Sjuttiosjuan skrev 2017-03-18 18:27:05 följande:
Hej och välkommen!
Vi verkar sitta lite i samma båt tyvärr:( Har också lågt amh och vi är inne på vår fjärde Ivf sedan i september. De två första gjorde vi via landstinget på akademiska i Uppsala. Vår första Ivf korta protokollet med elonva och sen menopur 350, tre blåsor på UL, ett halvdant ägg plockades och återfördes. Redan då var dom skeptiska till ett andra försök men fick det ändå. Testade långa protokollet sen menopur 400, två blåsor vid UL och ett ägg vid ÄP som vart något bättre och återfördes. Sen fyllde jag 40 och vi hann inte med ett sista försök via landstinget, dom tyckte redan från dag ett att vi skulle göra ÄD. Sen fick vi nej från tre privata kliniker som inte ville hjälpa oss pga dåliga odds.. Men nu är vi på en klinik som tänker lite utanför boxen och ger mig skyhöga doser eftersom jag behöver det. Körde först långa med 225 bemfola plus 300 menopur men av 4 blåsor kom bara ett halvdant ägg som återfördes ändå. Nu kör vi korta direkt på mensen som kom med 300 bemfola plus 450 menopur, 6 blåsor på UL och ÄP på tisdag, hoppas på fler ägg i blåsorna . Det är svårt att få hjälp för oss som är svårstinulerade, dom ger oss inte mycket hopp och stöd direkt utan börjar direkt prata om ÄD.. men ge inte upp du måste ge det fler försök! Sorry , blev en hel uppsats, hoppas du orkar läsa:) Håller tummarna att dom växer på sig över helgen och tycker du ska propsa på ÄP ändå, guldägget kan ju finnas där!
Skönt att få input från andra i samma situation! Ska stå på mig och inte ge upp! Har bestämt oss för att testa 2 ggr privat samt att sedan köra på landstingets 3, kommer inte att kunna släppa det om vi inte gett det en chans! Vad bra att din klinik vågar tänka utanför boxen, det är väl det jag känner mig besviken över, att läkaren redan vid första ultraljudet dömde ut chanserna, utan att ens ha testat olika doser osv. Håller tummarna för att det blivit fler äggblåsor på måndag. Vad bra att du svarar bättre på dosen den här gången, håller tummarna för att du får ut många ägg på tisdag! :)