• Chestnut

Ivf mars 2017

Niinja skrev 2017-03-08 13:24:59 följande:

Ja precis. Första besök imorgon så känns lite nervöst och oklart vilka steg som kommer sen.

Hej Niinj, hur gick första besöket? Har mitt imorgon... 
  • Chestnut

Hej alla!

Jag ser att många får Gonal-F utskrivet... Själv fick jag bemfola. Första ivf för mig så allt e nytt och osäkret. Är det någon som vet skillanade mellan dessa? försökte googla men hittar ingen matnyttig info Rynkar på näsan

Tack {#emotions_dlg.flower}

• Chestnut

Hej alla! jag har skrivit tidigare i tråden men behandligen har varit tuffare än jag trott så jag har dragit mig undan lite...

Jag ville kolla med er vad ni tycker vi ska göra... för det är så att vi fick ut 15 ägg som delades upp i två skålar. En skål fick spermier direkt men den andra.... där glömde (!!!) de lägga på spermier i 24 timmar. I skrivande stund ruvar jag (från den skålen som inte glömdes bort) men vi ska prata med läkaren imorgon kring vad som hände och hur många ägg som överlevt men har någon varit med om samma sak? 

Och vad tycker ni att vi ska göra? för det är så tråkigt om 7 ägg bara förstördes pga att de glömdes bort Gråter

• Chestnut
    PetiteCherie skrev 2017-04-17 16:05:16 följande:
    Det var det sjukaste jag hört på länge. Kan lova dig att jag hade varit jävligt förbannad.

Har Ni betalat ivf:en själva? I så fall borde dem betala tillbaka er.
    nej det är genom landstinget... men känner ändå att vi "missar" några chanser som vi inte kan få tillbaka i och med att man bara får 3. Sen om vill ha syskon som missar man ju några till frysen. Hoppas att några tar sig i den glömda skålen också. Vet du om kvalitén blir sämre och befruktningen inte sker direkt??
  • Chestnut

På kliniken sa att de att de alltid finns en risk i och med "mänsklig faktor" ... Men tankarna börjar ju snurra kring om de gjorde fel med befruktning och de kan ha blandat ihop våra prover med någon annans... Gråter

• Chestnut

vi fick reda på det vid ET och då förstod vi inte riktigt vad det innebar samt att vi ville att ET skulle vara speciellt och utan stress... Men nu när vi landat i det så blir jag bara mer och mer upprörd! Återkommer efter vi pratat med läkaren idag.

Så håll tummarna att det gått bra för den bortglömda skålen Skäms

• Chestnut
    PetiteCherie skrev 2017-04-18 15:57:02 följande:

Mensblödning för mig nu. Så trist! Hoppas det går bra för er andra som plussat och som ruvar.

Gråter så ledsamt! Jag har känningar och bara väntar på att mensen ska komma nu... På vår klinik kör man på FET innan man får göra ett till  färskt försök.
  • Chestnut
    LottaU skrev 2017-04-18 16:35:38 följande:
    Men det låter ju helt galet! Nog för att det alltid är en mänsklig faktor i det hela, men en kan ju fundera över vad de har för rutiner på lab om det kan hända?
    Vad säger läkarna?
    Håller iaf tummarna för det du ruvar på nu. Det är ju så att det egentligen räcker med ett guldägg. <3
    Har tyvärr känningar för mens så jag känner mig inte så hoppfull just nu...

Läkaren hade aldrig varit med om något liknande, inte heller någon annan på kliniken. Inte så tröstsamt och ja vi undrar ju lite kring deras rutiner Demon De har startat en utredning och vi ska ta ett möte till efter vår testdag för att prata mer kring hur vi ska hantera detta. Känner inte att jag orkar ta en strid med de just nu...
  • Chestnut
    LottaU skrev 2017-04-19 09:21:28 följande:
    Tråkigt att höra om menskänningar. Hoppas på att embryot håller sig fast! <3

Förstår att ni inte orkar ta en strid nu. Det skall ni inte behöva göra! Landa i att de var uppriktiga och berättade om sitt misstag, och nu startat en utredning. Det kommer bli bra, på något sätt.
    Hjärta såg att du har testdag 21a!! förstår att du e otålig Glad håller tummarna för dig! Vi har testdag 28/4 och dagarna går i snigelfart känner jag.. Solig
  • Chestnut
    LottaU skrev 2017-04-20 12:31:14 följande:
    Tack!

Väntar du med att testa till testdagen? Håller tummarna för dig!!

Tror det har varit mitt livs längsta veckor det här - men imorgon smäller det. :D Har tjuvtestat och hoppas bara att det är positivt även med stickan jag fick med från kliniken. :)
    Jag vill gärna testa nu i helgen.... testdag är på fredag nästa vecka och jag vill gärna inte behöva spring till jobbet sen. Oberoende av resultat. Men min man vill vänta till testdag då resultatet ändå inte är pålitligt innan dess... så vi får väl se vad vi gör.

