• daisy80

Ivf mars 2017

Hej tjejer, hoppar in här också. Ska börja spruta med Puregon ikväll och detta är mina andra IVF. Håller tummarna fös oss alla! 

• daisy80
    pimpim78 skrev 2017-03-17 11:29:08 följande:

Är jag ensam om att använda bemfola ? Eller är vi flera ?
    Hur har ni mått av dem ?
    kram

Jag kör med Puregon, tredje sprutdagen idag. Verkar som många får Gonal-F, men jag tror inte det är någon jätteskillnad mellan dem, olika kliniker kanske använder en viss sort som förstahandsval? 
  • daisy80
    Fru Volante skrev 2017-03-23 08:44:45 följande:

Kul att det går bra för många härinne! :) Vi fick avbryta efter ul.lj 2 i måndags. Endast en äggblåsa och enligt läkaren var det inte värt att gå vidare med äggplock då det inte ens är säkert att det finns ett ägg i blåsan. Känns väldigt tungt. Vi fick ta ovitrellen i måndags och ordinerades att försöka själva, började även med lutinus idag och ska testa den 6 april. Chanserna är dock minimala som läkaren sa. Vi har själva försökt i snart 4 år och jag har bara en fungerande äggledare. Så efter testdag bestämmer vi hur vi går vidare. Läkaren har åtminstone gått med på att låta oss testa en gång till men med andra doser nästa gång, kommer troligtvis få kombinera olika sprutor. Hoppas även få försöka via landstinget om det inte går vägen nästa gång heller. Lycka till till alla er som ruvar!

Å så tråkigt. Jag kanske sitter i samma sits. Ska på ulj 2 imorgon för läkaren tyckte inte det var tillräckligt många äggblåsor i tisdags när jag var där. Hon pratade om att avbryta eventuellt, men vi får se imorgon... usch det är så nervöst :( Men jag tänkte också att det borde väl vara ett lite bättre försök än vanligt om man avbryter och får försöka själva? Finns väl fler ägg än vanligt iallafall..  Lycka till önskar jag dig! 
  • daisy80
    Frökenankare skrev 2017-03-22 13:52:42 följande:

Ultraljud 1 är avklarat. Jag vet inte om jag blev så mycket klokare.. 4 stycken runt 10mm och jättemånga små. Bara hålla tummarna att de har växt på sig till på fredag då det är nästa UL. Denna väntan alltså! Hur går det för er?

Jag var också på ulj1 häromdagen. Hade två blåsor på 16 mm och typ 4-5 st på 10 mm. Ska också på nästa ulj imorgon. Nervös...hoppas de har växt! Läkaren verkade tycka att det var för få eventuellt... vill verkligen inte avbryta. Håller tummarna för oss båda! 
  • daisy80

Sådärja, nu är man ruvare igen. Fick bara ut 3 ägg denna gången (!), och ett enda befruktat, så det var långt ifrån självklart. Förmiddagen idag var en mardröm, bara väntade på att de skulle ringa och säga att vårt enda lilla 2-dagars inte hade klarat sig, men de ringde inte! Så nu ruvar jag på det. Är så tacksam att jag åtminstone får chansen att ruva, hur det än går sen. Snacka om känslomässig bergochdalbana.

• daisy80
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-29 15:49:05 följande:
    Phu! Grattis:) Ja fy.. Vi har ju endast fått ut ett enda ägg våra 3 första gånger, snacka om nervöst. Men det har alltid lett till återföring, fast inga toppägg kanske. Förra gången ringde dom kvällen innan återföring och sa att ägget inte verkat klara sig , bröt ihop totalt! Men sen ringde dom på morgonen efter och sa att det såg ok ut och vi skulle göra ET. Blev ju inget av det ägget men det dygnet var typ det värsta jag varit med om!

Lycka till med ruvningen!!!
    Åå en sån mardröm. Förstår att det var knäckande. Ja snacka om att slitas mellan hopp och förtvivlan i denna process alltså, det är ju helt sjukt. Var är du nu i processen? 
  • daisy80
    LottaU skrev 2017-03-29 22:29:45 följande:
    Förstår att det var en nervös förmiddag.

Grattis till ruvning!! Håller tummarna för att det är ett riktigt guldägg! Räcker ju med ett. :)

Får jag fråga hur många blåsor du hade?
    Tack! Jag hade ca 8 blåsor. Så jag trodde på åtminstone 5-6 ägg. Förra gången fick jag ut 9 ägg. Så det är konstigt hur det kunde bli så denna gången... om det finns nåt som heter "dålig cykel" så var väl detta en sådan. Men jag hoppas det var guldägget jag fick tillbaka! :) 
Svar på tråden Ivf mars 2017