Inlägg från: Frökenankare |Visa alla inlägg
  • Frökenankare

Ivf mars 2017

PetiteCherie skrev 2017-03-17 19:58:24 följande:

Oj så spännande. All lycka till denna gång. Jo lite nervöst men tänker inte så mycket på det just nu. Men ska försöka hämta ut sprutorna tis/ons så att dem är redo...

Tack! Ja, orgalutran har det varit stor brist på så det bör du hämta ut/beställa så snart som möjligt. Lycka till du med!
  • Frökenankare
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-18 20:02:07 följande:

Jag fick min mens idag, så troligtvis sprutstart imorgon. 112,5 gonolaf. Mycket tankar i huvudet.. hur mår ni andra som sprutat några dagar?

Är inne på sprutdag 3 idag och känner inget än så länge. Förra gången kände jag mig rätt svullen efter ungefär 1 vecka och kände även av huvudvärk till och från. Men det är verkligen lindrigt. Lycka till med sprutan!
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-03-21 20:52:05 följande:

Hörni. Är det någon som har koll på vilka dagar man gör ul innan äggplock? På vårt schema står det dag 6.. men det brukar vara ytterligare en gång va?

Är så orolig att det ska råka bli en helgdag så jag ej kan åka in :(

Hej! Ultraljud görs oftast på dag 6 och dag 9. Min dag 9 är på lördag så därför får jag göra imorgon, dag 6 och på fredag dag 8. Oroa dig inte! Dom är så duktiga och bra på att informera på kliniken.
  • Frökenankare

Ultraljud 1 är avklarat. Jag vet inte om jag blev så mycket klokare.. 4 stycken runt 10mm och jättemånga små. Bara hålla tummarna att de har växt på sig till på fredag då det är nästa UL. Denna väntan alltså! Hur går det för er?

• Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-03-22 22:08:28 följande:

Tycker det spontant låter bra med 4 stora men vad det jag. Skall ni göra någon Dosändring för er med sprutorna?

Lycka till!

Själv fick jag mens ikväll, men sådär lite smått. Så det blir nog första mensdag imorgon. Ringer kliniken då. :) känns skönt att få börja snart!

Ingen förändring i dosen än, får veta mer efter UL imorgon. Usch så nervöst! Tack!

Vad skönt att få komma igång! Har du pratat med kliniken?
  • Frökenankare

Hur många äggblåsor har ni haft ni som varit på UL1? Usch, har en dålig känsla inför imorgon..

• Frökenankare
    pimpim78 skrev 2017-03-29 11:07:16 följande:

Hej på er alla kämpar

Jag skulle satt tillbaka en tvådagars i dag men de ringde från kliniken och berättade att av de 11ägg vi fick ut så befruktades 10, men att de sen inte delats på önskvärt sätt. Så ingen insättning i dag.

Vad som händer nu och varför det blivit så här har jag ingen aning om. EN läkare skulle ringa mig i em för att svara på frågor och kanske förklara.

Känner mig väldigt ledsen just nu...... Men hoppas att läkaren har lite goda besked.

NÅgon som varit med om liknande och kanske kan förklara lite ?

Kram till er alla som kämpar !!!

Hej! Jag var med om samma förra gången vi gjorde IVF. Vi fick då ut 4 ägg, 2 befruktades men inget delade sig som det skulle. De försökte odla till 5 dagar men det gick inte. Min läkare sa då att det kunde bero på 3 olika saker, otur, för omogna ägg eller för dåliga spermier. Svårt att veta alltså.

Nu är vi inne på andra gången, plockade 14 ägg idag och imorgon får vi veta hur det har gått.

Det är ingen tröst, men jag vet hur du mår. Finn styrka i varandra och sikta in er på nästa gång om nu inget går att odla till 5 dagars. Stor kram!
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-03-29 15:45:00 följande:

Första UL gjort idag. 9 äggblåsor sågs totalt. Helt okej tyckte hon. Men jag är nervös !

Låter bra tycker jag! När har du nästa UL?
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-03-29 17:02:22 följande:

Fredag. Tydligen går det något fortare än det "brukar" eller så. Men hon tyckte det var bra att jag har ett UL planerat igen innan helgen.

Östradiol värdet var rätt högt också så hon undrade hur jag mådde pga det. Känner inte av så mycket förutom trött å lite dimmig/ont i huvudet typ.. hur brukar du må?

Sa hon några siffror på värdet? Jag mådde bra ändå till måndag, alltså på dag 10. Lite huvudvärk och svullen men inget påtagligt. Men det är så individuellt, allt man känner är normalt!

Då kanske det blir plock för dig på måndag eller så. Det kommer gå fint.
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-03-29 17:17:57 följande:

2080 tror jag det var. Huur har du haft?

Okej. Jo men de känns okej so far. Hoppas kunna må bra i helgen också. Är ledig å villl ha en skön helg

Jo på måndag är dag 11. Hon trodde plock då men kan bli tisdag men skulle få veta mer på fredag..

Har skrivit meddelande till dig!
Svar på tråden Ivf mars 2017