Hoppas på ett plus idag för dig {#emotions_dlg.flower}
  • Chestnut
    LottaU skrev 2017-04-24 15:47:43 följande:
    Hur blev det, har du testat ännu, eller håller du ut? Hoppas det är/blir positivt när ni nu testar! <3

Tyckte inte heller det var nån höjdare att testa för att sedan åka iväg och försöka vara fokuserad. :/

Men det var positivt och det är klart att då var det kanske enklare att hålla humöret uppe. :)
    Vi testade i helgen... och det var negativt Gråter och idag kom mensen Rynkar på näsan väldigt svårt att hålla upp en god min på jobbet. Ska ringa kliniken imorgon för att se hur vi ska gå vidare. Vi har båda nu läst många studier att en försenad befruktning av ett ägg kan leda till större risk för missfall och även kromosomförändringar så vi vill göra ett nytt färskt försök och inte ta från frysen (vi fick ett till frysen från den glömda skålen). Håll tummarna för oss att detta försök inte räknades med tanken på att de glömde hälfen av äggen!

Men stort grattis till ditt plus {#emotions_dlg.flower} så glad för dig! Skrattande
  • Chestnut
    LottaU skrev 2017-04-24 15:47:43 följande:
    Hur blev det, har du testat ännu, eller håller du ut? Hoppas det är/blir positivt när ni nu testar! <3

Tyckte inte heller det var nån höjdare att testa för att sedan åka iväg och försöka vara fokuserad. :/

Men det var positivt och det är klart att då var det kanske enklare att hålla humöret uppe. :)
    Hur gick det för dig?? Hoppas på plus för dig Plus
  • Chestnut
    Olive82 skrev 2017-04-26 08:18:14 följande:

Hej,

Jag är ny till tråden men känner att det vore skönt att ha några andra att prata med i samma situation. Jag är uppvuxen i England men bor i Sverige sen fyra år tillbaka, så har inte många nära vänner här.

Min sambo (38) och jag (35) har försökt bli gravida i över två år och därmed började vi med ivf processen i höstas. Vårt första cykel var i januari och vi fick 13ägg varav 4 gick till 5-dagars embryon. 1 till ET och 3 till frysen. Tyvärr kom mensen bara några dagar efter så jag var inte förvånad när jag fick neg resultat.

Väntade en cykel och sen körde vi igång igen med mars cykeln. Den här gången helt utan sputor, medicin eller även gulkroppshormon. Gjorde ägglossninstest, och hade ett ultraljud att kolla att allt såg bra ut.. sen hade ET 07/04..

Kände mig riktigt låg innan ET och även på dagen tyckte jag det var svårt att ta emot läkarens positiva kommentarer om kvalitén av embryot. Jag var själv eftersom min sambo inge kunde få ledigt från jobbet och set kändes så trist. Sen var det terrordåd i Stockholm samma dag. Så det hela var bara en mardröm.

Sen till påskhelgen började jag känna mig super trött..och tyckte brösten kändes större och var mer känsliga.. på tisdagen skulle jag testa. På något sätt visste jag innan att någonting bara kändes annorlunda. Det var inte bara hopp om ett plus (som alla dem tusen gången innan) utan en slags säkerhet.. konstigt att förklara. Fatta att vi såg två streck!!!!!!!!!!!! BFP! Det var den 18/4..

Nu vill jag bara tiden ska gå så man får veta om det verkligen är... finns det ett hjärtslag... kommer det gå bra.

Känner mig fortfarande trött, kissar mycket, men ingen illamående och är orolig att jag inte har mer symptom.. man börjar tänka att kanske hcp nivåer inte är tillräckligt hög... har gjort 5 test och alla plusat.. men åndå.... Tycker ni att det låter som om jag ska vara orolig..?!?

Tack för att ni tar tid att svara.. betyder så mycket.

Kram ????

Förstår att du verkligen vill höra ett hjärtslag! blir på något sätt mera på riktigt än två streck, men har du gjort 5 tester och alla positiva så ska du inte oroa dig. Ingenting du kan göra nu Glad du har gjort nog! skönt att ni fick 3 till frysen också {#emotions_dlg.flower}
  • Chestnut
    LottaU skrev 2017-05-08 19:18:17 följande:
    Jo, det blev ett fint plus! Nu är det 10 dagar till ul för att se om det finns ett hjärta som slår därinne. Åh, om jag bara visste hur en gör så att tiden går fortare!!

Hur går det för er, blev ni något klokare av att prata med kliniken om sen befruktning osv? Räknades erat försök eller får ni ett nytt?
    Men ååhhh vad härligt!!! Grattis {#emotions_dlg.flower} vad glad jag blir! Tid och ivf är verkligen inte kompisar... ALLT går så långsamt... Vi har ett besök planerat nästa vecka och då ska vi diskutera hur vi ska gå vidare och om det räknas som vårt första försök. Det låter lite på de som de vill att det ska räknas för att vi "går ju ändå genom landstinget" som om det ska påverka vilken kompensation vi får Förvånad Blir så ledsen av allt det här, och att det inte blev ett plus.
Svar på tråden Ivf mars 2017