• Anonym (ångerfylld)

    Är jag en slampa?

    Jag har haft tre förhållanden där första var på tre år, andra två och senaste 2,5. Mitt första förhållande (jag var sjutton år när vi träffades) var ett helvete sista året. Jag blev psykiskt/fysiskt misshandlad. Tog mig loss, anmälde och han fick ett straff på sex månader. Men jag mådde fruktansvärd dåligt psykiskt. Jag supade, festade och lärde känna nytt folk hela tiden. Jag struntade i jobbet (jag dök inte upp på två veckor och fick sparken) och hade ca 80.000 kr i sparkontot som jag tänkte skaffa körkort med mm. De pengarna söp jag upp och jag var inte mig själv. Jag sökte bekräftelse hela tiden. (Jag blev så vidrigt psykiskt misshandlad att hela mitt självförtroende/självrespekt försvann) Jag låg runt en hel del. Jag träffade killar ute i minglet, drog antingen på efterfest eller hem till killen. Jag njöt inte av sexet och många gånger så kände jag mig tvingad. Det var bekräftelsen jag var ute efter och ingenting annat.

    Jag har legat med ca 40 killar och jag skäms så fruktansvärt mycket över mitt förflutna och vidriga beteende! Jag tom ljög för senaste killen jag var tillsammans med och sa att jag haft sex med endast nio stycken. NIO STYCKEN?!!! Gapade han och tyckte att det var FÖR MYCKET! Varje gång vi tjafsade så påpekade han hur jag har noll självrespekt och att han skäms att visa sig ute tillsammans med mig då han tror att folk skrattar honom bakom ryggen pga "slampan" han är tillsammans med.

    Jag hatar mig själv för att jag satt mig själv i en sån situation. Jag hatar att få blickar av folk. Höra rykten om mig själv. Jag har varit singel nu i snart två år och vågar på riktigt inte träffa någon pga mitt förflutna. Kommer någon någonsin vilja ha något seriöst med mig? Kan tillägga att jag är 29 år.

    Så himla besviken över mig själv...
  • Svar på tråden Är jag en slampa?
  • nevermind

    Den senaste killen är en idiot. Nio är ingenting. Han har förmodligen varit med många fler än så men tycker väl att kvinnor ska hålla på sig. Idiot, som sagt.

    Du är ingen slampa. Man kan ligga med 400 stycken utan att vara en slampa, eller 4 000 för den delen. Uttrycket "slampa" borde skrotas.

  • Anonym (När föräldrar är skräp)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-06-23 15:08:50 följande:

    Älskar att knulla luder som du. Knulla, spotta på och kasta.


    Älskar att skada folk som mår psykiskt dåligt = ett kvitto för kvalitén på ens föräldrar.
  • Anonym (Jo)

    Nej, det tycker jag inte att du är. Var själv och låt dig läkas.

  • LionQueen88

    Det som är fel, eller rättare sagt sorgligt är inte att du legat med 40 killar utan att du gjorde det för att du mådde dåligt. Gör man något för att man känner sig tvingad är även en gång för mycket.

    Jag är uppe i tre-siffrigt och har aldrig haft så lätt att få partners, så det finns gott om killar som inte bryr sig.

  • Anonym (När föräldrar är skräp)
    Anonym (Bär sopor plockar upp sopor från marken) skrev 2017-06-23 19:09:04 följande:
    Jag håller mer med honom än med dig.

    Kvaliten på föräldrarna?? Klart de lärde grabben att en tjej som knullar runt är en slampa. Lärde dina föräldrar att tycka synd om de och plocka upp skiten?
    Noterat.

    Läs om och läs rätt. Ja, kvalitén på ens föräldrar är tveklöst låg när man uppenbarligen har fostrats till att skada människor som mår psykiskt dåligt och därtill älska det.

