• emilou

Ivf mars 2017

Vi är på vårt första försök med korta protokollet. Vi går på fertilitetscentrum i Stockholm och gjorde äggplocket i måndags och fick ut 11 st ägg. Jag ska tillbaka imorgon för återföring och får då också veta hur många som blivit befruktade och om vi får några till frysen.
    Tyvärr är min man bortrest imorgon så jag kommer att vara själv vid återförandet. Tror ni att man får ta med mobilen och filma skärmen så att han kan få se i efterhand? Det vore så häftigt!
    Så sjukt nervös inför imorgon så snälla håll tummarna för oss!
    PS. Lutinus är inte att leka med alltså, jag känner mig så sjukt ofräsch!

• emilou
    Meno87 skrev 2017-03-15 23:19:24 följande:
    Hej emilou! Kul med någon mer i Stockholm :)

Låter ju som ett strålande resultat efter plock! Bra jobbat :) stor dag i morgon också! Kan säkert vara knepigt med kameran. Men tycker absolut du ska fråga och förklara läget. Så din partner också kan vara delaktig :) jag håller absolut alla tummar och tår! Det kommer gå bra!

Hah ja dom där lutinus blir man fast med ett tag förstår jag. Kan inte säga att jag direkt ser fram emot dem. Haha. Vad gör man inte! :)

Lycka till i morgon!! <3
    Tack så mkt! Man står ju ut med Lutinus pga att man hoppas så mkt på ett bra resultat. Men vad står vi INTE ut med i den här processen egentligen?
    En konstig grej är att jag har vaknat prick kl 04 varje morgon denna veckan, det börjar bli lite tröttsamt nu då jag alltid sover som en stock annars. Biverkning eller bara psykisk påfrestning? Förstoppningen också... (sorry). Jag får köpa katrinplommon idag.
  • emilou

Nu är återföringen klar och allt gick väldigt bra. Nio st ägg är befruktade, 1 är nu inne i mig och resten ska odlas vidare för att förhoppningsvis kunna frysas. Nu börjar denna eviga väntan. 31 mars är mitt testdatum och jag ska verkligen försöka hålla mig fram tills dess.

• emilou
    Cakh skrev 2017-03-16 11:26:30 följande:
    Åååå håller alla tummar och tår att det är ditt guldägg som återinfördes idag.
    Vi har 5 st befruktade och ett som ska återinföras imorgon :)
    Känns återinförandet nått?
    Kramar och lycka till!!! <3
    Tack! Jag håller mina tummar för dig också! Det kändes inte så mkt, hela proceduren påminde om ett cellprov tyckte jag.
  • emilou
    Cakh skrev 2017-03-17 09:05:37 följande:

Sitter på tåget mot Malmö och rmc. Dax för återförande idag. Håll alla tummar och tår att detta är vårt guldägg de återinför idag.
    Kram på er alla och ha en mysig fredag <3

Håller tummarna!!!
  • emilou
    pimpim78 skrev 2017-03-17 11:29:08 följande:

Är jag ensam om att använda bemfola ? Eller är vi flera ?
    Hur har ni mått av dem ?
    kram

Jag använde bemfola och det funkade väldigt bra för mig. Jag kände inte av något förutom ömhet i äggstockarna men det är ju för att äggblåsorna växer. Däremot när jag la till orgalutran så fick jag ömma bröst.
  • emilou
    Akira Öken skrev 2017-03-17 13:52:52 följande:

Nyss hemkommen från ägguttag. 15 ägg och vi är försiktigt optimistiska. På måndag eller onsdag planeras återföring. Känns som en okej start på helgen. :)

Grattis!
  • emilou
    Cakh skrev 2017-03-17 21:12:46 följande:

Nu är vårt ena ägg på plats och jag börjar ruva. De andra 5 kom inte till frysen :(
    Blir en lång väntan till den 31mars när jag ska kissa på stickan. Har bestämt mig att vi ska plussa då :)

Vi har samma testdag. Hur ska man klara denna väntan?
  • emilou
    Fru Volante skrev 2017-03-18 12:53:29 följande:

Hittade den här tråden och hoppar på om det går bra! Första ivf för mig. Har lågt amh värde, 6,6 pmol/l tror jag (vet ej hur man räknar om värdet). Började med sprutor den 12 mars, bemfola 450. Var på första ultraljud igår på dag 6, det visade endast en äggblåsa samt en liten till som kanske var på gång. Läkaren var väldigt skeptisk men ger det till på måndag. Har inget mer hänt till dess vill hon avbryta, hon menade även att det troligtvis inte ens är värt att testa med en ny omgång sprutor vid ett annat tillfälle pga att jag svarade så dåligt på sprutorna nu. Känner mig väldigt besviken och har även läst att det räckt med ett ägg för andra, någon som vet? Kan man få fler äggblåsor om man försöker fler gånger? Vi går privat och står även i landstingets kö, vill inte gärna ge upp innan vi ens börjat.

Till TS:

28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?

Det låter ju jättekonstigt att ge upp efter ett enda försök. Nu vet hon ju snarare hur du reagerar på behandlingen, som kanske inte var riktigt rätt dos för dig, och kan utgå från det nästa gång. Jag är verkligen ingen expert men att ge upp efter en gång låter konstigt.
Svar på tråden Ivf mars 2017