Inlägg från: HarmoniMalin87 |Visa alla inlägg
  • HarmoniMalin87

Ivf mars 2017

Precis hemkommen från äggplock. Allt gick väldigt fort, plocket gjorde mkt ont, jag fick maxdos av morfin, smärtstillande osvosv.. men det värkte på bra ändå. MEN så va allt över snabbt!!! Så skönt sen att bara vila! Öm och blöder nu men nu är ju allt över :) 23 ägg fick dom ut. På tisdag ringer dom och berättar hur befruktningen gått. Återföring näst,nästa mens i min naturliga cykel. Utan lutinus eller er sprutor. Puhh :)

• HarmoniMalin87

Hur har ni kännt efter äggplock? Jag plockade ut 23st i onsdags. Har blött en del onsdag, torsdag o lite fredag. Har varit SÅ öm i magen. På gränsen till att ja kunna sitta på jobbet i torsdags, kan inte gå längre sträckor. Har dessutom haft rethostan vilket varit mega smärtsamt när man har ont i magen :( nu äg det bättre men jag har fortfarande mycket ont i magen o tanken på att typ gå till gymmet känns väldigt långt ifrån :/

• HarmoniMalin87
    PetiteCherie skrev 2017-03-31 09:29:05 följande:

UL 2 gjord. Ungefär 8 blåsor trodde dem att vi skall "plocka". Måndag blir det! Spännande

Åå spännande! Snart måndag ju!! Kommer gå jättebra! (Säger jag som går som en anka 3 dagar efter mitt plock.. MEN det är ju ingen fara i det stora hela! Tänk så bara att vi faktiskt för hjälp med allt detta :D

Jag får besked på tisdag om/hur äggen befruktats!
  • HarmoniMalin87
    PetiteCherie skrev 2017-04-02 11:18:16 följande:

Hej hopp! Har inte haft så mycke besvär av äggstockarna hittills. Men såhär en dag dag innan äggplock så har jag svårt sätta mig ned (höger stock är värst)... wish me luck tomorrow ?

Dom är nog lite svullna nu! :) jag hade även en (ofarlig) cysta på typ 5cm som tryckte på också.. snart så är det över! Kommer gå jättebra! IDAG känns min mage nästan helt som vanligt!! Skönt! :) det vänder snabbt. Hör av dig när du kommit hem igen!
  • HarmoniMalin87
    Meno87 skrev 2017-04-02 11:55:24 följande:

Ja va bra initiativ! Det har jag saknat! Finns en med BF december men den är ju inte avsedd enbart för ivf. Jättekul att följas åt! Jag ser till att följa den tråden direkt! Detta är även min första och känner precis som du att det skulle vara kul och givande att följas åt!! :)

Jag hoppar gärna in i den gruppensen när vi plussar :D ska bara putta in ett ägg först :)
  • HarmoniMalin87
    PetiteCherie skrev 2017-04-02 17:06:59 följande:

Tack för peppen! Hur många dagar sedan var det sedan ditt plock? Ser fram emot att kunna gå lite mer normalt, hehe! Japp jag hör av mig.

Plockade i onsdags, var mega öm onsdag, torsdag, en del fredag (svårt hur man skulle ligga på natten, extra jobbigt me hosta, ont när man gick på toa, ont när när man gick promenad..) har vilat mycket. Igår tvingades ja runt en del i stan på shopping :D så då va de lite tryck i magen men idag känns det mycket bättre!! Funderar tom på att yoga imorgon bitti :)
  • HarmoniMalin87
    PetiteCherie skrev 2017-04-02 17:10:45 följande:

Förresten. Går du på ivf kliniken Umeå? Fick förfrågan om att delta i en studie där dem testar en ny vätska som används vid separationen av spermierna. Beslutsångest. Ingen aning om vi ska va med!

Jag går i Göteborg! Hmm klurigt med sånna frågor.. skulle det bara till det bättre då menar dom om man testar det??
  • HarmoniMalin87

2 till frysen blev det :) och det var jättebra sa dom så de får man väl lita på :) hon sa att ca 50% av de befruktade "går inte vidare" från dag 1 och framåt. Så att ha 2st dag 5 tyckte hon va bra :) Så nu är det bara att vänta på nästkommande mens ca 5v tills vi får sätta in ett!

• HarmoniMalin87
    PetiteCherie skrev 2017-04-18 15:57:02 följande:

Mensblödning för mig nu. Så trist! Hoppas det går bra för er andra som plussat och som ruvar.

Onej :( hur gör ni nu? :/ kram!
  • HarmoniMalin87
    Cakh skrev 2017-07-07 21:43:42 följande:

Går bra för oss.

Är idag 18+2, gjort kub och nipt och allt är normalt <3

Ska på rutinultraljud på tisdag och längtar så.

Grattis!! Vilken lycka! Vilket försök tog de sig på? :D <3
  • HarmoniMalin87
    Meno87 skrev 2017-07-08 22:52:14 följande:

Hej!! Här går det super! 17+6 I morgon och gjort KUB tidigare samt Rul förrgår som ser jättebra ut! Väntar en sprallig liten pojke den 10 december :)

Glädjen är svår att beskriva!

Hur har det själv gått??

Stort grattis!! Så härligt att läsa om detta!! Blir så glad :D vilket försök tog det sig på?

Jag satte in mitt första FET början juni, det tog sig och jag "blev gravid", dagen efter jag ringt och meddelar detta fick jag en blödning.. så det släppte nog.. väntat på att hcg ska sjunka men det har det inte gjort än.. och det är inte förrän jag får ett minus som dom kan boka in en ny insättning, men det blir väl ca i september efter semestrarna. Vill sätta in ett nytt nuuuuu, när man är igång lixom :D
  • HarmoniMalin87
    Cakh skrev 2017-07-09 00:10:50 följande:

Tack <3

Det tog sig på första försöket och det är vi oerhört tacksamma över. Blev inga till frysen så vi hade fått börja om igen

Härligt! Ibland måste man ha lite flyt också!!
Svar på tråden Ivf mars 2017