)

Så du tänker offra dina barns relation med sin pappa för att DU har träffat en ny på annan ort och för att DU vill jobba någon annanstanns? Egoist.

• Tow2Mater

Din nya kille kan flytta till dig, det är så man gor, den som har barn flyttar inte från andra forälderns umgängesmojligheter om man absolut inte måste for att kunna forsorja sig. Snart kan ni nog ha varannan vecka dessutom t ex.

• Rally12

Jag har tänkt betala resa med flyg till sin pappa varje månad. Så vill inte offra nån relation

• Anonym (?)

Är ni summa i huvudet eller? TS skriver ju att hon tänker bekosta resorna så barnet och pappan kan fortsätta ses ofta. TS skriver också att pappan INTE visar intresse av att utöka umgänget. Hur fan kan hon då var självisk som vill flytta? Är det någon som är självisk är det vän faran som vill tvinga henne att bo kvar, men INTE vill träffa barnet mer!

• Ms H

Är barnet stort nog för att förstå hur mycket resande det blir för denne? Det är ju inte bara flygtiden, utan även transport till och från flygplatser, incheckningstider att förhålla sig till osv.

• Tow2Mater
    Anonym (?) skrev 2017-02-24 21:51:56 följande:

Är ni summa i huvudet eller? TS skriver ju att hon tänker bekosta resorna så barnet och pappan kan fortsätta ses ofta.

"Ofta" halveras ju. Och kommer att pågå bara så länge barnet orkar flänga med flyget. Den dag det inte orkar sitter de där och TS kommer bara säga "inte mitt fel ju".
  • Rally12

Vi kommer inte kunna ha växelvis eftersom vi redan bor i olika städer. Har alltid gjort. Vi bodde även så när vi var tillsammans. Jag har tagit allt ansvar. Han har aldrig ställt upp om varit något extra exempelvis när vi varit inlagd på sjukhus. Har han inte rest hit. Vi bor ca 15 mil bort nu. Barnet är 9 år. Han tycker det är jobbigt fara varann helg. Vill inte ta ifrån honom hans kontakt med pappa . Men tänkte om han far till honom längre på lov och en gång i månaden istället behöver inte vara negativt för honom.

Svar på tråden Hur kan jag flytta med mitt barn? Vi har aldrig bott ihop.