Inlägg från: Sjuttiosjuan |Visa alla inlägg
  • Sjuttiosjuan

Ivf mars 2017

Hej!

Hänger gärna på!

Vi kör troligtvis direkt på denna mens efter vårt 3 dje misslyckade försök. Extremt dålig äggreserv,bara ett ägg ut varje gång och fått det återfört. Ska på vul imorgon bitti för att se så allt ser ok ut. Nu kör vi,känns lite som om det börjar ta slut på fantasin för läkarna nu. Hoppas på att få starta direkt med sprutorna imorgon med monsterdos!

• Sjuttiosjuan
    Meno87 skrev 2017-03-09 13:12:47 följande:

Kul! Välkommen! Tufft med flera misslyckade försök. Det känna så himla orättvist. Hoppas ni fick bra besked hos läkarna idag. Håller alla tummar och tår!

Ja, det känns väl inte toppen men jag är duktig på att sticka huvudet i sanden och bara köra på, kommer väl crasha helt till slut.. Men allt såg bra och jag kör igång med sprutor redan ikväll!

Nu ska jag ta och blanda bemfola och menopur så får vi se hur det går denna gång! Så glad att läkarna här vill och vågar experimentera lite! Inte som när jag körde via landstinget i Uppsala.

Snart måste det vara vår tur:)
  • Sjuttiosjuan
    Meno87 skrev 2017-03-09 16:44:49 följande:

åh kom ihåg att lyssna på dig själv  Förstår samtidigt verkligen den där viljan, viljan att vilja lyckas. Det driver en att bara fortsätta och fortsätta. Med all rätt!

vi får helt enkelt hjälpas åt att inte crasha.  

Härligt att du fick ett bra bemötande och någon som du känner förtroende för!

När får du gå på ul-ljud?

Ja klart det är, snart måste det väl ändå bli er tur :) 
    Ja, jisses vad man får kämpa men skam den som ger sig:)

Jag ska dit nästa Tors men sen får det bli en chansning med äggplock, ska till Paris fre-mån så dom kommer inte kunna göra ytterligare UL innan äggplock.. hoppas det ser bra ut nästa Tors så dom kan bestämma en dag för ägglossningssprutan!
  • Sjuttiosjuan
    Meno87 skrev 2017-03-12 20:13:41 följande:

Oj jisses va spännande! kanske det blir plock direkt efter Paris då! hoppas hoppas :D 

Ja, hoppas verkligen det bli bättre nu!!!
  • Sjuttiosjuan

Från vilken sprutdag tog ni Orgalutran? Det finns inte med på mitt åttadagars schema och jag är orolig att hon glömt skriva in det:)

• Sjuttiosjuan
    Meno87 skrev 2017-03-12 21:02:01 följande:

Jag fick orgalutran inlagt på femte dagen. Åtta dagar känns länge! Men jag är ny på det här så vad vet jag :) jag hade ringt för säkerthetsskull, slipper du fundera menar jag :)

Tack för svar!

Jag ringer imorgon:)
  • Sjuttiosjuan
    Akira Öken skrev 2017-03-14 21:36:02 följande:

Idag har jag varit på ultraljud, verkar bli cirka 12 ägg, om det nu blir som tänkt.

Äggen tas ut på fredag och jag är väldigt orolig för resultatet.

Men det låter ju toppen!!!
  • Sjuttiosjuan
    Akira Öken skrev 2017-03-14 22:26:33 följande:

Ja, bara de håller sig kvar till det är dags.

Vid de två tidigare försöken har nästan alla eller många av äggen givit sig av innan det varit dags för ägguttag.

Oj, hur går det till? Det finns så många olika problem vid Ivf, helt galet ju:(
  • Sjuttiosjuan
    Akira Öken skrev 2017-03-14 23:03:55 följande:

Ja, eller hur, helt galet var ordet. Och tänk vad man hela tiden lär sig!

Verkar vara ovanligt men drabbar några. De vet inte riktigt varför men något med att kroppen reagerar snabbare än beräknat. De förkortar därför tiden mellan ägglossningsspruta och uttag för mig. Förra gången var det ändå inte tillräckligt, därför har jag fått genomgå en helt annan behandling denna gång.

Då hoppas vi det lyckas denna gång!

Mina blåsor är oftast tomma så det är inte heller nån vits att rops hej bara gör att dom ser många blåsor på ultraljudet. Har som mest haft 4 men alltid bara fått ut ett ägg. Så tröttsamt..
  • Sjuttiosjuan
    Akira Öken skrev 2017-03-15 08:42:38 följande:

Tack för pepp!

Vad ovärt med tomma blåsor och jag kan tänka mig besvikelsen vid ägguttag. :(

Vad gör man åt det?

Ja, om man det visste.. Finns något namn på det och man vet väl ingen direkt orsak. Beror nog på min väldigt låga äggreserv men det är nog inte bara det för jag vet många med betydligt sämre amh som får ut fler och bättre ägg. Tänker att det här får bli vårt sista försök på ett tag, håller på att gå in i väggen:( Dom tror ändå vi har lika stor ( läs liten) chans att lyckas naturligt. Så trött på att leva i en värld där allt går ut på att skaffa barn:(
Svar på tråden Ivf mars 2017