Inlägg från: PetiteCherie |Visa alla inlägg
  • PetiteCherie

Ivf mars 2017

Hej hej! Första IVF för mig och sambon. Umeå. Beräknad mens cirkus 24:e Mars. Då kör vi igång med gonalF och orgulatran. Korts protokollet. Längtar så!

• PetiteCherie
    pimpim78 skrev 2017-03-10 23:31:12 följande:

Hej på er. lägg gärna till mig på första sidan.

1:a ivf för mig. korta protokollet, bemfola och orgalutran. Start 14 mars.

JAg är också lite nyfiken på vilka vitaminer eller tillskott ni äter. När jag frågade på st göran sa de att jag bestämmer själv vad jag vill äta. Hade vart lättare att bara fått veta, det här och det här bör du äta.

Just nu äter jag 2 tabletter mitt val kvinna / dag och får då i mig 400 mikrog folsyra. Tror ni det räcker ?

kram

Välkommen hit :)

Spännande för dig, snart start ju! :)

Vi går i Umeå och är rekommenderade att äta folsyra två ggr per dag. 500ug x2 alltså.
  • PetiteCherie

Hej er alla. Läser dagligen vad Ni skriver. Grattis till er som lyckats få ut ägg och för dig/er som ruvar. Vi drar igång vid mensen som sagt, börjar närma sig. Troligen startar mensen torsdag nästa vecka.

• PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-03-15 20:52:19 följande:

Härligt! Var beredd på att mensen kan komma lite sent när man väntar med stress. Själv sitter jag med en mens som är 3 dagar sen och längtar efter att få köra igång. Vi kommer ligga nära varandra i tid!

Åh så spännande. Jättekul att vi ligger nära varann i tid också. Vi får hålla kontakten här.

Jag får vara beredd på det som du säger, kroppen spelar ju en ett spratt så fort det kommer till mensen. Ska ta ett gravtest någon dag innan har jag bestämt mig för (slutat ta gravtest för ett halvår sedan då det egentligen bara stressar mig). Tar ett test för att kunna hämta ut sprutorna och ställa in mig 100 på att det blir ivf.

Hoppet är ju det sista som lämnar en. Har fortfarande svårt att tro att vi ska gå igenom ivf. Men, skam dem som ger sig. Längtar så till barn, men känner samtidigt att jag som "slagit av" hoppet lite. och då har vi inte testat ivf än. Vad positivt man är.. ;)
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-03-15 20:52:19 följande:

Härligt! Var beredd på att mensen kan komma lite sent när man väntar med stress. Själv sitter jag med en mens som är 3 dagar sen och längtar efter att få köra igång. Vi kommer ligga nära varandra i tid!

Glömde fråga. Var någonstans gör ni er ivf? Vi går i Umeå.
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-03-16 22:07:54 följande:

Ja precis. Nu fick jag äntligen mens idag så börjar med sprutorna imorgon. Har du fått något stimuleringsprotokoll?

Ah jag förstår. Mitt hopp försvann efter första IVFen i januari, men inte mycket mer vi kan göra än att fortsätta försöka. Vad har ni för faktor, manlig eller kvinnlig? Vi både bor och går via Umeå också! Jättenöjda med kliniken hittills!

Oj så spännande. Kär ni med gonalF också? Vi har fått ett protokoll och vi startar med gonal F och lägger till olugatron 5:e dagen.

Hoppas det går bra med sprutstarten nu. Då blir det förstås ett UL i veckan då? Såå spännande!
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-03-17 18:31:37 följande:

Vi kör med menopur och orgalutran. Ja, det blir första UL på onsdag och ett andra på fredag. Känns så skönt att vara igång igen! Hur känns det för er, nervöst?

Oj så spännande. All lycka till denna gång. Jo lite nervöst men tänker inte så mycket på det just nu. Men ska försöka hämta ut sprutorna tis/ons så att dem är redo...
  • PetiteCherie
    Meno87 skrev 2017-03-20 09:33:32 följande:

Då var det dags för plock! Hoppas på fint resultat <3 ha en fin dag allihopa!

Stort lycka till!!
  • PetiteCherie
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-20 10:16:58 följande:

Lycka till!! Berätta gärna hur allt gick och hur det kändes, jag har plock nästa vecka :)

Hej harmonimalin 87! Har du börjat med sprutorna? Jag börjar denna vecka när mensen kommer.:)
Svar på tråden Ivf mars 2017