Sjuttiosjuan skrev 2017-04-11 15:28:44 följande:
Ja, hon tyckte vi kunde fortsätta ett tag till med vårt sista resultat i bagaget. Förstår precis hur det känns för dig, efter våra misslyckade landstingsförsök var det ju ingen som ville hjälpa oss, jag är så glad att vi hittade hit! Nu kostar det ju såklart sjukt mkt pengar men jag måste ge det några försök till innan vi ev går vidare till ÄD, jag är inte där än..
Vi kör på samma som sist, bemfola 300 och menopur 450 och sen Orgalutran då. Provade Elonva första gången i Uppsala plus menopur 375 men då fick vi 3 blåsor och ett ägg. Hade ju samma resultat trots andra hormoner de senare gångerna så jag tror mest det är tur och e bra cykel som styr hur många ägg just jag får ut. Vi kommer säkert få ett ägg första nu men hoppas på samma res som sist om vi kör på direkt.
Ska börja på akupunktur på torsdag också, finns ju inget bevisat men det kan ju inte göra saken sämre!
Vad skönt att du hittat en klinik som är beredd att testa även om förutsättningarna inte är de bästa. Känns lite som att den kliniken vi går till helst vill ta in de som har goda förutsättningar att lyckas för att det ska se bättre ut i statistiken. Läste även lite om IVF i USA där det snarare verkar vara så att man anpassar behandlingen på individnivå för de som inte svarar så bra på hormon pga ex lågt amh. Läste även på en klinik att 1 av 3 som rekommenderats ÄD blir gravid med egna ägg. Som sagt känns som att det gäller att hamna på rätt klinik om man inte passar in i standardprogrammen. Får man fråga vilken du går på?
Jag har iaf bestämt mig för att inte ge upp om detta inte lyckas, då letar vi vidare efter en annan klinik. Vi har dock valt att börja privat då vi inte ville vänta på landstingskön, funderar bara på om vi kan bli nekade via landstinget om vi säger att vi inte fått ut så många ägg och fått avbryta?
Jag får hoppas att detta är en bättre cykel helt enkelt, och att jag kanske svarar lite bättre på detta, men det låter som att det mest beror på vilken cykel, synd att jag inte fick testa direkt på denna mens som kom.
Håller tummarna för oss båda att det går vägen nu!!