Ivf mars 2017
Hej tjejer, hoppar in här också. Ska börja spruta med Puregon ikväll och detta är mina andra IVF. Håller tummarna fös oss alla!
Hej tjejer, hoppar in här också. Ska börja spruta med Puregon ikväll och detta är mina andra IVF. Håller tummarna fös oss alla!
Är jag ensam om att använda bemfola ? Eller är vi flera ?
Hur har ni mått av dem ?
kram
Kul att det går bra för många härinne! :) Vi fick avbryta efter ul.lj 2 i måndags. Endast en äggblåsa och enligt läkaren var det inte värt att gå vidare med äggplock då det inte ens är säkert att det finns ett ägg i blåsan. Känns väldigt tungt. Vi fick ta ovitrellen i måndags och ordinerades att försöka själva, började även med lutinus idag och ska testa den 6 april. Chanserna är dock minimala som läkaren sa. Vi har själva försökt i snart 4 år och jag har bara en fungerande äggledare. Så efter testdag bestämmer vi hur vi går vidare. Läkaren har åtminstone gått med på att låta oss testa en gång till men med andra doser nästa gång, kommer troligtvis få kombinera olika sprutor. Hoppas även få försöka via landstinget om det inte går vägen nästa gång heller. Lycka till till alla er som ruvar!
Ultraljud 1 är avklarat. Jag vet inte om jag blev så mycket klokare.. 4 stycken runt 10mm och jättemånga små. Bara hålla tummarna att de har växt på sig till på fredag då det är nästa UL. Denna väntan alltså! Hur går det för er?
Sådärja, nu är man ruvare igen. Fick bara ut 3 ägg denna gången (!), och ett enda befruktat, så det var långt ifrån självklart. Förmiddagen idag var en mardröm, bara väntade på att de skulle ringa och säga att vårt enda lilla 2-dagars inte hade klarat sig, men de ringde inte! Så nu ruvar jag på det. Är så tacksam att jag åtminstone får chansen att ruva, hur det än går sen. Snacka om känslomässig bergochdalbana.