Ivf mars 2017
Hej allesammans! Jag vill gärna hänga med i den här tråden.
Kort sammanfattning om mig:
36 år, korta protokollet, menopur start 19 mars, ul 24 och 27 mars, ivf 1
Hej allesammans! Jag vill gärna hänga med i den här tråden.
Kort sammanfattning om mig:
36 år, korta protokollet, menopur start 19 mars, ul 24 och 27 mars, ivf 1
Sådärja, nu är man ruvare igen. Fick bara ut 3 ägg denna gången (!), och ett enda befruktat, så det var långt ifrån självklart. Förmiddagen idag var en mardröm, bara väntade på att de skulle ringa och säga att vårt enda lilla 2-dagars inte hade klarat sig, men de ringde inte! Så nu ruvar jag på det. Är så tacksam att jag åtminstone får chansen att ruva, hur det än går sen. Snacka om känslomässig bergochdalbana.
Hej! Två till frysen för oss. Är det bra eller? Vet inte om man ska vara glad eller om det är väldigt lite?? Vill bara att det ska gå vägen. Är på "ruvdag" 3 idag. Känner såklart ingenting hittills men hoppas såklart. <3
I dag vågar jag nog faktiskt säga att den lille fastnat. Hoppas bara den håller sig kvar nu !!!!
Ingen aning faktiskt. Jag tror att det ändå är ganska svårt att få något till frysen om jag ser tillbaka på de andra trådarna de andra ivfen. Äggen trivs ju ändå bäst i livmodern <3 Så det ska ni vara nöjda över!
Jag är inne på rd7 idag, får se hur länge jag håller mig att inte tjuvtesta... Alltså när egentligen kan man testa utan att ovitrellen spökar??
Åh vad roligt att vi är lika! Var nära att testa idag, men ska vänta. Vill liksom spara hoppet så länge det går =)
Tjuvade tydligen nyss... ett minus...skit också... Men hoppas fortfarande!
Rd8 ju, så för tidigt egentligen...
Tjuvade tydligen nyss... ett minus...skit också... Men hoppas fortfarande!
Rd8 ju, så för tidigt egentligen...
Hej och Glad påsk!
Hur går det för alla? Vilka ruvardagar är ni på?
Igår pratade vi med kliniken igen. Vi kommer att få testa en gång till. Läkaren var inte alls positiv men har nu bytt ut sprutor. Kommer att köra på Elonva från mensdag 1 och därefter lägga till menopur på dag 5 tilsammans med orgalutran. Läkaren menade att detta var det som gav högst dos hormon. Frågade även om gonal f och menopur som jag läst att vissa fått men hon sa att gonal f innehåller samma hormon som bemfola vilket jag inte alls svarade på. Startar med provera den 18 april tror jag så antar att jag börjar spruta i slutet av april. Hoppas verkligen att det blir mer än ett ägg denna gång, tycker även att det känns tråkigt att de endast låter oss prova 2 ggr, tänker att det ju faktiskt kan bli bättre resultat efter att ha testat olika hormon, kanske får vända oss utomlands annars. Denna gång tänker vi nog stå på oss och begära äggplock även om det blir mindre än 3 ägg, känns som att chansen ändå är större om man försöker om detta nu blir vår sista gång. Hoppas så mycket men det känns redan kört. Provar med att äta lite vitaminer nu och funderar på ackupunktur, någon som testat det?
Kanske kan vara värt att testa tigerbalsam :D jag hade också en cysta, den satt på höger äggstock och där fanns alltså inga äggblåsor utan bara cystan, på vänster äggstock fanns en äggblåsa, ingen har sagt något om en cysta tidigare så jag förmodar att den dök upp när jag sprutade. Vet inte heller om den är kvar eller om det kan påverka nästa försök, läkaren nämnde inte det alls och jag har inte tänkt på att fråga om det :/ kanske ska ringa och fråga kliniken. Sa de till dig varför cystan kunde påverka antalet ägg?
Men va???!! Woohoo! Jag fick ju negativt på rd8... =(
Tänker testa igen på måndag har jag bestämt... OM nu inte mensen kommer i helgen.. .
Och där kom mensen... skit också!
vi fick reda på det vid ET och då förstod vi inte riktigt vad det innebar samt att vi ville att ET skulle vara speciellt och utan stress... Men nu när vi landat i det så blir jag bara mer och mer upprörd! Återkommer efter vi pratat med läkaren idag.
Så håll tummarna att det gått bra för den bortglömda skålen
Har tyvärr känningar för mens så jag känner mig inte så hoppfull just nu...
Läkaren hade aldrig varit med om något liknande, inte heller någon annan på kliniken. Inte så tröstsamt och ja vi undrar ju lite kring deras rutiner De har startat en utredning och vi ska ta ett möte till efter vår testdag för att prata mer kring hur vi ska hantera detta. Känner inte att jag orkar ta en strid med de just nu...
såg att du har testdag 21a!! förstår att du e otålig håller tummarna för dig! Vi har testdag 28/4 och dagarna går i snigelfart känner jag..
Jag vill gärna testa nu i helgen.... testdag är på fredag nästa vecka och jag vill gärna inte behöva spring till jobbet sen. Oberoende av resultat. Men min man vill vänta till testdag då resultatet ändå inte är pålitligt innan dess... så vi får väl se vad vi gör.
Hoppas på ett plus idag för dig
Hur gick det för dig?? Hoppas på plus för dig
Verkligen ledsen att höra om dig och din make, Akira Öken! Hoppas det löser sig på ett sätt som blir bra snart. <3 Att försöka få barn är verkligen tärande på alla relationer en har. :(
Så kul att höra att det är flera stycken mars-ivf'are som har fortsatt vara gravida! Nu är vi väl runt halvvägs de flesta av oss, heja heja. :)
Det har gått bra här också. Har dock varit så himla orolig och drömt massvis med mardrömmar om en bebis som inte mår bra, men rul i måndags visade en pigg och till synes välskapt pojk. Fortfarande helt överväldigad och så otroligt tacksam. Men har inte vågat gå ut med det officiellt, bara till de jag träffat än så länge. Får se hur det blir efter semestern,.