    Mina föräldrar gav mig integritet nog för att inte bry mig om andras sexliv överhuvudtaget. I mina ögon är det en icke-fråga, helt bortom ting som man slösar emotionell energi på. Sådant kan jag-svaga figurer brottas med.
  • Anonym (Sigrid)

    Självklart är du ingen slampa. Det enda sorliga i det hela är ju att du gjorde det för att du mådde dåligt. Har du pratat med kurator/psykolog om hur du mår?

    I övrigt behöver du aldrig berätta hur många du legat med. Det brukar bara dra in osäkerhet och svartsjuka hos partners om man börjar prata om sånt. Sen, vad spelar det för roll? Så länge du inte har några sjuksdomar (nåt som alla ändå bör kolla upp) så kvittar det ju. Alla har olika erfarenheter och bagage. Oavsett om du legat med en person eller tusentals är du inte bättre eller sämre för det.

  • Anonym (idé)

    Finns ju många män som vill ha reda på det. Säger man det inte gör männen slut. Visst är det lite synd och det finns fler män, men TS är i slutet på sin fertilitetsålder, dvs hon bör ha barn nu eller aldrig.

    Missguided skit det där att kvinnor kan vänta med barnafödande.
    Bäst gör du genom att du helt enkelt tar en kille som varit med många kvinnor. Finns mängder av kvinnor som knullar prostituerade på regelbunden basis t ex.


    Anonym (Sigrid) skrev 2017-06-23 20:11:23 följande:
    Självklart är du ingen slampa. Det enda sorliga i det hela är ju att du gjorde det för att du mådde dåligt. Har du pratat med kurator/psykolog om hur du mår?

    I övrigt behöver du aldrig berätta hur många du legat med. Det brukar bara dra in osäkerhet och svartsjuka hos partners om man börjar prata om sånt. Sen, vad spelar det för roll? Så länge du inte har några sjuksdomar (nåt som alla ändå bör kolla upp) så kvittar det ju. Alla har olika erfarenheter och bagage. Oavsett om du legat med en person eller tusentals är du inte bättre eller sämre för det.
  • Anonym (host.)

    Tänker inte sätta någon etikett på dig men kanske du behöver lite terapi.
    Lära dig älska dig själv utan att behöva bli bekräftad genom sex.
    Jag blir snart 40 år o har haft två långa förhållanden o så ett misstag tidigt i tonåren. Så 3 killar.
    Min sambo, som också snart är 40 år, har bara varit med en, alltså mig.

  • Anonym (...)
    Anonym (host.) skrev 2017-06-24 17:48:40 följande:

    Tänker inte sätta någon etikett på dig men kanske du behöver lite terapi.
    Lära dig älska dig själv utan att behöva bli bekräftad genom sex.
    Jag blir snart 40 år o har haft två långa förhållanden o så ett misstag tidigt i tonåren. Så 3 killar.
    Min sambo, som också snart är 40 år, har bara varit med en, alltså mig.


    Varför jämför du ts med dig och din sambo?
  • LillaTjockaBertil
    Anonym (ångerfylld) skrev 2017-02-24 23:39:08 följande:

    Jag har haft tre förhållanden där första var på tre år, andra två och senaste 2,5. Mitt första förhållande (jag var sjutton år när vi träffades) var ett helvete sista året. Jag blev psykiskt/fysiskt misshandlad. Tog mig loss, anmälde och han fick ett straff på sex månader. Men jag mådde fruktansvärd dåligt psykiskt. Jag supade, festade och lärde känna nytt folk hela tiden. Jag struntade i jobbet (jag dök inte upp på två veckor och fick sparken) och hade ca 80.000 kr i sparkontot som jag tänkte skaffa körkort med mm. De pengarna söp jag upp och jag var inte mig själv. Jag sökte bekräftelse hela tiden. (Jag blev så vidrigt psykiskt misshandlad att hela mitt självförtroende/självrespekt försvann) Jag låg runt en hel del. Jag träffade killar ute i minglet, drog antingen på efterfest eller hem till killen. Jag njöt inte av sexet och många gånger så kände jag mig tvingad. Det var bekräftelsen jag var ute efter och ingenting annat.

