• Rackamaja

Ivf mars 2017

Hej! Får man hoppa in här med er?

Jag och min sambo har påbörjat vårt första IVF. Vi använder Gonal-F och från och med idag även Orgalutran. Vi började 8 mars genom IVF Stockholm, precis som Meno87 :)

Någon mer som fått biverkningar av Gonal-F? Jag har vart yr och haft ont i magen alla dagar sedan jag började med den. Kan ju möjligtvis vara orelaterat.

Till TS
    Rackamaja: 28år, korta protokollet. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1

• Rackamaja
    Cakh skrev 2017-03-12 18:22:34 följande:
    Hej
    Är vår första ivf oxå men genom Malmö. Jag tog min sista Gonal-f och orgalutran spruta igår kväll. ( började med gonal-f förra lördagen) Har mått fruktansvärt illa hela tiden (fått äta postafen varje dag mot illamåendet) haft huvudvärk och känt mig yr oxå. Ikväll är det sprutan med ovitrelle som gäller och på tisdag morgon äggplock.
    Lycka till för er med allt <3 Kram

Åh nej, vad tråkigt att du mått så dåligt! Men vilken tur att du är klar nu då :) Hjälpte det med Postafen?

• Rackamaja
    Meno87 skrev 2017-03-12 20:19:32 följande:
    Hej Rackamaja! välkommen! kul att vi kör på samma ställe! har dom fler mottagningar eller kör du också där i hammarbyhamnen/luna?
    heh låter som om att vi går på precis samma schema, börjar också orgalutran idag. Sjukt nervös över sprutan, riktig klenis är man! haha. 
    spännande med UV på tisdag! hoppas på goda nyheter :) :) ska själv dit på onsdag!
    Jag har mått skräp sen jag började med sprutorna. Svårt att sätta fingret på, som du säger. Man udnrar om det har att göra med annat. Jag har mått illa, yrslig och känt tryck i magen. Inte alls skoj! Vad får du ta för dos?  

Ja, vi har verkligen samma schema :) Vad roligt! Precis, det är i Hammarbyhamnen, tror bara de har en klinik. 
    Hur gick det med Orgalutranen för dig igår? Jag var också nervös, men själva injektionen gick galant. Däremot blev det knallrött och kliade oerhört mycket där jag hade stuckit i 2-3 timmar efteråt. Den goda nyheten är att bieffekten av Gonal-F (illamående, magont och yrsel) verkade utebli när jag kombinerade med Orgalutran.  Hoppas det blev bättre för dig med <3

• Rackamaja
    pimpim78 skrev 2017-03-16 21:29:59 följande:

ja precis, så har de ju sagt till mig också, frågan är bara vad är riktigt röda mensdagen, jag blöder inte så mycket under mina menstruationer och blöder oftast bara typ 3 dagar.

I normala fall hade jag ju sagt att jag fick mens i dag eftersom jag blöder och det är rött. Men det är ju inte syndafallet precis.

Funderade på vilken betydelse det kan ha för processen om jag börjar i morgon eller i övermorgon ?

Skall såklart ringa dem i morgon på morgonen och får säkert svar då om jag förklarar, va bara så nyfiken.....

Jag har aldrig spottings heller utan när väl blodet kommer då startar mensen.

Hoppas på att få starta i mrogon......

Hej! Jag ställde den frågan när jag ringde och meddelade kliniken när mensen kom. Blev också nyfiken och lite osäker eftersom jag bara hade spottings hela första dagen. De sa att man normalt börjar med sprutorna på dag 2 eller 3 i cykeln - men det kan också vara dag 1, 4 eller så sent som dag 5. Det har bara med deras planering att göra, när det passar med besök etc. Hur mycket man blöder spelar alltså inte så stor roll, bara att man är säker på att mensen kommit :)
  • Rackamaja

Hej! Ni som tagit Suprefact - fick ni det utskrivet i form av sprutor? Jag kikade nämligen i förpackningen jag har hemma och upptäckte att jag bara fått själva lösningen i två små "flaskor".

Svar på tråden Ivf mars 2017