Ivf mars 2017
Ja precis. Första besök imorgon så känns lite nervöst och oklart vilka steg som kommer sen.
Ja precis. Första besök imorgon så känns lite nervöst och oklart vilka steg som kommer sen.
Hej alla!
Jag ser att många får Gonal-F utskrivet... Själv fick jag bemfola. Första ivf för mig så allt e nytt och osäkret. Är det någon som vet skillanade mellan dessa? försökte googla men hittar ingen matnyttig info
Tack
Hej alla! jag har skrivit tidigare i tråden men behandligen har varit tuffare än jag trott så jag har dragit mig undan lite...
Jag ville kolla med er vad ni tycker vi ska göra... för det är så att vi fick ut 15 ägg som delades upp i två skålar. En skål fick spermier direkt men den andra.... där glömde (!!!) de lägga på spermier i 24 timmar. I skrivande stund ruvar jag (från den skålen som inte glömdes bort) men vi ska prata med läkaren imorgon kring vad som hände och hur många ägg som överlevt men har någon varit med om samma sak?
Och vad tycker ni att vi ska göra? för det är så tråkigt om 7 ägg bara förstördes pga att de glömdes bort
På kliniken sa att de att de alltid finns en risk i och med "mänsklig faktor" ... Men tankarna börjar ju snurra kring om de gjorde fel med befruktning och de kan ha blandat ihop våra prover med någon annans...
vi fick reda på det vid ET och då förstod vi inte riktigt vad det innebar samt att vi ville att ET skulle vara speciellt och utan stress... Men nu när vi landat i det så blir jag bara mer och mer upprörd! Återkommer efter vi pratat med läkaren idag.
Så håll tummarna att det gått bra för den bortglömda skålen
Mensblödning för mig nu. Så trist! Hoppas det går bra för er andra som plussat och som ruvar.
Hej,
Jag är ny till tråden men känner att det vore skönt att ha några andra att prata med i samma situation. Jag är uppvuxen i England men bor i Sverige sen fyra år tillbaka, så har inte många nära vänner här.
Min sambo (38) och jag (35) har försökt bli gravida i över två år och därmed började vi med ivf processen i höstas. Vårt första cykel var i januari och vi fick 13ägg varav 4 gick till 5-dagars embryon. 1 till ET och 3 till frysen. Tyvärr kom mensen bara några dagar efter så jag var inte förvånad när jag fick neg resultat.
Väntade en cykel och sen körde vi igång igen med mars cykeln. Den här gången helt utan sputor, medicin eller även gulkroppshormon. Gjorde ägglossninstest, och hade ett ultraljud att kolla att allt såg bra ut.. sen hade ET 07/04..
Kände mig riktigt låg innan ET och även på dagen tyckte jag det var svårt att ta emot läkarens positiva kommentarer om kvalitén av embryot. Jag var själv eftersom min sambo inge kunde få ledigt från jobbet och set kändes så trist. Sen var det terrordåd i Stockholm samma dag. Så det hela var bara en mardröm.
Sen till påskhelgen började jag känna mig super trött..och tyckte brösten kändes större och var mer känsliga.. på tisdagen skulle jag testa. På något sätt visste jag innan att någonting bara kändes annorlunda. Det var inte bara hopp om ett plus (som alla dem tusen gången innan) utan en slags säkerhet.. konstigt att förklara. Fatta att vi såg två streck!!!!!!!!!!!! BFP! Det var den 18/4..
Nu vill jag bara tiden ska gå så man får veta om det verkligen är... finns det ett hjärtslag... kommer det gå bra.
Känner mig fortfarande trött, kissar mycket, men ingen illamående och är orolig att jag inte har mer symptom.. man börjar tänka att kanske hcp nivåer inte är tillräckligt hög... har gjort 5 test och alla plusat.. men åndå.... Tycker ni att det låter som om jag ska vara orolig..?!?
Tack för att ni tar tid att svara.. betyder så mycket.
Kram ????