    Jag har legat med ca 40 killar och jag skäms så fruktansvärt mycket över mitt förflutna och vidriga beteende! Jag tom ljög för senaste killen jag var tillsammans med och sa att jag haft sex med endast nio stycken. NIO STYCKEN?!!! Gapade han och tyckte att det var FÖR MYCKET! Varje gång vi tjafsade så påpekade han hur jag har noll självrespekt och att han skäms att visa sig ute tillsammans med mig då han tror att folk skrattar honom bakom ryggen pga "slampan" han är tillsammans med.

    Jag hatar mig själv för att jag satt mig själv i en sån situation. Jag hatar att få blickar av folk. Höra rykten om mig själv. Jag har varit singel nu i snart två år och vågar på riktigt inte träffa någon pga mitt förflutna. Kommer någon någonsin vilja ha något seriöst med mig? Kan tillägga att jag är 29 år.

    Så himla besviken över mig själv...


    Har du funderat på att gå till en kurator eller terapeut?

    Eftersom tillit är en viktig byggsten i ett seriöst förhållande tror jag det kan bli svårt för dig innan du har gjort upp med ditt förflutna och gått vidare. Annars finns risken att du inte vågar släppa in någon tillräckligt nära för att det ska fungera.

    Sen kan jag tycka att antalet tidigare sexpartners är ointressant när man inleder en relation med någon ny. Jag vet faktiskt inte hur många min fru har legat med innan vi blev tillsammans utan det som jag tycker är viktigt är att hon inte har legat med någon annan än mig sedan vi blev tillsammans.

    Om jag ska ge dig ett tips om du i ditt nästa förhållande får frågan om hur många du har legat med så kan ditt svar bli något i stil med "Varför skulle du vilja veta det?". Jag säger inte att du ska ljuga eller dölja något utan tvärtom vara öppen med hur du har levt i det förflutna men att du kan hålla vissa detaljer som exempelvis antalet sexpartners för dig själv om inte din framtida partner har en bra motivering till varför du skulle berätta det.

    Avslutningsvis vill jag bara säga att jag hoppas att även du får uppleva ett förhållande som bygger på tillit och ömsesidig respekt om det nu är det du vill ha.
  • Anonym (Yllet)

    Om någon frågade hur många jag har haft och jag inte tyckte det var relevant hade jag svarat:

    "Jag har haft några stycken, jag gjorde några dumheter när jag var ung och grön och drack för mycket. Men det är inte den personen jag är idag så jag tycker inte det är relevant för oss.

    Känner du att du måste veta det så får du fundera över varför du känner så och i det fallet kanske vi inte ska vara tillsammans alls, om du är en person som dömer människor för saker som hänt för många år sedan när de inte var vuxna."

  • nevermind
    Anonym (Yllet) skrev 2017-06-25 09:01:53 följande:

    Om någon frågade hur många jag har haft och jag inte tyckte det var relevant hade jag svarat:

    "Jag har haft några stycken, jag gjorde några dumheter när jag var ung och grön och drack för mycket. Men det är inte den personen jag är idag så jag tycker inte det är relevant för oss.

    Känner du att du måste veta det så får du fundera över varför du känner så och i det fallet kanske vi inte ska vara tillsammans alls, om du är en person som dömer människor för saker som hänt för många år sedan när de inte var vuxna."


    Men varför hålla på och (bort-)förklara sig? Jag säger rakt ut. Har varit med 13 men hade jag varit med 113 så hade jag sagt det också om mannen jag dejtade var nyfiken. Stör det honom är han ändå inget att ha.
    Min nuvarande har varit med fyra stycken. Han bryr sig inte alls om att jag har varit med fler än honom.
Svar på tråden Är jag en slampa?