• ammela

Ivf mars 2017

Cakh skrev 2017-03-05 19:53:44 följande:

Vi kör det korta protokollet på rmc i Malmö. Blev remitterade ditt från Kristianstad. Allt har gått fort, var där första gången den 9 februari och igår startade jag med första Gonal F injektionen. Ska injektera 250 tills ons, då lägger jag till Orgalu och på Tors är det UL. Är lite orolig för äggplocket, är det mycket smärtsamt, hur lång tid tar det och hur mådde ni efteråt?

Hej! Gjorde äggplock förra veckan. Googla inte för mycket säger jag bara! Känns som mensvärk typ tyckte jag, över på ca 15 min! Jag var öm sen resten av dan och tog alvedon sen ingen smärtlindring efter det. Kände mig svullen och så ett par dagar efter men det var absolut ingen fara!
  • ammela
    Cakh skrev 2017-03-05 20:24:46 följande:

Tack Ammela ????Ska inte googla mer
    Hur många dagar injicerade du innan äggplock?

Körde långa protokollet men sprutade i 12 dagar och en dag helt uppehåll för att jag hade risk för överstimulering.
  • ammela
    Cakh skrev 2017-03-12 16:34:04 följande:

Hoppas ni haft en fin helg.
    Jag har mitt första äggplock på tisdag och ska erkänna att jag är lite nervös inför det. När jag var på UL i torsdags sa läkaren att det sedan blir insättning Tors, fre eller söndag. Ni som har gjort detta innan, gör det ont? Hur mådde ni efteråt kan jag gå till jobbet på em?

Du ska inte jobba samma dag, du får för starka mediciner! Jag tycker att det kändes som stark mensvärk, absolut hanterbart för mig! Hade kunnat jobba dagen efter men va öm ca 1 vecka efter. Inte alls så farligt som jag trodde!
  • ammela
    Cakh skrev 2017-03-12 17:05:31 följande:
    Tack för ditt svar :) Hur mådde du vid återinförandet?
    Själva insättningen känns inte alls!! Som en gynundersökning typ.
  • ammela
    Cakh skrev 2017-03-12 22:08:36 följande:
    Hur mådde du efteråt? Jag och min sambo har bokat en weekend och funderar på om vi ska boka om den eller inte?
    Beror ju på hur nära äggplocket det är skulle jag säga. Efter et känns inget men vi hade det på dag två så lite satt ju kvar efter plocket. Men jag tycker det kändes helt okej. Är ju olika för alla såklart och så beror det ju på vad ni ska göra på er weekend, finns nog inte rätt eller fel!
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-16 13:07:10 följande:

Nu har jag varit på UL. Rekord i blåsor för oss , tre på ca 13-15mm på varje sida, har aldrig haft någon aktivitet på min vänstra äggstock tidigare så det känns lite hoppfullt iallafall. Mitt problem förutom få blåsor är ju att många av dom är tomma också så jag vågar verkligen inte hoppas på något alls.. Äggplock tisdag så jag hoppas på mirakel då!!

Håller tummarna för er!!!
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-21 18:40:42 följande:

Idag har vi haft äggplock! Av 6 blåsor blev det iallafall 3 ägg, tror knappt det är sant, vi har bara fått ett ägg våra tidigare 3 försök. Nu hoppas jag dom blir befruktade också!!

Vad skönt att kroppen svarar lite mer denna gång! Hoppas ni har ert guldägg där!
  • ammela
    PetiteCherie skrev 2017-04-18 21:38:46 följande:

Någon som vet hur man gör när man ej lyckats vid färsk återföring? Kör man direkt nästa cykel med att Tina upp ett embryo elle måste man vänta?

Vänta en cykel är det som gäller då du fortfarande är påverkad av hormoner. Jag inväntar FET då vårt första färska försök ej tog sig!
Svar på tråden Ivf mars 2017