Så, nyss hemkommen, ruvar nu på en 5 dagars blasto :) fick även 2 blasto till frysen plus kanske eventuellt något/några till. Känns så bra, nu är det bara att vänta och hoppas :)
pimpim78 skrev 2017-03-27 10:25:49 följande:
Precis hemkommen efter äggplock. Det blev 11 ägg totalt och nu ska de befruktas inför återföring på onsdag.
Jag vill bara lugna alla som har ett äggplock framför er. Det är såklart olika för alla men för mig gick det bra och enligt personalen gör det det för de flesta.
Vi låg och småpratade under hela tiden de gjorde ingreppet, klart det känns lite men absolut hanterbart, jag tog en dos fentanyl men skippade morfinet.
Jag kan ibland känna att det schåsas upp lite det här med äggplock, såklart finns det dem som har det jättejobbigt och fruktansvärt ont men merparten har det inte och det tycker jag är viktigt att lyfta fram.
Jag åt en smörgås direkt efter, gick och kissade och sen åkte vi hem.
Stort lycka till alla som har det framför er, det kommer gå hur bra som helst !!!
Låter ju toppen!
Nä det är nog väldigt individuellt hur man upplever ÄP. Jag själv tyckte inte heller det var så farligt, fick både morfin och nåt lugnande och det går ju så snabbt. Jag hade ändå 26 blåsor att tömma.
Så nä man behöver inte oroa sig i onödan :)